Koloss napsal:
BMW528i napsal:
Neviděl bych v tom takový problém, a nutnost měnit ho po 40tkm. vzhledem k cěně výměny oleje mi to přijde i nerentabilní. tady se bavíme o autě na který není problém sehnat starší automat za 5- 10tis, takže já osobně bych se na olej vykašlal, protože s prací a filtrem bude výměna taky tak 5-7000kč, v klidu bych tento automat nechal žít dokud bude a pokud ještě budu mít auto až se rozsype, tak bych si koupil automat za 5-10tis uděl za 5-7 olej dal 2000 za práci a vesele jezdil dál.zase několik set tkm...
Tak buď si zase nerozumíme a nebo nebudu souhlasit. Rozhodně bych na výměnu oleje nekašlal. Můžu sehnat použitý automat, ale v jakém stavu? Kolik bude stát výměna a bude to nakonec šlapat dobře a jak dlouho? Sice si nemyslím, že by se nutně musel olej měnit po 30-40 tisících, ale záleží na provozu a pak taky ceně, za kterou to někdo udělá. Myslím, že
sympatico jasně popsal, že ví dobře co dělá a i když je to možná trochu moc opatrné, tak je lepší autu neuškodit, než ho pomalu ničit.
Psal jsem tu že je nejlepší olej měnit po 60-80tkm, ale max ho nechat 200tkm. Ale bavíme se tu o autě na které není problém sehnat tu převodovku az pár korun (být to nař mondeo, kde se automaty sypou a není jich tolik, tak bych olej určitě vyměnil a modlil se at řadí). pokud je doleožené, kdy byl olej měněný, tak není špatné pokračovat, ale pokud ne, tak někdo říká, že po výměně se automat zadře. Obvykle to bývá usazeninama v rožkách, které se uvolní do nového oleje, to že se olej nevymění, neznamená, že po překročení 60tkm se automat rozsype, takže u automatu s nejasným původem bychs e vykašlal na výměnu oleje a jezdil, možná mě výměna automatu ani nepotká, ale peníze na výměnu oleje bych si nechal a když automat přestane řadit, sehnal bych si převodovku u které mi někdo doloží, že olej měnil, propláchnul bych ji když bude mimo auto a vyměnil olej a za životnost auta už to nebude potřeba řešit. (na ten olej co bych v ní vyměnil najede nejmín 200tkm, což je přes 10 let ježdění u tazatele).
Já u svého automatu olej neměl, předchozí majitel ho dělal cca ve 120 a ve 220tkm, ted mám 315 a olej plánuju až někde před 400tkm, protože těch 200tkm vydrží. Jen hlídím, že je převodovka suchá. u bmw se převodovky zadřou většinou z důvodu množství oleje ne kvality.