Reno napsal:
subarák napsal:
No i když jsi v první větě projevil hodně sebereflexe, nediv se, že ti nikdo neodpovídá. Ti, kdož alespoň částečně mají páru o pohonu 4x4 všech možných verzí, vědí, že dotaz je z technického hlediska úplně stupidní . Pokud by jsi i teoreticky vyřadil spojku z činnosti, neušetříš ani deci a neodstraníš odpory a ztráty způsobené pohonem všech kol. Aby to šlo, muselo by auto mít volnoběžné náboje kol, čímž by se při jízdě točila pouze kola v nábojích, ale netočily by se poloosy, přední diferenciál případně spojovačka ke spojce(a to je přesně to, co způsobuje rozdíl ve spotřebě, pominuli větší hmotnost auta). Jinak tě můžu zcela uklidnit, spojka x drive (v podstatě totéž co haldex), je při normální jízdě z 95 % rozpojena, to co píší v tom článku je jen opsaný reklamní leták.Mě na tom nejvíc štve, že v danou chvíli v podstatě nevím, jestli to žene zadní kola, přední kola nebo všechna, prostě jedeš a nevíš. V tomhle je stálý pohon všech kol pomocí mezinápravového diferenciálu čitelnější, bohužel složitější a tím pádem dražší. Oba systémy prostě mají svoje výhody i nevýhody, v současné době vítězí spojky, p.p. z důvodů finančních.Jinak pokud vůbec existuje pojistka systemu 4x4, jejím odpojením p.p. dojde k znehybnění celého auta.
hele zase taková blbost to není. Tuším, že např. porouchaný haldex dřívějších generací se projevoval tak, že se točily jenom dvě kola.
Člověče, už jsi viděl auto který jede a toči se mu jenom dvě kola?
Fór je v tom, že je úplně jedno, jestli ta spojka je rozpojená nebo sepnutá, rozdíl je jen ten, že pokud je sepnutá, poháníš kola aktivně (přenášíš sílu na kola), pokud je rozpojená, tak se to celý (poloosy, diferen.atd) roztáčí pasivně od kol, ale TOČÍ SE TO FURT, a to jsou ty ztráty a potažmo vyšší spotřeba. Už to chápeš?