Pavlik napsal:
BMW528i napsal:
Zdravím, myslím, že BMW od Peugeotu žádný motor nemá, co vím, tak má peugeot od BMW benzínovou 1,6. Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.
Peugeot spolupracoval s BMW při vývoji řady benzínových motorů 1,4 a 1,6 litru s označením VTi (atmosféra) a THP (turbo). Byl to společný vývojový projekt, který se příliš nepovedl - ve zkratce, motory nic moc co do projevu i spotřeby a navíc s mizernou spolehlivostí.
Přesně tak. Celej problém je podle mě osobně v přímým vstřiku. Tím že se nesplachujou usazeniny při hoření a zejména ten mazlavej "produkt" krávoviny zvaný EGR benzínem ( což by se dělo u klasickýho nepřímýho vstřikování nebo karburátoru), tím se u všech THP začne po čase připejkat karbon nad ventilama. U obyč. 120PS atmosféry se to děje mnohem míň, ale u THP je to katastrofa. Stejně tak jako rozhozený časování vlivem řetízku, povolováním atd. Že se u každý jednotky uvolní po čase zadní napínák řetězu a začne sáknout po bloku olej, to je asi ten nejmenší problém tohohle společnýho dítěte PSA a BMW. Zkrátka problémovej motor, kterej nemá řešení. Snad jen odstranit EGR. Zatím sem se nesetkal s někým kdo by se do toho hard+softwarově pustil.
Navíc atmosféry projevem naprosto hrůza, THP150 trochu lepší, ale žádnej zázrak. Tu příjemnou gradaci výkonu jde zažít jen u GTI/ RCZ THP200. Ale kupovat si auto za hodně přes 0,5mega s jistotou že bude mít zakarbonizovanej motor za 50000, nebo třeba jen 20000km, to je neuvěřitelný...
Tato spolupráce BMW a PSA určitě nedopadla ani pro jednu stranu kladně.
Zlatě starý motory TU5, XU a EW, tím myslím Mi16, GTI apod ze starších modelů. A zejména motory TU5J4 (106 S16 120PS ) a úžasnej obyčejnej TU5JP4 kterej se dával do 206, 307, Partnera a kdoví ještě kam.
Snad svítá naděje že se frantíkům zas rozsvítilo, u 301 je krom nový 1,2 v nabídce tato TU klasika vylepšená o variabilní časování sací vačky...