0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 7 - kterou verzi pro jízdy po dálnici?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 06:47, RE: RE servisní náklady
Michal napsal:
No, takhle já doopravdy neuvažuju, abych dával do auta nějakou součástku z vrakoviště... auto za mega a já do něho budu dávat auta ze šroťáku...
Ano, dávat do svýho auta, ať už za jakoukoliv cenu, třeba kotouče, nebo tlumiče či čepy a ramena z bouraného vozu je fakt kravina - na tom se shodnem. Ale čidlo ESP, nebo řídící jednotku světel - proč jako ne? V čem je problém? Takový čidlo buď funguje nebo ne - není nic mezi tím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 08:14, RE: RE servisní náklady
TOM napsal:
Ano, dávat do svýho auta, ať už za jakoukoliv cenu, třeba kotouče, nebo tlumiče či čepy a ramena z bouraného vozu je fakt kravina - na tom se shodnem. Ale čidlo ESP, nebo řídící jednotku světel - proč jako ne? V čem je problém? Takový čidlo buď funguje nebo ne - není nic mezi tím.
To Petr: nezdá se mi to moc reálné, takovýhle podvod může udělat mechanik, ale ten nemá přístup k penězům, takže by si nepomohl, účtování probíhá u servisního technika, který díl objednává. Navíc většinou se objednám na servis a dejme tomu do druhého-třetího dne ten díl objednají a přijde jim. I kdyby se chtěl obohatit přijímací technik - peníze jdou přes pokladnu a on se k nim nedostane... nemá k nim přistup.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 08:16, RE: RE servisní náklady
TOM napsal:
Ano, dávat do svýho auta, ať už za jakoukoliv cenu, třeba kotouče, nebo tlumiče či čepy a ramena z bouraného vozu je fakt kravina - na tom se shodnem. Ale čidlo ESP, nebo řídící jednotku světel - proč jako ne? V čem je problém? Takový čidlo buď funguje nebo ne - není nic mezi tím.
Tom: těch šestek po vrakovištích asi moc nebude...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 08:49, pár postřehů
Petr - TipCars.com napsal:
Já ale každému doporučuji při nákupu ojetiny mít zhruba 15 až 30 % finanční rezervu, která by pokryla celou řadu věcí. U sedmiček naštěstí po pěti letech funguje elektronika bez větších problémů, včetně i-drive, který byl většinou uploadován. Například čidla a spousta senzorů seženete v druhovýrobě. Pokud nebudete chtít dávat velké peníze za originál, můžete sehnat z vrakoviště apod. Jinak samozřejmě je nutné počítat u auta s pořizovací cenou s vyššími náklady, ale ty jsou v důsledku doopravdy s...
Pořídit auto se dá. Finanční rezerva je fajn, ale u většiny aut ty problémy vyplují až za pár měsíců, tak většinou to není třeba řešit hned. Já třeba kupoval bez finanční rezervy. Nadruhou stranu auto jsem nepotřeboval, takže v případě nouze z měsíc dva klidně stát mohlo.

Tyto auta je jiná kategorie, rady pánů z Méganů a Oktávek je třeba nebrat moc vážně. V prvé řadě, je třeba nemít strach z větších motorů. Je to blábol, který nás předpřipravoval na nynější downsizing. Šestiválce jsou super, ale úsporné jsou pouze ve městě!!! Při jízdě ustálenou rychlostí na dálnici při normálním tempu úspornější nejsou!!! Opravdu, hodnoty okamžité spotřeby při konstatní jízdě to dokazují. Takže pro dálniční křižník bych (opět) volil V8. Rozhodně to není jak urvané z řetězu, spíš houževnatý tahoun. Pěkně popřede v dost nízkých otáčkách s nadhledem a okolní svět mu bude šumák. Spotřeba pak dost klesne, u mě i 3 litry oproti výrobcem udávanému průměru.

Provozní náklady na úrovni Oktávky jsou blbost. Ano, porovnáním pár položek od Kellyho se to může zdát podobné. Ale není to tak. Vždycky říkám, že mám dvě Oktávky. Olejová náplň k 8 litrům a ne 4. Pojistka ta nejvyšší. Guma taky není za 2tis ale od 4tis nahoru. (nebrat ty levné, jak pluješ krajinou něžných 160 a je nečekaná zatáčka, nějaký matador tě vytrestá jak malého školáka). Navíc v tom autě je hodně součástek, je technicky složité!!! Takže ano na něčem ušetšíš, ale dřív nebo později tě překvapí nějaký neplánovaný motorek stíračů, rosící servo, kompresor od klimy, nedejbože nějaký z katů či milionu čidel. Jasně běžné věci jsou dimenzovány jinak na Oktávkách. Na druhou stranu 200-300tkm je perioda, kdy se jich část bude muset vyměnit. Stavitelný tlumič taky v desítkách tisíc za jeden. Je pak smutné jak si rádoby machři nadělí loď a jde očividně vidět že jim chřadne pod rukama, protože nemají na servis. Když máš opici, musíš mít na banány.

Velkého mýtusu jménem automat se není třeba vůbec obávat. Jízda je s tím super. Hlavní je dát na startu Déčko a až v cíli Péčko. Nic víc. Za jízdy do toho nehrabat a "nepomáhat" mu. Od toho je to automat, že si to poradí samo. Žádné obavy ze zimy, přívěsu či hloupému vyřazování při stání na semaforech atd. Celoživotní nápň je blbost, resp pro životnost auta 150-200tkm stačí - pak děj se vůle boží. Olej v automatu se úplně normálně mění co 50-100tkm nebo jednou za 5 let. Vůbec nic na tom není a pro servisy je to velmi lukrativní kšeft, protože se toho všichni bojí a neví o co go. Princip je jak u motorového akorát navíc sundáváš vanu. Normálně dole z automatové skříně vypustit. Pak sundat vanu a uvidíš filr. Tak ho přehodíš za nový (je dost drahý), dáš nové těsnění (opravdu nepoškodí) a přišroubuješ zpět vanu. Třeba dodržet utahovací moment aby se nezdeformovala a tím netekla. (Žádné dotěsňování silikonem atd, automatový olej ho sežere okamžitě a ucpe celý automat). V zásadě kolik ti vyteklo, tolik normálně vrchem přes měrku napustíš. Na těch novějších automatech už nevyteče všechno jak na starých, škoda mno. Pak třeba prořadit všechny stupně a doladit výšku na červené měrce pod kapotou. Všecko. Ale bacha, automat je mimořádně citlivý na čistotu a přesnou specifikaci náplně. (motorový olej snese větší rozptyly). Pak automat udělá klidně půl mega bez problému a je to velmi spolehlivé zařízení.

Se specializovanýma garážovýma je to pravda, pokud najdeš zkušeného a podstivého, tak si vystačíte. Pár jeho rad řečených jen tak mimochodem ti ušetří desítky tisíc. V nějakém www fan klubu si taky vzájemně poradíte.
... Můj typ je V8 benál nebo 730d.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 09:42, RE: RE servisní náklady
Petr - TipCars.com napsal:
Osobně na plynu nevidím nic špatného. Ekologové budou mít radost a majitel vozu citelně ušetří na PHM.
Já taky ne. Uvažuju o ojeté CX-7, s DISI, ceny super za mladá a málo jetá auta. Je tam s plynem nějaké úskalí?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 09:49, RE: RE servisní náklady
Michal napsal:
To Petr: nezdá se mi to moc reálné, takovýhle podvod může udělat mechanik, ale ten nemá přístup k penězům, takže by si nepomohl, účtování probíhá u servisního technika, který díl objednává. Navíc většinou se objednám na servis a dejme tomu do druhého-třetího dne ten díl objednají a přijde jim. I kdyby se chtěl obohatit přijímací technik - peníze jdou přes pokladnu a on se k nim nedostane... nemá k nim přistup.
Jasně, ale každej mechanik má kamarády, a ti zas auta. Běžná praxe je ta, že hejlovi ukážou opotřebenou součástku z kámošovo auta, že je třeba vyměnit. Kámoš dostane hejlovo vyhovující, hejl novou, i když ji ve skutečnosti nepotřeboval. Něco hejlovi nefunguje? Na skladě se vyfasuje nová, prodá kámošovi, hejlovi se dá stará fungující z vrakárny. Když funguje, nezkoumá, jestli je nová (čidlo, elektromotorky a pod)...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 10:06, RE: pár postřehů
Fénix56 napsal:
Pořídit auto se dá. Finanční rezerva je fajn, ale u většiny aut ty problémy vyplují až za pár měsíců, tak většinou to není třeba řešit hned. Já třeba kupoval bez finanční rezervy. Nadruhou stranu auto jsem nepotřeboval, takže v případě nouze z měsíc dva klidně stát mohlo.

Tyto auta je jiná kategorie, rady pánů z Méganů a Oktávek je třeba nebrat moc vážně. V prvé řadě, je třeba nemít strach z větších motorů. Je to blábol, který nás předpřipravoval na nynější downsizing. Šestiválce jsou super...
Nelze než souhlasit. Jinak Octavia je nižší střední třídy (SDA-CIA to uvádí špatně).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 11:35, RE: RE servisní náklady
Pepe napsal:
Jasně, ale každej mechanik má kamarády, a ti zas auta. Běžná praxe je ta, že hejlovi ukážou opotřebenou součástku z kámošovo auta, že je třeba vyměnit. Kámoš dostane hejlovo vyhovující, hejl novou, i když ji ve skutečnosti nepotřeboval. Něco hejlovi nefunguje? Na skladě se vyfasuje nová, prodá kámošovi, hejlovi se dá stará fungující z vrakárny. Když funguje, nezkoumá, jestli je nová (čidlo, elektromotorky a pod)...
To jsou konstrukce jak z MacGyvera. Jedu do BMW, že mi nejde řídící jednotka do 650i, mechanik zavolá kamarádovi, že má řídící jednotku do 650i, docela dobře fungující, opravitelnou, ten řekne jo beru a mně naúčtujou novou. To jak uznáte, je značně přitažené za vlasy. Do Renocaru na servis jezdí lidi s autama do dejme tomu 3-4 roky starýma. Ti se asi nebudou kamarádit s mechošema...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 13:15, RE: RE servisní náklady
Michal napsal:
To jsou konstrukce jak z MacGyvera. Jedu do BMW, že mi nejde řídící jednotka do 650i, mechanik zavolá kamarádovi, že má řídící jednotku do 650i, docela dobře fungující, opravitelnou, ten řekne jo beru a mně naúčtujou novou. To jak uznáte, je značně přitažené za vlasy. Do Renocaru na servis jezdí lidi s autama do dejme tomu 3-4 roky starýma. Ti se asi nebudou kamarádit s mechošema...
Michale, ty máš BMW 650i? A jezdíš na servis do Renocaru? Tam jezdí auta do 3-4 let stáří? Tebe stálo to auto milion? Nebo teď má hodnotu milion? A platíš tam za servis ranec? (tvými slovy - je to kurva drahý...) A co tam prosím tě platíš tak drahýho? Servisní prohlídky? - ty jsou přece na bavoráku od roku 2007 po dobu pěti let zdarma. Nebo se na tvým autě hned po záruce začalo všechno sypat? Tak nevím - zdá se mi, že tu něco nesedí...
A když tak lpíš na razítkách z Renocaru kvůli lepší prodejnosti - o kolik lépe se takové auto prodává, než když bude mít razítka například od Autočermák Jihlava?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 13:40, RE: RE servisní náklady
Pepe napsal:
Já taky ne. Uvažuju o ojeté CX-7, s DISI, ceny super za mladá a málo jetá auta. Je tam s plynem nějaké úskalí?
Je tam úskalí - je to přímovstřikový motor. Přestavba je mnohem dražší (obvykle cca 50 tisíc) a stejně to vstřikuje souběžně i benzín aby se mohly chladit vstřikovače. Osobně bych se přímovstřiku pro LPG vyhnul, ale jinak mohu LPG jen doporučit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 15:57, RE: RE servisní náklady
TOM napsal:
Michale, ty máš BMW 650i? A jezdíš na servis do Renocaru? Tam jezdí auta do 3-4 let stáří? Tebe stálo to auto milion? Nebo teď má hodnotu milion? A platíš tam za servis ranec? (tvými slovy - je to kurva drahý...) A co tam prosím tě platíš tak drahýho? Servisní prohlídky? - ty jsou přece na bavoráku od roku 2007 po dobu pěti let zdarma. Nebo se na tvým autě hned po záruce začalo všechno sypat? Tak nevím - zdá se mi, že tu něco nesedí...
A když tak lpíš na razítkách z Renocaru kvůli lepší prodejn...
http://www.tipcars.com/basic/karta.php?kf=a9vT&ki=12&amb=S&odkud=T&ver=1310911001
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 16:00, RE: RE servisní náklady
Michal napsal:
http://www.tipcars.com/basic/karta.php?kf=a9vT&ki=12&amb=S&odkud=T&ver=1310911001
napiš co se ti nezdá... klidně tě svezu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 16:19, RE: RE servisní náklady
Michal napsal:
napiš co se ti nezdá... klidně tě svezu...
No přesně to co jsem naznačil. Takže máš tříletýho Bavoráka s 80tis km a už ho prodáváš. Jak starý byl kdyžs ho kupoval a kolik měl najeto? To muselo být skoro nový ještě v záruce ne? Co na něm jako bylo potřeba servisovat za drahý peníze?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 19:45, RE: RE servisní náklady
TOM napsal:
No přesně to co jsem naznačil. Takže máš tříletýho Bavoráka s 80tis km a už ho prodáváš. Jak starý byl kdyžs ho kupoval a kolik měl najeto? To muselo být skoro nový ještě v záruce ne? Co na něm jako bylo potřeba servisovat za drahý peníze?
za celou dobu jsem tam byl třikrát a nikdy jsem neplatil míň než deset tisíc... nepokazilo se na něm vůbec nic! olej, filtry, brzdové destičky... běžné věci, běžné
servisní prohlídky, všechno dvakrát-třikrát dražší, než by to stálo v garáži...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 19:47, RE: RE servisní náklady
Michal napsal:
za celou dobu jsem tam byl třikrát a nikdy jsem neplatil míň než deset tisíc... nepokazilo se na něm vůbec nic! olej, filtry, brzdové destičky... běžné věci, běžné
servisní prohlídky, všechno dvakrát-třikrát dražší, než by to stálo v garáži...
Záruku má po celou dobu, propadla mi před měsícem. Servisní náklady jsou prostě svinsky drahé.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 19:50, RE: RE servisní náklady
Michal napsal:
Záruku má po celou dobu, propadla mi před měsícem. Servisní náklady jsou prostě svinsky drahé.
Mimochodem, jenom obutí na sedmičku v rozměru 18-19 bude stát 2x20-30 tisíc... to prostě není pro každého...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 21:06, 7er moje hodnocení
nečetl sem diskusi jen přidám své resumé po 3 letech jízdy s 745 E65. Jedná se o 745 Li rv. 2003, tj 245kW. Koupeno po 1.majiteli v r.2007, najeto při prodeji cca 110 t.km. zpětně přes Cebii zjištěno že určitě cca 160 t.km ale po nekuřákovi a garážované v max. výbavě (Dyn.drive, komfort.sedáky, lednice atd atd...). Po 3 letech užívání kromě výměny provozních náplní, 1 xenon světla za 1000,- auto bez jakýchkoli investic, oproti manželčině oktávce která stojí imrvére v servisu. Jinak servis na profi úrovni v praze s kompletní diagnostikou za cenu nižší než. v orig. škodováckym servise je příjemná realita Takže spolehlivost maximální (můžu srovnávat i s Audi). Normálně jezdím za cca 12 l, "lehká noha" včetně Phy. Jediná nevýhoda pro mě je zadokolka, problémy vyject na namrzlý zámkovce z garáže do mírného kopce mě celkem překvapili, takže v zimě přesedlávám radši na jiný, Takže mnou málo jetý. Jo a závěrem kdyby byl zájem - je na prodej
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 21:25, RE: 7er moje hodnocení
kikikaikai napsal:
nečetl sem diskusi jen přidám své resumé po 3 letech jízdy s 745 E65. Jedná se o 745 Li rv. 2003, tj 245kW. Koupeno po 1.majiteli v r.2007, najeto při prodeji cca 110 t.km. zpětně přes Cebii zjištěno že určitě cca 160 t.km ale po nekuřákovi a garážované v max. výbavě (Dyn.drive, komfort.sedáky, lednice atd atd...). Po 3 letech užívání kromě výměny provozních náplní, 1 xenon světla za 1000,- auto bez jakýchkoli investic, oproti manželčině oktávce která stojí imrvére v servisu. Jinak servis na pro...
sedmička je laciné auto na provoz, jezdím s ní celých 7-8 měsíců v roce, na zimu mám druhý
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 21:53, RE: RE servisní náklady
Michal napsal:
Mimochodem, jenom obutí na sedmičku v rozměru 18-19 bude stát 2x20-30 tisíc... to prostě není pro každého...
Ad gumy jsem psal již v sobotu v 13:33 - je to jen o kousek níž.
Servisní prohlídka něco přes deset tisíc ve značkovém servisu není žádný ranec - s čím to srovnáváš? Znám lidi co platili za servisní prohlídku cca 9tis na Fabii. A to na tý fabii na tebe při 90tis km vybafnou 15tis Kč za rozvody a jsi na stených penězích jak s tvojí 650i. Nehledě na to, že to je jak říkáš - u Čermáka (žádná garáž, ale dost slušný servis) by to bylo za polovic a razítko by mělo podle mě stejnou váhu.
Furt mi ale není jasný proč platíš servisní prohlídky - od roku 2007 jsou na Bavoráky na pět let zdarma a toto je přenositelné i na nového majitele - tak o čem to mluvíš?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.07.2011 23:35, RE: RE servisní náklady
Michal napsal:
Jo, razítko si tam dám sám, potom kupující zavolá do Renocaru a zjistí, že razítka jsou falešný a ten člověk si řekne, že jsem pi.ča - a bude mít pravdu... lež chodí na hliněných nohách... takže za tím razítkem v servisní knížce se skrývá provedená kontrola v autorizovaném servisu a ta má svoji cenu...
Michale .. jestli jezdíš do Renocar Brno, tak se na ně proboha vykašli .. jsou to hrozní vydřiduši. Zajeď do Blažovic do servisu (KP Design and Sound) a dostaneš jak razítko, lepší péči o vůz a mnohokrát lepší cenu... Mohu jen doporučit.
reagovat
  1 ... 5 6 7 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.