Úterý 12.07.2011 11:03,
rada
Valnoho, mně šlo o běžný servis de-facto mechanických částí. Chápu, že vrcholný model od BMW bude samý řídicí systém, ale řekni sám, co se na tom pravidelně servisuje? Nedomnívám se, že by bylo nutné při každé servisní prohlídce načítat registr chybových hlášení, pokud vše funguje správně. Pak dle mého názoru dochází k údržbě pouze na dílech "wear and tear", které jsou čistě mechanického rázu. Jmenuj mi alespoň jeden elektronický okruh, kde je předepsaná výměna čidla, vodiče nebo spotřebiče v rámci běžné preventivní údržby.
A pokud srovnám Kadetta z roku 1986 (vše na ruku, motor s karburátorem) a Mondeo z roku 2001 (vše v elektrice, motor vícebodový vstřk a ještě navíc V6 - vrcholný model nabídky v tom roce), tak se na výměně oleje, vzduchového filtru, komponent brzd nezměnilo vůbec nic.
Co tedy konkrétně se ještě servisuje (musí se servisovat) a je to tak nekřesťansky drahé?
Je to jen o tom, co Ti servis vnutí. Konkrétně klima: dohledáš doporučení čistit a doplňovat každý rok, prosím, čistit budiž, ale doplňovat je zbytečné, pokud není velký únilk, ale to už mluvíme o závadě a ne o běžné údržbě. Některý servis radí ob-rok. Ale to jsou všechno jen vodítka, kterými se řídíš jen, když tomu nerozumíš. Moje údržba klimy: čištění, až se mi nezdá závan, který z ní leze zejména neprávným použitím (vypínám kompresor několik km před cílem, aby se stihl výparník ohřát a nekondenzovala na něm vlhkost). Jak dezinfikuji? Koupil jsem spray, nastříkal, ho do výdechů (servis to neudělá jinak). Klima pak voní a máš pocit, že je všechno OK, nicméně úplně pravda to není, protože na výparník se prostě nedostanu, pokud to auto nerozdělám, což si nemyslím, že ty servisy dělají. Kdy kontoluji médium - až se mi výkon klimatizace nezdá dostatečný, což je :
a) pomalý náběh
b) pocitově vysoká teplota
U Vectry to bylo až po 5-ti letech a u Mondea to někdo kontroloval v roce 2004 a já zatím neměl důvod, protože vše funguje správně.
Tím chci říct, že je údržba vyloženě nutná - olej, filtry, olej v převodovce, když jde o automat pak je údržba žádoucí - brzdovka, chadicí kapalina, servokapalina a pak jsou věci v rámci výbavy, které nejsou při zanedbání fatální - klimatizace, baterka, tuk do pantů, konzervace těsnění, stěrače, oděrky na laku atp.
Ovšem v autorizovaném servisu se tváří, že je nutné všechno, takže zaplatíš ranec a vyměňuješ zbytečně díly, které jsou opotřebovány ze 40%.
reagovat