Petr - TipCars.com napsal:
Já ale každému doporučuji při nákupu ojetiny mít zhruba 15 až 30 % finanční rezervu, která by pokryla celou řadu věcí. U sedmiček naštěstí po pěti letech funguje elektronika bez větších problémů, včetně i-drive, který byl většinou uploadován. Například čidla a spousta senzorů seženete v druhovýrobě. Pokud nebudete chtít dávat velké peníze za originál, můžete sehnat z vrakoviště apod. Jinak samozřejmě je nutné počítat u auta s pořizovací cenou s vyššími náklady, ale ty jsou v důsledku doopravdy s...
Pořídit auto se dá. Finanční rezerva je fajn, ale u většiny aut ty problémy vyplují až za pár měsíců, tak většinou to není třeba řešit hned. Já třeba kupoval bez finanční rezervy. Nadruhou stranu auto jsem nepotřeboval, takže v případě nouze z měsíc dva klidně stát mohlo.
Tyto auta je jiná kategorie, rady pánů z Méganů a Oktávek je třeba nebrat moc vážně. V prvé řadě, je třeba nemít strach z větších motorů. Je to blábol, který nás předpřipravoval na nynější downsizing. Šestiválce jsou super, ale úsporné jsou pouze ve městě!!! Při jízdě ustálenou rychlostí na dálnici při normálním tempu úspornější nejsou!!! Opravdu, hodnoty okamžité spotřeby při konstatní jízdě to dokazují. Takže pro dálniční křižník bych (opět) volil V8. Rozhodně to není jak urvané z řetězu, spíš houževnatý tahoun. Pěkně popřede v dost nízkých otáčkách s nadhledem a okolní svět mu bude šumák. Spotřeba pak dost klesne, u mě i 3 litry oproti výrobcem udávanému průměru.
Provozní náklady na úrovni Oktávky jsou blbost. Ano, porovnáním pár položek od Kellyho se to může zdát podobné. Ale není to tak. Vždycky říkám, že mám dvě Oktávky. Olejová náplň k 8 litrům a ne 4. Pojistka ta nejvyšší. Guma taky není za 2tis ale od 4tis nahoru. (nebrat ty levné, jak pluješ krajinou něžných 160 a je nečekaná zatáčka, nějaký matador tě vytrestá jak malého školáka). Navíc v tom autě je hodně součástek, je technicky složité!!! Takže ano na něčem ušetšíš, ale dřív nebo později tě překvapí nějaký neplánovaný motorek stíračů, rosící servo, kompresor od klimy, nedejbože nějaký z katů či milionu čidel. Jasně běžné věci jsou dimenzovány jinak na Oktávkách. Na druhou stranu 200-300tkm je perioda, kdy se jich část bude muset vyměnit. Stavitelný tlumič taky v desítkách tisíc za jeden. Je pak smutné jak si rádoby machři nadělí loď a jde očividně vidět že jim chřadne pod rukama, protože nemají na servis. Když máš opici, musíš mít na banány.
Velkého mýtusu jménem automat se není třeba vůbec obávat. Jízda je s tím super. Hlavní je dát na startu Déčko a až v cíli Péčko. Nic víc. Za jízdy do toho nehrabat a "nepomáhat" mu. Od toho je to automat, že si to poradí samo. Žádné obavy ze zimy, přívěsu či hloupému vyřazování při stání na semaforech atd. Celoživotní nápň je blbost, resp pro životnost auta 150-200tkm stačí - pak děj se vůle boží. Olej v automatu se úplně normálně mění co 50-100tkm nebo jednou za 5 let. Vůbec nic na tom není a pro servisy je to velmi lukrativní kšeft, protože se toho všichni bojí a neví o co go. Princip je jak u motorového akorát navíc sundáváš vanu. Normálně dole z automatové skříně vypustit. Pak sundat vanu a uvidíš filr. Tak ho přehodíš za nový (je dost drahý), dáš nové těsnění (opravdu nepoškodí) a přišroubuješ zpět vanu. Třeba dodržet utahovací moment aby se nezdeformovala a tím netekla. (Žádné dotěsňování silikonem atd, automatový olej ho sežere okamžitě a ucpe celý automat). V zásadě kolik ti vyteklo, tolik normálně vrchem přes měrku napustíš. Na těch novějších automatech už nevyteče všechno jak na starých, škoda mno. Pak třeba prořadit všechny stupně a doladit výšku na červené měrce pod kapotou. Všecko. Ale bacha, automat je mimořádně citlivý na čistotu a přesnou specifikaci náplně. (motorový olej snese větší rozptyly). Pak automat udělá klidně půl mega bez problému a je to velmi spolehlivé zařízení.
Se specializovanýma garážovýma je to pravda, pokud najdeš zkušeného a podstivého, tak si vystačíte. Pár jeho rad řečených jen tak mimochodem ti ušetří desítky tisíc. V nějakém www fan klubu si taky vzájemně poradíte.
... Můj typ je V8 benál nebo 730d.