0
zpět
 

diskuze k tématu: Testovali jsme BMW 7 aneb šest plus čtyři, rovná se osm

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pondělí 23.01.2017 14:42, Zajímavé čtení
Tyto články o autech, které nabízejí spoustu blbůstek a disponují nějakým výkonným motorem čtu rád. Sice chrochták přes 4 M je zvláštní, ale řekněme, že tady už je to úlitba "zelené" politice a produkci CO2, protože kvůli úspoře na palivu je to blbost (i když by mě zajímalo, jak jsou velké ty pokuty za překročení limitů).
Nicméně zábavná je pasáž o srovnání projevů 6-ti a 8-mi válce. I když by se mi chtělo potvrdit, že objem ničím nenahradíš, tak to (možná s podivem) úplně neudělám. Tady se poměřují trochu nesourodé technologie a 8-mi válec neměl navrch, protože má 8 válců, ale ze 2 důvodů:
1.) má větší základní objem (to se dá turbokompresorem dohnat, ale až se motor točí)
2.) má nezávisle poháněný kompresor, a to je alfa-omega toho drtivého Mk těsně na volnoběžkami ( a tady na to BMW nemá odpověď-žádnou, jak jsem vyrozuměl z článku)

Jinak 8 válců je i akusticky o jiné písničce.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Pondělí 23.01.2017 17:36, RE
Presne, je to kompresor vs. turbo. Zvlast v pripade te srovnavane audiny, kde je elektrickej. Aby bylo citit turbo, musi byt uz nejakej tlak vyf. plynu...

Ale i klasickej, remenem hnanej kompresorak tahne jak urvanej skoro od volnobehu. A kdyz se na nem jeste ta hnana kladka vymeni za jinou s mensim prumerem....

On ten sestivalec muze fungovat celkem v pohode. Ceho bych se bal je chlazeni tech turb, ale tady je podelne ulozenej radovej 6valec, takze kolem by melo v 7er byt mista hromada.

Stejne je me tak nejak "technicky" proti srsti dostat za 4mega 6-valcovej dehtak....
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 23.01.2017 22:25, A8 4,2 FSI
Tedy A8 odcházející generace - s benzínovým 4.2 FSI váží o 200 kg méně, má o cca 30 hp méně, zrychlení údajně o sekundu horší - čemuž osobně nevěřím, ale:
v testu spotřeby tady ukázala, že se s ní dá jezdit i pod deset litrů s lehkou nohou
http://www.tipcars.com/magazin-audi-a8-s-osmivalcem-v-testu-spotreby-4683.html
Jaký má smysl čtyřikrát přeplňovaný dehet proti relativně jednoduchému atmosférickému benzínu,
kolik hovadin, co se můžou pokazit takové auto obsahuje a kolik karcinogenních látek vyleze z benzíňáku a kolik z dieselu...
a musí se do toho lít ještě močovina, aby to dokázalo "plnit"...
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pondělí 23.01.2017 22:55, RE: A8 4,2 FSI
Reno napsal:
Tedy A8 odcházející generace - s benzínovým 4.2 FSI váží o 200 kg méně, má o cca 30 hp méně, zrychlení údajně o sekundu horší - čemuž osobně nevěřím, ale:v testu spotřeby tady ukázala, že se s ní dá jezdit i pod deset litrů s lehkou nohouhttp://www.tipcars.com/magazin-audi-a8-s-osmivalcem-v-testu-spotreby-4683.htmlJaký má smysl čtyřikrát přeplňovaný dehet proti relativně jednoduchému atmosférickému benzínu,kolik hovadin, co se můžou pokazit takové auto obsahuje a kolik karcinogenních látek vyleze z benzíňáku a kolik z dieselu...a musí se do toho lít ještě močovina, aby to dokázalo "plnit"...


Ano, ten fakt, že si někdo do auta za 4M koupí smradlavej (euro neeuro) chrochták zde ponechávám stranou. Jen doufám, že to není kvůli úspoře na palivu, ale je to prostě fanda Dieselova pracovního cyklu s isobarickým přívodem tepla.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Úterý 24.01.2017 11:44, RE: A8 4,2 FSI
David V napsal:
Reno napsal:
Tedy A8 odcházející generace - s benzínovým 4.2 FSI váží o 200 kg méně, má o cca 30 hp méně, zrychlení údajně o sekundu horší - čemuž osobně nevěřím, ale:v testu spotřeby tady ukázala, že se s ní dá jezdit i pod deset litrů s lehkou nohouhttp://www.tipcars.com/magazin-audi-a8-s-osmivalcem-v-testu-spotreby-4683.htmlJaký má smysl čtyřikrát přeplňovaný dehet proti relativně jednoduchému atmosférickému benzínu,kolik hovadin, co se můžou pokazit takové auto obsahuje a kolik karcinogenních látek vyleze z benzíňáku a kolik z dieselu...a musí se do toho lít ještě močovina, aby to dokázalo "plnit"...
Ano, ten fakt, že si někdo do auta za 4M koupí smradlavej (euro neeuro) chrochták zde ponechávám stranou. Jen doufám, že to není kvůli úspoře na palivu, ale je to prostě fanda Dieselova pracovního cyklu s isobarickým přívodem tepla.


Krasne receno... Taky tomu nerozumim, diesel vidim porad jako pracovni motor pro pohon stroju a tezke techniky, pripadne v posledni dobe i osobnich aut, kde se klade duraz na spotrebu paliva. Ale 750d rozhodne neni "budget car".

Verim, ze to na diesel je pekny svezeni, ale nikdy to nebude mit projev te 8 nebo 12 valcove atmosfery...
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.