0
zpět
 

diskuze k tématu: bmw a motorizace od jiných vozů

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.02.2014 21:49, bmw a motorizace od jiných vozů
ja sa vas chcem opitat ze ktore modeli bmw 320d mali motor od vyrobcu peugeot.dakujem
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Pátek 14.02.2014 08:46, BMW od Peugeotu?
Zdravím,
myslím, že BMW od Peugeotu žádný motor nemá, co vím, tak má peugeot od BMW benzínovou 1,6. Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Pátek 14.02.2014 10:41, RE: BMW od Peugeotu?
BMW528i napsal:
Zdravím, myslím, že BMW od Peugeotu žádný motor nemá, co vím, tak má peugeot od BMW benzínovou 1,6. Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.


Peugeot spolupracoval s BMW při vývoji řady benzínových motorů 1,4 a 1,6 litru s označením VTi (atmosféra) a THP (turbo). Byl to společný vývojový projekt, který se příliš nepovedl - ve zkratce, motory nic moc co do projevu i spotřeby a navíc s mizernou spolehlivostí.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pátek 14.02.2014 22:19, RE: BMW od Peugeotu?
Pavlik napsal:
BMW528i napsal:
Zdravím, myslím, že BMW od Peugeotu žádný motor nemá, co vím, tak má peugeot od BMW benzínovou 1,6. Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.
Peugeot spolupracoval s BMW při vývoji řady benzínových motorů 1,4 a 1,6 litru s označením VTi (atmosféra) a THP (turbo). Byl to společný vývojový projekt, který se příliš nepovedl - ve zkratce, motory nic moc co do projevu i spotřeby a navíc s mizernou spolehlivostí.


To jsi četl kde??? Na konci léta jsem si dovolil zajet okruh Plzeň-Třebíč-Jindřichův Hradec v "plném" obsazení P5008 1,6THP 115kW, půl cesty se zapnutou klimou. Průměrná rychlost po těhle prdelkách 72 km/h při průměrné spotřebě 7,1l/100km. Spolehlivost nechávám otevřenou, ale spotřeba se mi jeví jako ne úplně špatná. Dlouhodobej průměr je dokonce o 0,4 l lepší, než s předchozí 307bk 1,6 110k. U mě dobrý. Odkud čerpáš ty?
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Sobota 15.02.2014 12:42, RE: BMW od Peugeotu?
Pepe napsal:
Pavlik napsal:
BMW528i napsal:
Zdravím, myslím, že BMW od Peugeotu žádný motor nemá, co vím, tak má peugeot od BMW benzínovou 1,6. Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.
Peugeot spolupracoval s BMW při vývoji řady benzínových motorů 1,4 a 1,6 litru s označením VTi (atmosféra) a THP (turbo). Byl to společný vývojový projekt, který se příliš nepovedl - ve zkratce, motory nic moc co do projevu i spotřeby a navíc s mizernou spolehlivostí.
To jsi četl kde??? Na konci léta jsem si dovolil zajet okruh Plzeň-Třebíč-Jindřichův Hradec v "plném" obsazení P5008 1,6THP 115kW, půl cesty se zapnutou klimou. Průměrná rychlost po těhle prdelkách 72 km/h při průměrné spotřebě 7,1l/100km. Spolehlivost nechávám otevřenou, ale spotřeba se mi jeví jako ne úplně špatná. Dlouhodobej průměr je dokonce o 0,4 l lepší, než s předchozí 307bk 1,6 110k. U mě dobrý. Odkud čerpáš ty?


zřejmě naráží na 1.6ky v starších BMW 116i které měly hodně problémů-studené starty, řetězy, nepravidelný chod... a přeplňovanou vezi v Cooperu S kde trpěla nadměrným opotřebením a konzumací oleje.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Sobota 15.02.2014 15:25, RE: BMW od Peugeotu?
tomaskrtek napsal:
Pepe napsal:
Pavlik napsal:
BMW528i napsal:
Zdravím, myslím, že BMW od Peugeotu žádný motor nemá, co vím, tak má peugeot od BMW benzínovou 1,6. Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.
Peugeot spolupracoval s BMW při vývoji řady benzínových motorů 1,4 a 1,6 litru s označením VTi (atmosféra) a THP (turbo). Byl to společný vývojový projekt, který se příliš nepovedl - ve zkratce, motory nic moc co do projevu i spotřeby a navíc s mizernou spolehlivostí.
To jsi četl kde??? Na konci léta jsem si dovolil zajet okruh Plzeň-Třebíč-Jindřichův Hradec v "plném" obsazení P5008 1,6THP 115kW, půl cesty se zapnutou klimou. Průměrná rychlost po těhle prdelkách 72 km/h při průměrné spotřebě 7,1l/100km. Spolehlivost nechávám otevřenou, ale spotřeba se mi jeví jako ne úplně špatná. Dlouhodobej průměr je dokonce o 0,4 l lepší, než s předchozí 307bk 1,6 110k. U mě dobrý. Odkud čerpáš ty?
zřejmě naráží na 1.6ky v starších BMW 116i které měly hodně problémů-studené starty, řetězy, nepravidelný chod... a přeplňovanou vezi v Cooperu S kde trpěla nadměrným opotřebením a konzumací oleje.


Já o těch problémech vím...konkrétně je problém s ventilem oleje (nebo čidlem teploty) na napínák. Je to jednoduše řešitelný, bohužel na rozdíl od VW, kde je to vlastnost, tady je to závada . Vadí mě ta poznámka o spotřebě pálená s těžkým despektem od boku - ano, 1,5dCi to není, ale za daný peníz je ta spotřeba úměrná výkonu. Dneska je asi nejlepší benzínový použitelný motor 2,0 SkyAktiv od Mazdy. Bohužel zastoupení v Plzni je takový divný .
reagovat
M.See
počet příspěvků40
datum registrace15.02.2014
Sobota 15.02.2014 17:27, RE: BMW od Peugeotu?
Pavlik napsal:
BMW528i napsal:
Zdravím, myslím, že BMW od Peugeotu žádný motor nemá, co vím, tak má peugeot od BMW benzínovou 1,6. Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.
Peugeot spolupracoval s BMW při vývoji řady benzínových motorů 1,4 a 1,6 litru s označením VTi (atmosféra) a THP (turbo). Byl to společný vývojový projekt, který se příliš nepovedl - ve zkratce, motory nic moc co do projevu i spotřeby a navíc s mizernou spolehlivostí.

Přesně tak. Celej problém je podle mě osobně v přímým vstřiku. Tím že se nesplachujou usazeniny při hoření a zejména ten mazlavej "produkt" krávoviny zvaný EGR benzínem ( což by se dělo u klasickýho nepřímýho vstřikování nebo karburátoru), tím se u všech THP začne po čase připejkat karbon nad ventilama. U obyč. 120PS atmosféry se to děje mnohem míň, ale u THP je to katastrofa. Stejně tak jako rozhozený časování vlivem řetízku, povolováním atd. Že se u každý jednotky uvolní po čase zadní napínák řetězu a začne sáknout po bloku olej, to je asi ten nejmenší problém tohohle společnýho dítěte PSA a BMW. Zkrátka problémovej motor, kterej nemá řešení. Snad jen odstranit EGR. Zatím sem se nesetkal s někým kdo by se do toho hard+softwarově pustil.

Navíc atmosféry projevem naprosto hrůza, THP150 trochu lepší, ale žádnej zázrak. Tu příjemnou gradaci výkonu jde zažít jen u GTI/ RCZ THP200. Ale kupovat si auto za hodně přes 0,5mega s jistotou že bude mít zakarbonizovanej motor za 50000, nebo třeba jen 20000km, to je neuvěřitelný...
Tato spolupráce BMW a PSA určitě nedopadla ani pro jednu stranu kladně.
Zlatě starý motory TU5, XU a EW, tím myslím Mi16, GTI apod ze starších modelů. A zejména motory TU5J4 (106 S16 120PS ) a úžasnej obyčejnej TU5JP4 kterej se dával do 206, 307, Partnera a kdoví ještě kam.
Snad svítá naděje že se frantíkům zas rozsvítilo, u 301 je krom nový 1,2 v nabídce tato TU klasika vylepšená o variabilní časování sací vačky...


reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Neděle 16.02.2014 11:34, RE: BMW od Peugeotu?
Pepe napsal:
Pavlik napsal:
BMW528i napsal:
Zdravím, myslím, že BMW od Peugeotu žádný motor nemá, co vím, tak má peugeot od BMW benzínovou 1,6. Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.
Peugeot spolupracoval s BMW při vývoji řady benzínových motorů 1,4 a 1,6 litru s označením VTi (atmosféra) a THP (turbo). Byl to společný vývojový projekt, který se příliš nepovedl - ve zkratce, motory nic moc co do projevu i spotřeby a navíc s mizernou spolehlivostí.
To jsi četl kde??? Na konci léta jsem si dovolil zajet okruh Plzeň-Třebíč-Jindřichův Hradec v "plném" obsazení P5008 1,6THP 115kW, půl cesty se zapnutou klimou. Průměrná rychlost po těhle prdelkách 72 km/h při průměrné spotřebě 7,1l/100km. Spolehlivost nechávám otevřenou, ale spotřeba se mi jeví jako ne úplně špatná. Dlouhodobej průměr je dokonce o 0,4 l lepší, než s předchozí 307bk 1,6 110k. U mě dobrý. Odkud čerpáš ty?


Všude možně - zajímal jsem se o to než jsem koupil roční C3 Picasso vybavené 1,6 VTi 88kw. Přiznám se, že kdyby auto nemělo přikoupenou prodlouženou záruku na další 4 roky, asi bych ho nekoupil navzdory špičkové výbavě a dobré ceně. Projev motoru je utahaný, nemasný/neslaný - rozhodně nebudí dojem že má 120 koní. Spotřeba je nic moc, protože jezdí v kombinaci za 8-8,5 litru, přitom nijak rychle. Za ten rok co auto mám už jsem musel řešit na záruku dvě čidla na motoru, přitom auto má najeto cca 15 tisíc.
THP sice jede slušně, ale má nedořešené rozvody a velké problémy s karbonem (na rozdíl od VTi je přímovstřikový).
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Neděle 16.02.2014 16:29, RE: BMW od Peugeotu?
Pavlik napsal:
Pepe napsal:
Pavlik napsal:
BMW528i napsal:
Zdravím, myslím, že BMW od Peugeotu žádný motor nemá, co vím, tak má peugeot od BMW benzínovou 1,6. Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.
Peugeot spolupracoval s BMW při vývoji řady benzínových motorů 1,4 a 1,6 litru s označením VTi (atmosféra) a THP (turbo). Byl to společný vývojový projekt, který se příliš nepovedl - ve zkratce, motory nic moc co do projevu i spotřeby a navíc s mizernou spolehlivostí.
To jsi četl kde??? Na konci léta jsem si dovolil zajet okruh Plzeň-Třebíč-Jindřichův Hradec v "plném" obsazení P5008 1,6THP 115kW, půl cesty se zapnutou klimou. Průměrná rychlost po těhle prdelkách 72 km/h při průměrné spotřebě 7,1l/100km. Spolehlivost nechávám otevřenou, ale spotřeba se mi jeví jako ne úplně špatná. Dlouhodobej průměr je dokonce o 0,4 l lepší, než s předchozí 307bk 1,6 110k. U mě dobrý. Odkud čerpáš ty?
Všude možně - zajímal jsem se o to než jsem koupil roční C3 Picasso vybavené 1,6 VTi 88kw. Přiznám se, že kdyby auto nemělo přikoupenou prodlouženou záruku na další 4 roky, asi bych ho nekoupil navzdory špičkové výbavě a dobré ceně. Projev motoru je utahaný, nemasný/neslaný - rozhodně nebudí dojem že má 120 koní. Spotřeba je nic moc, protože jezdí v kombinaci za 8-8,5 litru, přitom nijak rychle. Za ten rok co auto mám už jsem musel řešit na záruku dvě čidla na motoru, přitom auto má najeto cca 15 tisíc.THP sice jede slušně, ale má nedořešené rozvody a velké problémy s karbonem (na rozdíl od VTi je přímovstřikový).


Právě kvůli tomu jsem přikoupil Optiway servis na 5let, pak to půjde z domu, a děj se vůle Boží. Z důvodu častých krátkých tras po městě bylo jasno ohledně paliva, THP proto, aby to trochu jelo. Servis mám "za barákem", takže když se mi něco nebude zdát, jen se přesedne do náhradního, a ať se staraj. Pozitiva zatím (po roce a čtvrt a cca 23tkm) převažujou.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Neděle 16.02.2014 19:05, RE: BMW od Peugeotu?
Pepe napsal:
Pavlik napsal:
Pepe napsal:
Pavlik napsal:
BMW528i napsal:
Zdravím, myslím, že BMW od Peugeotu žádný motor nemá, co vím, tak má peugeot od BMW benzínovou 1,6. Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.
Peugeot spolupracoval s BMW při vývoji řady benzínových motorů 1,4 a 1,6 litru s označením VTi (atmosféra) a THP (turbo). Byl to společný vývojový projekt, který se příliš nepovedl - ve zkratce, motory nic moc co do projevu i spotřeby a navíc s mizernou spolehlivostí.
To jsi četl kde??? Na konci léta jsem si dovolil zajet okruh Plzeň-Třebíč-Jindřichův Hradec v "plném" obsazení P5008 1,6THP 115kW, půl cesty se zapnutou klimou. Průměrná rychlost po těhle prdelkách 72 km/h při průměrné spotřebě 7,1l/100km. Spolehlivost nechávám otevřenou, ale spotřeba se mi jeví jako ne úplně špatná. Dlouhodobej průměr je dokonce o 0,4 l lepší, než s předchozí 307bk 1,6 110k. U mě dobrý. Odkud čerpáš ty?
Všude možně - zajímal jsem se o to než jsem koupil roční C3 Picasso vybavené 1,6 VTi 88kw. Přiznám se, že kdyby auto nemělo přikoupenou prodlouženou záruku na další 4 roky, asi bych ho nekoupil navzdory špičkové výbavě a dobré ceně. Projev motoru je utahaný, nemasný/neslaný - rozhodně nebudí dojem že má 120 koní. Spotřeba je nic moc, protože jezdí v kombinaci za 8-8,5 litru, přitom nijak rychle. Za ten rok co auto mám už jsem musel řešit na záruku dvě čidla na motoru, přitom auto má najeto cca 15 tisíc.THP sice jede slušně, ale má nedořešené rozvody a velké problémy s karbonem (na rozdíl od VTi je přímovstřikový).
Právě kvůli tomu jsem přikoupil Optiway servis na 5let, pak to půjde z domu, a děj se vůle Boží. Z důvodu častých krátkých tras po městě bylo jasno ohledně paliva, THP proto, aby to trochu jelo. Servis mám "za barákem", takže když se mi něco nebude zdát, jen se přesedne do náhradního, a ať se staraj. Pozitiva zatím (po roce a čtvrt a cca 23tkm) převažujou.


Já to picasso koupil od prvního majitele jako roční auto s nájezdem 10 tisíc a plnou výbavou. Záruku na další 4 roky dokupoval původní majitel. Spotřeba mě zklamala, stejně jako podávaný výkon , nicméně auto najede cca 10 tisíc ročně tak mě to extrémně netrápí - vítězí praktičnost pro převážení dítěte po bližším okolí. Jen jsem upozorňoval, že ty motory nejsou nic moc, ačkoli "papírově" se tváří velmi solidně.
reagovat
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Neděle 16.02.2014 20:15, ...
ty motory měly problémy v prvních dvou letech výroby...zkrátka si konstruktéři (a další lidi v rámci schvalovaček) neuvědomili, že zatímco bmw si většinou koupí člověk, který se o auta trochu zajímá, psa si koupí hlavně prostí uživatelé.

problémy souvisely převážně s "konstrukčně choulostivým řešením" a uživatelskou tupostí (nezahřátému motoru naložit) - následně se seznamovaly písty s ventily a motory (většinou) měnily.
většina motorů už je po výměně vačkových hřídelí nebo motorů samotných.
egr ventily, při normálním užívání, nejsou takový problém
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 05.06.2014 14:50, re:
Dobrý den. BMW do svých vozů montovalo a montuje pouze naftové motory své vlastní konstrukce. S automobilkou PSA spolupracovalo pouze při vývoji některých benzínových motorů, například THP. Čas a zkušenosti uživatelů ukázaly, že produkty této spolupráce se příliš nepodařily, trpí řadou závažných problémů.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.