David V napsal:
Reno napsal:
Tedy A8 odcházející generace - s benzínovým 4.2 FSI váží o 200 kg méně, má o cca 30 hp méně, zrychlení údajně o sekundu horší - čemuž osobně nevěřím, ale:v testu spotřeby tady ukázala, že se s ní dá jezdit i pod deset litrů s lehkou nohouhttp://www.tipcars.com/magazin-audi-a8-s-osmivalcem-v-testu-spotreby-4683.htmlJaký má smysl čtyřikrát přeplňovaný dehet proti relativně jednoduchému atmosférickému benzínu,kolik hovadin, co se můžou pokazit takové auto obsahuje a kolik karcinogenních látek vyleze z benzíňáku a kolik z dieselu...a musí se do toho lít ještě močovina, aby to dokázalo "plnit"...
Ano, ten fakt, že si někdo do auta za 4M koupí smradlavej (euro neeuro) chrochták zde ponechávám stranou. Jen doufám, že to není kvůli úspoře na palivu, ale je to prostě fanda Dieselova pracovního cyklu s isobarickým přívodem tepla.
Krasne receno... Taky tomu nerozumim, diesel vidim porad jako pracovni motor pro pohon stroju a tezke techniky, pripadne v posledni dobe i osobnich aut, kde se klade duraz na spotrebu paliva. Ale 750d rozhodne neni "budget car".
Verim, ze to na diesel je pekny svezeni, ale nikdy to nebude mit projev te 8 nebo 12 valcove atmosfery...