Čtvrtek 27.05.2010 13:42,
rada
to Martin: Já mám také E39, poslední z r. 2003. 530dA od prvního majitele, kompletní servisní historie, měla najeto 80tis. Auto mám 2,5 roku a i když má najeto aktuálně nějakých 158tis km již jsem do servisu vysypal skoro čtvrt milionu Kč!! Podotýkám, že nejezdím do autorizovaného servisu a které díly jdou, kupuji v replice. Ve 100tis km jsem měnil vše na přední nápravě (ramena, stabilizátory, čep řízení, servopumpa atd..) cca 30tis.Kč. 5x se za tu dobu dělal běžný servis olej, filtry zhruba 5x4tis.Kč, 2x pilové filtry 3200Kč, Pak se vysr..lo Turbo a než na to přišli a já ho vyměnil (vyjímečně jsem byl i v autorizovaném servise, když už nikdo nevěděl) tak mě to stálo 25tis.Kč (výměna Eger ventilu, přetěsnění intercooleru, katalyzátory, vlnovce, hadice, váha vzduchu atd..)a to nemluvím o ztráveném čase a provolanejch a proježděnejch penězích. Nakonec zjistili že to je opravdu turbo, což jsem říkal od začátku a koupil jsem nový origo od Garetta 25tis.Kč + práce 5tis.Kč( 3x ho vyndávali a dávali zpátky). V průběhu nová baterka 4tis.Kč, pak se vysypal alternátor 14 tisKč!! Ve 150tis. km se vysypal měnič v převodovce 16tis.Kč Mezitím jsem měnil olej v převodovce, teď jsem ho musel po půl roce měnit zas, 2x 4tisKč + 3 tácy nějakej ventil na převodovce a teď ve 160 jsem opět dělal přední nápravu (všech 6 ramen + stabilizátory) 20 tisKč s prací. Dále jsem měnil 3x přední (3x2900Kč), 1x zadní desky(2400Kč), odmítám kupovat brzdovky nějaký šity, a všechny kotouče 10tis.Kč..4 sady gum, 2 zimí 17"(2x14000), 2x letní 19"(2x 20000), ty jsem kupoval teď. Mezitím drobný problémy a servis jako stěrače, nefungovalo natáčení světel, odešel xenon, nešel motorek na zadní stěrač atd.. cca 15tis. Kč za těch 2,5 roku + čištění a plnění klimy 2x 2tácy. To vychází na nějakých 213 300Kč!! a to nepočítám gumy, to by byla částka ještě úplně jiná. A to jsem si možná ještě nevzpoměl na všechno.. Z toho vyplývá, že plná servisní historie a málo najetých km ještě neznamená, že nenarazíte na špatnej kus. A při mý smůle, když si představím, že si koupím 7, která je oproti E39 (mám slušnou výbavu) narvaná elektronikou mnohem víc a narazím na špatnej kus tak si myslím, že za srovnatelnou dobu není problém nechat za servis 3x tolik.. Kamarád si před 8 měsícema koupil 535d a už ho stála 150tis.Kč..Odešlo 1 turbo, pak druhý, pak váha vzduchu, pak automat a nakonec dynamic drive, kterej i po opravě zlobí dál.. Na druhou stranu znám i lidi, který s těmito auty problémy nemají a platí jen běžný servis jak píše Martin. Omlouvám se za takto pesimistický příspěvek, toto je moje 3 BMW a budu si je kupovat i nadále, protože jsem si je zamiloval, ale chci upozornit na to, že pokud narazíte na špatný kus jako já, tak je to na infarkt..doslova..
reagovat