Zdeny60 napsal:
Kdysi dávno snad v předminulém století jsem tajně snil o X5. Neměl jsem na ni peníze, auto bylo těsně po uvedení do výroby. Musel jsem zamáčknout slzu v oku, jezdit v tom, na co jsem peníze měl a s postupem doby jsem na X5 nějak pozapomněl. Uplynulo drahně let, peníze přestaly být kritickým problémem a postupně jsem začal střídat vozy, prakticky po roce jsem měnil. Vyzkoušel jsem toho dost, až jsem dospěl do stádia, že vlastně jediný druh auta, které jsem nikdy eněml, bylo nějaké SUV, potažmo off-road. Bláznil jsem takhle asi 2 roky zpátky, když jako alterantivy padly například Porsche Cayenne s V5 v benzínu, dále Land Cruiser s dýzlem, Santa fé s dýzle. Možná, že jsem na nějaké zapomněl. Se všemi uvedenými jsem se byl blíže seznámit a svézt a bohužel, ani jednomu jsem nepřišel na chuť. Snad trochu mě zaujalo Porshce, které ovšem patří do jiné ligy, zejméne díky benzínovému motoru a už i sama značka dost napovídá. Začal sjem zjiš´tovat, co a jak. Obvolal jsem si servisy značky, pročetl fora, rozmlouval s majiteli. Vystřízlivění přišlo záhy. Nejen, že pochybuji, že X5 bude lepší, než třebas zmíněné Cayene, to pochybuji, ale dlouho jsem si klal otázku, k čemu takové auto vlastně slouží: na dálnici? Nevhodné. Vysoký čelní odpor, extrémní spotřeba při vyšší rychlosti (včetně dýzlu). Do města? Nikde s tím v klidu nezaparkuji, štvalo by mě, že bych zabral dvě místa na parkovišti a kdejaký jouda by mi udělal proto díru do dveří svým 20-ti letým krámem. Do terénu? Slyšíte? To je smích, upřímný smích od srdce. Všude jinde, ale do terénu ani náhodou. Široký gumy zajistí to, že lidé mají divaldo, když se člověk snaží vyjez z mokrého trávniku na silnici. Tak mi snad zbyla jediná možnost -a to je honění brka před sousedy či před školou, nebo večer u benzínky, samosebou musí mít člověk kšilt dozadu a na krku kříž. O něco lépe dopadlo hodnocení landCruisera, protož es ním ůže člověk bez potíží do hodně těžkého ternénu (je to ale off-road, jinak stejná velká krabice), ovšem mujsí mít pořádný gumy. Sanat je kočkopes. Smysl X5 či Q7 nevidím v ničem. je to póza, vyjádření ega a snobismu. Netuším, k čem jezdí po Praze miliony X5, off-roadů různých značek, Q7 a jiných nesmyslů. Výmluva o bezpečnosti samosebo neobstojí, protože většinou tyhle auta řídí joudové, kteří netuší, kudy na vesnici z rynku a o jejich řidičském umění mám své mínění, podložené mnoha lety vlastnění kanceláře v Praze ve Staršnicích. Naštěstí jsou tyhle roky pryč a do Prahy už jezdím jen vlakem na letiště. Stejně ale jedno dojdu do stadia rozhodnutí., kdy nějaké SUV či raději off-road u mě doma přibyde také. To, až nebudu vidět, neudržím moč a ztratím sluch. Pak mi bude asi jedno, že odstřelím mladou maminku s dítětem v sedačce, jedousí například ve Fabii ze školky domů. Bude mi to fuk, bud stejně neurvalý, arogantní, bezohledný a nafoukaý, jako většína těch, co si auta tyhle kategoprie pořídili. A nebo že bych měl smůlu na tyto typy lidí? Ne, to byl vtip. Až jednou nebudu vědět, co roupama dál, koupím si třeba Infiniti Vettl editiion a vím, že budu sám, že na silnici nepotkám tisíce dalších ve stejném autě a zejména, auto si nebude na nic hrát. prostě bude taoivé, k čemu bylo stvořeno. Ale to jsem trochu odbočil od X5. Závěrem tazateli poradím, ať své zamýšlení přehodnotí a než půjde "na jistotu", tak ať si projede některé jiné vozy. Je jich spousty a sposty z nich je lepších, než stará 10-12ti letá X5, s daleko lepšímimjídzními vlastnostmi a s 1/3 náklady na provoz. PS: nejsem zaujatý.Jsem realista.
SUV není úplně špatné auto na zimu. Že by nemělo vůbec žádný smysl se říct nedá, v zimě bych s ním klidně jezdil, protože to je stejně všechno, co většina lidí u nás, s výjimkou myslivců a lesáků a různých dobrodruhů od "terénního" auta potřebuje.
Tzn. koupit ho jako druhé auto, třeba k zadokolce, když člověk neví co s penězma. A nebude mu líto, když bude stát auto 8 měsíců v roce v garáži. Na hory apod.
Ale jezdit s tím celý rok, to je fakt za trest. Ano, BMW jde svojí cestou a jízdní vlastnosti můžou být skutečně podobnější třeba kombíku. Ale stejně je to pořád nahony uživatelsky vzdálené příjemnému řízení osobního auta. Stačí si projet pár zatáček...