sympatico napsal:
Asi tady budu jako bílá vrána, ale měnit olej v automatu po nějakých 80 či 100 tkm mi přijde dost vabank...Jezdím jenom s automaty, a dost závratný porce km, a léta zkušeností naučila jedno- olej v automatu měnit po 30, max po 40tkm...a lhostejno, bavíme-li se o Aisinu, Jatcu, ZF, GM nebo koncernovém DSG. Jedná moudrá poučka říká- s každou druhou výměnou oleje v motoru vyměň olej v automatu. Bohužel díky nenažranosti autorizovaných servisů, kam je nejlepší na výměnu náplňe v automatu zajet, si kolikrát neví, co by řekly...je těžko pochopitelné, že např u Citroenu C5 V6 benzín (2006) stála výměna přesně dvakrát tolik než v Toyotě u Lexusu RX300 (2003) nebo u Hondy Legend (2007).Kupuji auta po jednom majiteli, původ CZ, najeto většinou 130-180, prodávám je po dvou až třech letech s nájezdem 300-400 tkm. Vždy je nejlepší zajet do servisu, a malinko aleje z automatu vypustit. Smrdí, je černý, jsou v něm kousky čehosi ? Po rozmazání na bílém papíře je tmavý s nevábnou vůní ? Ruce pryč, nebyl dlouho měněný a první výměna ho může spolehlivě zabít...nebo neměnit a dojezdit...ale pokud teče opravdu černá smaradlavá kaše, nikdy neměnit...zjistí-li se to při výměně, je lepší olej nalít zpátky, protože novou náplň automat nedá.Pokud je to v mezích, olej vyměnit, po pár tisících km znovu vyměnit a pak nejlépe po 30tkm...takový automat najede v klidu 500tkm. Respekt mají kluci na Volvoforu, kde popisují jak v převodovce vyvrtají dírku, protlačí většinu náplně ven, propláchnou skrz vypouštěcí ventil, do dírky závit, vše očistit, dírku zaslepit šroubem, nalít nový olej, kompletně, ne část jako u normální výměny- a je to. Kdyby výrobci aut a náhradních dílů nechtěli, aby vše odcházelo po pár letech, už dávno by automaty měly dva otvory na výměnu oleje, aby se dal pod tlakem pročistit a vyměnit...Pokud je tedy olej v poho, vůbec bych se automatu nebál...ale rozhodně bych měnil max po 40tkm...všechna auta, co jsem prodal, jezdí spokojeně dodnes, některá se stejným půlmilionovým nájezdem...a automat šlape. Kašlete na to, co říká servis, taky mě v Citroenu tvrdili že je náplň doživotní, musel jsem vyloženě zatlačit, prý to nedělají, nemají manuál atd...prostě úplný ko*oti ...s naprosto vážnou tváří mě přesvědčovali, že 6-ti stupňový Aisin má vážně doživotní náplň...neuvěřitelný. Donutil jsem je, olej měnil, auto šlo do světa s 320tkm a automat řadil jak nový...
Neviděl bych v tom takový problém, a nutnost měnit ho po 40tkm. vzhledem k cěně výměny oleje mi to přijde i nerentabilní. tady se bavíme o autě na který není problém sehnat starší automat za 5- 10tis, takže já osobně bych se na olej vykašlal, protože s prací a filtrem bude výměna taky tak 5-7000kč, v klidu bych tento automat nechal žít dokud bude a pokud ještě budu mít auto až se rozsype, tak bych si koupil automat za 5-10tis uděl za 5-7 olej dal 2000 za práci a vesele jezdil dál.zase několik set tkm...