0
zpět
 

diskuze k tématu: Vyplatí se koupit BMW X5 za 400 tis. Kč?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Úterý 27.12.2016 09:56, RE: Ztfb ggr. Gg rfbhttht
Reno napsal:
Zdeny neodpovedel jsi mi primo ani na jednu otazku. Jenom jsi mi vysvetlil, ze nesnasis nemecka auta. Ok, tohle je web o ojetych autech, ne o politice. Tak s tim jdi do p...... Btw japonci byli ve druhe svetove spojenci Hitlera, tak tvoje geopoliticke vybirani auta trosku pokulhava...


[OT]Geopolitika měla význam a platila do průmyslové revoluce. Pokud někdo tento termín používá dnes (tím spíše bezpečnostní analytik v televizi) nemá absolutně páru na jakém základě se staví zahraniční / globální politika. Chápu, že ne každý se v tomto vyzná.
Hodinky nebo holinky, obojí se natahuje... [/OT]

Jinak tahle diskuze mne opravdu pobavila, protože Zdeny uhodil hřebíček na hlavičku. A velice přesně.

Taky mě baví, že když se řekne nějaká kritika např. BMW, okamžitě se ozvou slova jako třeba závist atd. To je vážně na diagnozu psychiatra

K velkému SUV a blondyně. U nas za barákem je školka, občas tam jezdí kráva s tuaregem, má problémy zaparkovat, ikdyž tam místa jsou (spíš se jí nechce) a nechá tu obludu uprostřed cesty. Je to jednosměrka, všichni musí počkat až milostpaní odevzdá děti. Že by ji to nutilo co nejrychleji odjet? Ani náhodou, je to přesně ta bezohlednost o které psal Zdeny.
Já jsem někdo, budete pěkně čekat na MOJE děti. Jinak mě absolutně nezajímá, že musíte čekat.

K Pavlikovi, docela mne zarazila věta o pasivni bezpečnusti Clia, Fabie. Když pominu, že je to dost bezohledné. Ikdyž jsi napsal, že je to nespravedlivé, obhajuješ to, jako by sis myslel, že je to správné.
Co mě na tom pak zarazilo bylo prohlášení Rena:
Reno napsal:
2. člověk, který vydělá peníze na takové auto přece jen disponuje některými schopnostmi, které mu umožnily ty peníze vydělat. I kdyby je ukradl a nechytili ho, je určitým způsobem schopný.

Pánové, nezlobte se, ale to jsou názory, za které bych se i v patnácti styděl, a vy už byste měli mít něco za sebou.

K původnímu dotazu, olítaná X5 s nevalnými jízdními vlastnostmi a drahým servisem smysl nedává.
Může se stát, že těch 400 tis pořizovací ceny bude v horizontu ca pěti let polovinou nákladů a náklady i dále porostou.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 27.12.2016 10:40, RE: Ztfb ggr. Gg rfbhttht
Zvirak napsal:
Reno napsal:
Zdeny neodpovedel jsi mi primo ani na jednu otazku. Jenom jsi mi vysvetlil, ze nesnasis nemecka auta. Ok, tohle je web o ojetych autech, ne o politice. Tak s tim jdi do p...... Btw japonci byli ve druhe svetove spojenci Hitlera, tak tvoje geopoliticke vybirani auta trosku pokulhava...
[OT]Geopolitika měla význam a platila do průmyslové revoluce. Pokud někdo tento termín používá dnes (tím spíše bezpečnostní analytik v televizi) nemá absolutně páru na jakém základě se staví zahraniční / globální politika. Chápu, že ne každý se v tomto vyzná.Hodinky nebo holinky, obojí se natahuje... [/OT]Jinak tahle diskuze mne opravdu pobavila, protože Zdeny uhodil hřebíček na hlavičku. A velice přesně.Taky mě baví, že když se řekne nějaká kritika např. BMW, okamžitě se ozvou slova jako třeba závist atd. To je vážně na diagnozu psychiatra K velkému SUV a blondyně. U nas za barákem je školka, občas tam jezdí kráva s tuaregem, má problémy zaparkovat, ikdyž tam místa jsou (spíš se jí nechce) a nechá tu obludu uprostřed cesty. Je to jednosměrka, všichni musí počkat až milostpaní odevzdá děti. Že by ji to nutilo co nejrychleji odjet? Ani náhodou, je to přesně ta bezohlednost o které psal Zdeny. Já jsem někdo, budete pěkně čekat na MOJE děti. Jinak mě absolutně nezajímá, že musíte čekat.K Pavlikovi, docela mne zarazila věta o pasivni bezpečnusti Clia, Fabie. Když pominu, že je to dost bezohledné. Ikdyž jsi napsal, že je to nespravedlivé, obhajuješ to, jako by sis myslel, že je to správné.Co mě na tom pak zarazilo bylo prohlášení Rena:
Reno napsal:
2. člověk, který vydělá peníze na takové auto přece jen disponuje některými schopnostmi, které mu umožnily ty peníze vydělat. I kdyby je ukradl a nechytili ho, je určitým způsobem schopný.
Pánové, nezlobte se, ale to jsou názory, za které bych se i v patnácti styděl, a vy už byste měli mít něco za sebou.K původnímu dotazu, olítaná X5 s nevalnými jízdními vlastnostmi a drahým servisem smysl nedává.Může se stát, že těch 400 tis pořizovací ceny bude v horizontu ca pěti let polovinou nákladů a náklady i dále porostou.


Zviraku, uz jsem si zvykl, ze peclive sledujes moje prispevky a cekas na svoji prilezitost:)
Ad pasivni bezpecnost - v dokonalem svete bychom vsichni jezdili stejnym autem - a nebourali. Bohuzel tak to neni. Pavliku, kup si Fabii a neopovaz se vyctivat z rady. Zvirak na tebe dohlidne:)
Ad poctivost vydelanych penez - vsichni nejakym zpusobem podvadime, lisi se to jenom mirou, jakou to delame... byla to do jiste miry nadsazka.
Jinak ja jsem PREDEVSIM chtel vedet, proc muze Zdeny jezdit ve velkem SUV a je to v poradku a proc sousedka od vedle se predvadi, kdyz si takove auto poridi. Ted uz vim, ze to souvisi s jeho puvodem, kdo si koupi Lexuse, ten se nepredvadi, protoze je to auto japonske, predvadi se jen ten, kdo ma auto nemecke.
A kdyz ti odmyslime tyhle ideologicke pindy, zustane nam jenom automobilova technika a tak mi prozrad, co vsechno se na te X5 musi pokakat, abys do ni vrazil statisice. Jsem jedno ucho.
Za vysvetleni pojmu geopoliticky dekuji. A ne abys prestal sledovat moje prispevky! Vis, ze jsi na strazi, nezaspi:)

reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Úterý 27.12.2016 12:26, RE: Ztfb ggr. Gg rfbhttht
Zvirak napsal:
Reno napsal:
Zdeny neodpovedel jsi mi primo ani na jednu otazku. Jenom jsi mi vysvetlil, ze nesnasis nemecka auta. Ok, tohle je web o ojetych autech, ne o politice. Tak s tim jdi do p...... Btw japonci byli ve druhe svetove spojenci Hitlera, tak tvoje geopoliticke vybirani auta trosku pokulhava...
[OT]Geopolitika měla význam a platila do průmyslové revoluce. Pokud někdo tento termín používá dnes (tím spíše bezpečnostní analytik v televizi) nemá absolutně páru na jakém základě se staví zahraniční / globální politika. Chápu, že ne každý se v tomto vyzná.Hodinky nebo holinky, obojí se natahuje... [/OT]Jinak tahle diskuze mne opravdu pobavila, protože Zdeny uhodil hřebíček na hlavičku. A velice přesně.Taky mě baví, že když se řekne nějaká kritika např. BMW, okamžitě se ozvou slova jako třeba závist atd. To je vážně na diagnozu psychiatra K velkému SUV a blondyně. U nas za barákem je školka, občas tam jezdí kráva s tuaregem, má problémy zaparkovat, ikdyž tam místa jsou (spíš se jí nechce) a nechá tu obludu uprostřed cesty. Je to jednosměrka, všichni musí počkat až milostpaní odevzdá děti. Že by ji to nutilo co nejrychleji odjet? Ani náhodou, je to přesně ta bezohlednost o které psal Zdeny. Já jsem někdo, budete pěkně čekat na MOJE děti. Jinak mě absolutně nezajímá, že musíte čekat.K Pavlikovi, docela mne zarazila věta o pasivni bezpečnusti Clia, Fabie. Když pominu, že je to dost bezohledné. Ikdyž jsi napsal, že je to nespravedlivé, obhajuješ to, jako by sis myslel, že je to správné.Co mě na tom pak zarazilo bylo prohlášení Rena:
Reno napsal:
2. člověk, který vydělá peníze na takové auto přece jen disponuje některými schopnostmi, které mu umožnily ty peníze vydělat. I kdyby je ukradl a nechytili ho, je určitým způsobem schopný.
Pánové, nezlobte se, ale to jsou názory, za které bych se i v patnácti styděl, a vy už byste měli mít něco za sebou.K původnímu dotazu, olítaná X5 s nevalnými jízdními vlastnostmi a drahým servisem smysl nedává.Může se stát, že těch 400 tis pořizovací ceny bude v horizontu ca pěti let polovinou nákladů a náklady i dále porostou.


OT: Geopolitika byla nejdůležitější PO průmyslové revoluci, za 2. světové války. Jako společenskovědní obor se zformovala až na konci 19. století. Hitler se snažil dosáhnout území pro to, co Ratzel formuloval jako termín "Lebensraum" a víceméně to územně vymezil Haushofer. Coby disciplína mezinárodních vztahů má určitě své místo i dnes, byť v kontextu doby.

K původnímu dotazu: Koupit X5 za 400 tisíc se nevyplatí, protože když se podívám do nabídky ojetin, tak za 400 tisíc tam není jediný kus, který by měl kožené čalounění v přijatelném stavu. Obdobně na tom bude zbytek auta. Je to dáno i věkem těch ojetin, nejen nájezdem. Za 400 tisíc se dá koupit i 4letá "obyčejná" pětka, která má sice taky 200+ tisíc namotáno, ale opticky je výrazně zachovalejší.

Jiná věc je, jestli se obecně vyplatí ojetou X5. Protože tazatel píše, že má "zatím" 400 tisíc, tak není nákup ojeté X5 úplný nesmysl. Pokud někdo odloží z výplaty měsíčně 50 tisíc, na tu ojetinu si ušetří za pár měsíců a pak nevadí mu z toho 20 tisíc dát do servisování auta, tak takové auto mít může. Jestli je to jen kvůli reprezentativnosti, tak se rozumnější volbou jeví pětkový sedan. Ale pokud někdo vyloženě prahne po SUV od BMW a má na to, proč ne. Jen ten budget na nákup by měl být pro zachovalý kus tak dvojnásobný. Možná bych se zamyslel nad tím, zda nevzít na operativní leasing nějakou funglovku - za pevný fee nové auto = méně problémů, lepší image.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1248
datum registrace08.09.2009
Úterý 27.12.2016 12:30, Já a SUV
Reno, umíš číst? Kde jis přišel a to, že jezdím v SUV??? Nikdy jsem ho neměl a v dohledných letech se na to vůbec nechystám.

Ale třeba uznámn, že až budu vozit za rok dva vnučku, tak si kvůli ní pořídím třeva Hummera, abych pro ni a silnici udělal maximum. A do předku nechám zabudovat 50mm železnou desku, aby to jo echt vážilo. A je mi fuck, co chudáíci majuitelé Fabiíé a Clií, mají si to koupit taky.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 27.12.2016 13:03, RE: Já a SUV
Zdeny60 napsal:
Reno, umíš číst? Kde jis přišel a to, že jezdím v SUV??? Nikdy jsem ho neměl a v dohledných letech se na to vůbec nechystám.Ale třeba uznámn, že až budu vozit za rok dva vnučku, tak si kvůli ní pořídím třeva Hummera, abych pro ni a silnici udělal maximum. A do předku nechám zabudovat 50mm železnou desku, aby to jo echt vážilo. A je mi fuck, co chudáíci majuitelé Fabiíé a Clií, mají si to koupit taky.


Pokud jsem někde z tvých příspěvků plných přesmyček, překlepů a pravopisných chyb pochopil, že jsi vlastnil Subaru Tribeca, a ve skutečnosti tomu tak není, potom se omlouvám.
A možná by se měly zrušit tramvaje a autobusy, ty totiž z každé strkanice vyjdou vítězně:)

reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 27.12.2016 13:30, a propos:) lolololol
doufám, že sis na oběd dal dneska jenom suchý chleba, protože jsou lidé, kteří na víc nemají! byla by zhýralost mít teplé jídlo! jaká by to byla spravedlnost?
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1248
datum registrace08.09.2009
Úterý 27.12.2016 14:44, RE: Já a SUV
Reno napsal:
Zdeny60 napsal:
Reno, umíš číst? Kde jis přišel a to, že jezdím v SUV??? Nikdy jsem ho neměl a v dohledných letech se na to vůbec nechystám.Ale třeba uznámn, že až budu vozit za rok dva vnučku, tak si kvůli ní pořídím třeva Hummera, abych pro ni a silnici udělal maximum. A do předku nechám zabudovat 50mm železnou desku, aby to jo echt vážilo. A je mi fuck, co chudáíci majuitelé Fabiíé a Clií, mají si to koupit taky.
Pokud jsem někde z tvých příspěvků plných přesmyček, překlepů a pravopisných chyb pochopil, že jsi vlastnil Subaru Tribeca, a ve skutečnosti tomu tak není, potom se omlouvám.A možná by se měly zrušit tramvaje a autobusy, ty totiž z každé strkanice vyjdou vítězně:)


Nevlastnil, ale měl tu čest s ní nějakou dobu jezdit.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1248
datum registrace08.09.2009
Úterý 27.12.2016 14:44, RE: a propos:) lolololol
Reno napsal:
doufám, že sis na oběd dal dneska jenom suchý chleba, protože jsou lidé, kteří na víc nemají! byla by zhýralost mít teplé jídlo! jaká by to byla spravedlnost?


Švejkuješ nebo trolíš?
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Úterý 27.12.2016 15:05, koupit nebo nekoupit X5
Panova ja tedy nevim, ale pokud ma tazatel zajem o X5 tak bych se mu pokusil spise poradit nez jen se zacit hadat o Tom, v cem jezdi blondyna, a zdali je je vlastnictvi nemeckeho SUV vychloubani nebo ne. Na silnici jezdi blbci vsim moznym. A skatulkovat auta nebo majitele nejakeho typu auta podle toho, jestli v Tom jezdi blondyna odvedle je podle me diagnoza. Ja mit 400 tis tak do toho klidne jdu taky, a nemyslim si, ze hned prvni rok potrebuji 200 tis na servis. Nechal bych si dovezt nejaky rozumne ojety a servisovany kousek a pak si tady v CR nasel nekoho, kdo se specializuje na BMW a vyzna se v tom. A pokud nekoupi vylozene vrak, tak se to da servisovat vcelku za rozumne penize. Dulezite je se pripravit na to, ze se muze/a nemusi stat par necekanych vydaju, ale nic neni neresitelne a nic se nepos..re najednou. Po koupi vymenit kapaliny a ostatni je veci kvalitni prohlidky. Zdali je zu DPF pred ucpanim, stav Pneu, brzd atd se vse da zjistit dopredu a vyber ojetin je velky. A zakladni veci na motoru bude stejna s kalsickou petkou, takze ano, servis bude o neco drazsi,a le pokud tazatel ma rozumny prijem a nevybere vylozene smolny kus tak bude spokojenej a uservisuje to jak z druhovyroby (a ted nemyslim STARLINE A FILTRON) tak i dily z vrakoviste. A jestli mu odejdou vstriky atd, tak je jedno jestli ma X5 nebo kalsickou 5, a je jedno jestli ma BMW a nebo treba 3.0 HDI v citroenu. Spise mu poradte sikovny servis, na co si dat pozor nez abyste mu psali, ze se chce jen vytahovat a chlubit, a ze tim jezdi jen blondy a pochybni podnikatele a politici, to Sem urcite nepatri.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Úterý 27.12.2016 15:11, skatulkovani
A jestli SUV nekdo potrebuje nebo ne, at si kazdy rozhodne sam. Proc tady vsichni moralizujete tazatele za to, ze to Auto chce? Moralizuje nekdo vas za to co mate? Proc mate 3kk? Nestacilo by va mensi? Proc mate Telefon za XY tisic, nestacil by vam levnejsi? PRoc mate Mondeo kombika? nestacil by vam Focus? A proc Focus, nestacil by vam Logan? A proc vlastne potrebuejte Auto, chodte pesky......At si kazdy koupi co chce. Spis se mu pokuste poradit nez moralizovat. Ja jsem taky chtel C5 a tak jsem si koupil C5 a je mi uplne jedno, co si o tom myslite a byl jsem rad za lidi, co dokazali objektivne poradit bez predsukdu, rict pro a proti a podivat se na Problem bez cerveneho hadru pred ocima. Podle vetsin z vas by meli vsichni mit jedno a stejne Auto, aby nahodou nikdo nezavidel a nemel neco lepsiho, nebo neco zbytecneho.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1248
datum registrace08.09.2009
Úterý 27.12.2016 17:38, RE: a propos:) lolololol
Reno napsal:
Zdeny60 napsal:
Reno napsal:
doufám, že sis na oběd dal dneska jenom suchý chleba, protože jsou lidé, kteří na víc nemají! byla by zhýralost mít teplé jídlo! jaká by to byla spravedlnost?
Švejkuješ nebo trolíš?
Zdeny, ty jsi komouš jak vyšitej. Jenom do toho trošku nepasuje to, že jezdíš autama, na které si proletariát dle tvého názoru nemůže vydělat. To ti přijde spravedlivé? Asi ne, že? A teď mi vysvětli, proč kážeš druhým, ať si kupují levné a nenápadné auta a ty si můžeš dopřát?O tom se píše v té knížce. Kokot smí dělat věci, proti kterým u jiných plamenně bojuje. Tu knížku bych ti vážně doporučil. Mockrát se tam chytneš za nos a řekneš si: tak tohle jsem opravdu já? Jsi. Ano, jsi.


Jak jsi přišel na to, že si dopřávám? Ty neumíš asi číst??? Naopak, já jsem napsal u Xkrát a znovu to zopakuji, že bych si sice dopřát mohl, ale z principu věci kupuji auta ojetá, 2-3 roky stará,,takže nenákladná. Naopka, ten, co si koupí novou oktávku, tak asi neví, co s penězma. Nějak ti ta teorie pokulhává
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 27.12.2016 18:20, Jzrb. Gzhfhbtrhvh. Tubuhuuu
No vidis to ty skopova hlavo. A tazateli zakazujes kupovat auto stare osm let! Pritom jak se zda, je daleko skromnejsi nez ty:) /smazáno admin/Udelal bych tabulku co se smi a co ne:)
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Středa 28.12.2016 09:43, RE: Ztfb ggr. Gg rfbhttht
Giorgio napsal:
OT: Geopolitika byla nejdůležitější PO průmyslové revoluci, za 2. světové války. Jako společenskovědní obor se zformovala až na konci 19. století. Hitler se snažil dosáhnout území pro to, co Ratzel formuloval jako termín "Lebensraum" a víceméně to územně vymezil Haushofer. Coby disciplína mezinárodních vztahů má určitě své místo i dnes, byť v kontextu doby.


To je právě poměrně dost rozšířený omyl. V principu geopolitiky uplatňovala svoji mezinárodní politiku (námořnictvo) dlouho až DO průmyslové revoluce např. Británie. Když se začala využívat železnice, geopolitika ztratila principiálně význam. A až poté byly založeny vědní obory. (zajímavý je důvod/motivace jejich založení - když byla již za zenitem)
Od průmyslové revoluce se uplatňuje globální politika. (velmi zjednodušeně - dnes už nestačí ovládat bohatá přístavní města). To je lépe neřešit zde, můžeme se klidně domluvit, rád podrobně vše vysvětlím.
PS: Přijde mi, žes napsal co je na wiki, tam jsou velmi často uplné nesmysly..

Lebensraum a Drang nach Osten v němcích je něco principiálně odlišného. Je to v nich mnohem déle..
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Středa 28.12.2016 10:00, Nač ty emoce?
Zdravím , lidi nač ty emoce?Beztak si sem ty dotazy píše redakce sama.Ono je to jednodušší,nežli napsat nějakou pořádnou recenzi.Jinak pro Zdenyho , Pavlík má prostě vždy pravdu a nemá smysl mu to vyvracet.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Středa 28.12.2016 10:33, BMV
Zde je cenzura
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Středa 28.12.2016 10:34, RE: Ztfb ggr. Gg rfbhttht
Zvirak napsal:
Giorgio napsal:
OT: Geopolitika byla nejdůležitější PO průmyslové revoluci, za 2. světové války. Jako společenskovědní obor se zformovala až na konci 19. století. Hitler se snažil dosáhnout území pro to, co Ratzel formuloval jako termín "Lebensraum" a víceméně to územně vymezil Haushofer. Coby disciplína mezinárodních vztahů má určitě své místo i dnes, byť v kontextu doby.
To je právě poměrně dost rozšířený omyl. V principu geopolitiky uplatňovala svoji mezinárodní politiku (námořnictvo) dlouho až DO průmyslové revoluce např. Británie. Když se začala využívat železnice, geopolitika ztratila principiálně význam. A až poté byly založeny vědní obory. (zajímavý je důvod/motivace jejich založení - když byla již za zenitem)Od průmyslové revoluce se uplatňuje globální politika. (velmi zjednodušeně - dnes už nestačí ovládat bohatá přístavní města). To je lépe neřešit zde, můžeme se klidně domluvit, rád podrobně vše vysvětlím.PS: Přijde mi, žes napsal co je na wiki, tam jsou velmi často uplné nesmysly.. Lebensraum a Drang nach Osten v němcích je něco principiálně odlišného. Je to v nich mnohem déle..


Nic vysvětlovat nemusíš. Spíš mám obavy, jestli si nepředstavuješ pod geopolitikou něco jiného, než jak je ten termín ukotven? Pokud ne, nejdřív zkus přesvědčit o svých tezích B. Dančáka na MU (před mnoha lety mi Geopolitiku přednášel), ta diskuze by jistě byla velmi výživná. :) Osobně se nedomnívám, že na teorii, která studuje zákonitosti vlivu zemského povrchu na politiku států a pravidla pohybu síly v prostoru, ani na formulování a realizaci dlouhodobých vojensko-politických a hospodářských záměrů jednotlivých států, má rozvoj železnice destruktivní účinek, ale že to přináší jen další aspekt ke zohlednění. Naopak, s rozvojem dopravy souvisí rostoucí potřeba států ovládat větší území a zdroje pro své obyvatele, aby i stát "rostl". Zmíněný Haushofer spočítal, že v Německu připadalo na 1 km2 130 lidí, zatímco v koloniálních mocnostech bylo při srovnatelných či lepších životních podmínkách jen 7-25 lidí na km2, a proto by měli Němci mít právo na větší prostor.

Nic to nezmění na tom, že termín "geopolitika" formuloval Kjéllen v roce 1916 ve své práci Stát jako forma života. Není nutné samozřejmě zkoumat původní texty, stačí nahlédnout do českých publikací Krejčího (2005). Ano, fakticky se prosazovala tato forma uvažování i dříve (Kristof (1960) mezi jednoho z prvních autorů označuje Aristotela s tím, že část jeho názorů vyjádřil už Platón) a mimo Evropu, leč to s průmyslovou revolucí neskončilo, ale spíše začalo (co do formulace, zkoumání i "aplikace do praxe").
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Středa 28.12.2016 10:36, RE: Nač ty emoce?
Fando, to máš svatou pravdu, ale lidi sem píšou, protože je to prostě baví, jinak by to nedělali. A že si většinou ty dotazy píše redakce atd. to je druhořadé
Ale znáš to pravidlo: Nehádej se s blbcem, stáhne tě na svojí úroveň a vyhraje zkušenostma.
Ale stejně se lidi hádají, protože je to baví, a mě to občas baví číst
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Středa 28.12.2016 11:17, RE: Ztfb ggr. Gg rfbhttht
Giorgio napsal:
Zvirak napsal:
Giorgio napsal:
OT: Geopolitika byla nejdůležitější PO průmyslové revoluci, za 2. světové války. Jako společenskovědní obor se zformovala až na konci 19. století. Hitler se snažil dosáhnout území pro to, co Ratzel formuloval jako termín "Lebensraum" a víceméně to územně vymezil Haushofer. Coby disciplína mezinárodních vztahů má určitě své místo i dnes, byť v kontextu doby.
To je právě poměrně dost rozšířený omyl. V principu geopolitiky uplatňovala svoji mezinárodní politiku (námořnictvo) dlouho až DO průmyslové revoluce např. Británie. Když se začala využívat železnice, geopolitika ztratila principiálně význam. A až poté byly založeny vědní obory. (zajímavý je důvod/motivace jejich založení - když byla již za zenitem)Od průmyslové revoluce se uplatňuje globální politika. (velmi zjednodušeně - dnes už nestačí ovládat bohatá přístavní města). To je lépe neřešit zde, můžeme se klidně domluvit, rád podrobně vše vysvětlím.PS: Přijde mi, žes napsal co je na wiki, tam jsou velmi často uplné nesmysly.. Lebensraum a Drang nach Osten v němcích je něco principiálně odlišného. Je to v nich mnohem déle..
Nic vysvětlovat nemusíš. Spíš mám obavy, jestli si nepředstavuješ pod geopolitikou něco jiného, než jak je ten termín ukotven? Pokud ne, nejdřív zkus přesvědčit o svých tezích B. Dančáka na MU (před mnoha lety mi Geopolitiku přednášel), ta diskuze by jistě byla velmi výživná. :) Osobně se nedomnívám, že na teorii, která studuje zákonitosti vlivu zemského povrchu na politiku států a pravidla pohybu síly v prostoru, ani na formulování a realizaci dlouhodobých vojensko-politických a hospodářských záměrů jednotlivých států, má rozvoj železnice destruktivní účinek, ale že to přináší jen další aspekt ke zohlednění. Naopak, s rozvojem dopravy souvisí rostoucí potřeba států ovládat větší území a zdroje pro své obyvatele, aby i stát "rostl". Zmíněný Haushofer spočítal, že v Německu připadalo na 1 km2 130 lidí, zatímco v koloniálních mocnostech bylo při srovnatelných či lepších životních podmínkách jen 7-25 lidí na km2, a proto by měli Němci mít právo na větší prostor.Nic to nezmění na tom, že termín "geopolitika" formuloval Kjéllen v roce 1916 ve své práci Stát jako forma života. Není nutné samozřejmě zkoumat původní texty, stačí nahlédnout do českých publikací Krejčího (2005). Ano, fakticky se prosazovala tato forma uvažování i dříve (Kristof (1960) mezi jednoho z prvních autorů označuje Aristotela s tím, že část jeho názorů vyjádřil už Platón) a mimo Evropu, leč to s průmyslovou revolucí neskončilo, ale spíše začalo (co do formulace, zkoumání i "aplikace do praxe").


no samozřemě že ne železnice jako taková, ale co v důsledku přinesla. Diskuze s panem docentem by mne jistě zajímala. Je to jen můj koníček, ale stejně by mne asi nepřesvědčil. I v širších souvislostech se ukazuje, zvlášť v posledních letech, že posuzovat mezinárodní politiku očima geopolitiky je vážně passé. Smyčka anakondy a podobné teze měly význam do poloviny 19 století.. Napadá mě analogie. Je to jako při obranně města postavit vozovou hradbu, v 15. století by měla úspěch a dnes?
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 28.12.2016 12:11, pro pana Zviraka:)))
toto je diskuse o autech. když někdo nemá nic k tématu, začne vytahovat pravopis, větnou stavbu, používání cizích termínů, nebo moralistické pindy.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Středa 28.12.2016 12:17, pravopis
on by nikdo pravopis nevytahoval, kdyby dotyčný znal shodu podmětu s přísudkem atp. To vážně tahá za oči. Soudný člověk by se měl za špatný pravopis stydět a dovzdělat se.
reagovat
  1 ... 3 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.