0
zpět
 

diskuze k tématu: Lze odpojit x-drive?

kategorie zařazení tématu: automobilky, německá vozidla
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 14.08.2014 19:05, Lze odpojit x-drive?
Vážení přátelé, jsem selský hňup a proto se zeptám možná poněkud hloupě.
Nicméně: kolega pořídil 530 xi řady E60. Popis funkce tohoto pohonu všech kol zde:
http://www.autorevue.cz/technika-system-bmw-pohonu-vsech-kol-xdrive_1
Myslíte, že je možné a že existuje nějaká pojistka v pojistkové skříni pro systém
x-drive a pokud se tato pojistka odstraní, je možné auto provozovat pouze s pohonem
zadních kol?
U některých čtyřkolek, pokud dojde k poruše, točí se jen jedna náprava. Já bych tuto
"chybu" uměl osobně velmi ocenit. Pokud by auto jezdilo většinu roku na zadek,
a jen pro případ sněhu by se dala pojistka vrátit zpět a auto vrátit k pohonu všech kol,
splňovalo by to naprosto ideálně moje představy o dokonalém voze. Navíc spotřeba
by byla o cca 1-2 litry nižší a to už udělá za rok slušnou částku.
Co myslíte?
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 15.08.2014 12:39, x
Kde jste všichni experti?
reagovat
subarák
počet příspěvků108
datum registrace22.03.2010
Pátek 15.08.2014 13:38, X drive
No i když jsi v první větě projevil hodně sebereflexe, nediv se, že ti nikdo neodpovídá. Ti, kdož alespoň částečně mají páru o pohonu 4x4 všech možných verzí, vědí, že dotaz je z technického hlediska úplně stupidní . Pokud by jsi i teoreticky vyřadil spojku z činnosti, neušetříš ani deci a neodstraníš odpory a ztráty způsobené pohonem všech kol. Aby to šlo, muselo by auto mít volnoběžné náboje kol, čímž by se při jízdě točila pouze kola v nábojích, ale netočily by se poloosy, přední diferenciál případně spojovačka ke spojce(a to je přesně to, co způsobuje rozdíl ve spotřebě, pominuli větší hmotnost auta). Jinak tě můžu zcela uklidnit, spojka x drive (v podstatě totéž co haldex), je při normální jízdě z 95 % rozpojena, to co píší v tom článku je jen opsaný reklamní leták.
Mě na tom nejvíc štve, že v danou chvíli v podstatě nevím, jestli to žene zadní kola, přední kola nebo všechna, prostě jedeš a nevíš. V tomhle je stálý pohon všech kol pomocí mezinápravového diferenciálu čitelnější, bohužel složitější a tím pádem dražší. Oba systémy prostě mají svoje výhody i nevýhody, v současné době vítězí spojky, p.p. z důvodů finančních.
Jinak pokud vůbec existuje pojistka systemu 4x4, jejím odpojením p.p. dojde k znehybnění celého auta.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 15.08.2014 13:48, RE: X drive
subarák napsal:
No i když jsi v první větě projevil hodně sebereflexe, nediv se, že ti nikdo neodpovídá. Ti, kdož alespoň částečně mají páru o pohonu 4x4 všech možných verzí, vědí, že dotaz je z technického hlediska úplně stupidní . Pokud by jsi i teoreticky vyřadil spojku z činnosti, neušetříš ani deci a neodstraníš odpory a ztráty způsobené pohonem všech kol. Aby to šlo, muselo by auto mít volnoběžné náboje kol, čímž by se při jízdě točila pouze kola v nábojích, ale netočily by se poloosy, přední diferenciál případně spojovačka ke spojce(a to je přesně to, co způsobuje rozdíl ve spotřebě, pominuli větší hmotnost auta). Jinak tě můžu zcela uklidnit, spojka x drive (v podstatě totéž co haldex), je při normální jízdě z 95 % rozpojena, to co píší v tom článku je jen opsaný reklamní leták.Mě na tom nejvíc štve, že v danou chvíli v podstatě nevím, jestli to žene zadní kola, přední kola nebo všechna, prostě jedeš a nevíš. V tomhle je stálý pohon všech kol pomocí mezinápravového diferenciálu čitelnější, bohužel složitější a tím pádem dražší. Oba systémy prostě mají svoje výhody i nevýhody, v současné době vítězí spojky, p.p. z důvodů finančních.Jinak pokud vůbec existuje pojistka systemu 4x4, jejím odpojením p.p. dojde k znehybnění celého auta.


hele zase taková blbost to není. Tuším, že např. porouchaný haldex dřívějších generací se projevoval tak, že se točily jenom dvě kola.

reagovat
subarák
počet příspěvků108
datum registrace22.03.2010
Pátek 15.08.2014 14:07, RE: X drive
Reno napsal:
subarák napsal:
No i když jsi v první větě projevil hodně sebereflexe, nediv se, že ti nikdo neodpovídá. Ti, kdož alespoň částečně mají páru o pohonu 4x4 všech možných verzí, vědí, že dotaz je z technického hlediska úplně stupidní . Pokud by jsi i teoreticky vyřadil spojku z činnosti, neušetříš ani deci a neodstraníš odpory a ztráty způsobené pohonem všech kol. Aby to šlo, muselo by auto mít volnoběžné náboje kol, čímž by se při jízdě točila pouze kola v nábojích, ale netočily by se poloosy, přední diferenciál případně spojovačka ke spojce(a to je přesně to, co způsobuje rozdíl ve spotřebě, pominuli větší hmotnost auta). Jinak tě můžu zcela uklidnit, spojka x drive (v podstatě totéž co haldex), je při normální jízdě z 95 % rozpojena, to co píší v tom článku je jen opsaný reklamní leták.Mě na tom nejvíc štve, že v danou chvíli v podstatě nevím, jestli to žene zadní kola, přední kola nebo všechna, prostě jedeš a nevíš. V tomhle je stálý pohon všech kol pomocí mezinápravového diferenciálu čitelnější, bohužel složitější a tím pádem dražší. Oba systémy prostě mají svoje výhody i nevýhody, v současné době vítězí spojky, p.p. z důvodů finančních.Jinak pokud vůbec existuje pojistka systemu 4x4, jejím odpojením p.p. dojde k znehybnění celého auta.
hele zase taková blbost to není. Tuším, že např. porouchaný haldex dřívějších generací se projevoval tak, že se točily jenom dvě kola.

Člověče, už jsi viděl auto který jede a toči se mu jenom dvě kola?
Fór je v tom, že je úplně jedno, jestli ta spojka je rozpojená nebo sepnutá, rozdíl je jen ten, že pokud je sepnutá, poháníš kola aktivně (přenášíš sílu na kola), pokud je rozpojená, tak se to celý (poloosy, diferen.atd) roztáčí pasivně od kol, ale TOČÍ SE TO FURT, a to jsou ty ztráty a potažmo vyšší spotřeba. Už to chápeš?
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 15.08.2014 19:04, xdrive
Nenapsal jsem to úplně přesně, když auto postavíš na válce, roztočí se jen jedna náprava.
Jinak to co píšeš, že je úplně jedno, jestli je poháněna jedna náprava nebo obě dvě je podle
mého selského rozumu nesmysl. Proč by se u čtyřkolek udávala vyší spotřeba? Jenom kvůli
tomu, že jsou to čtyřkolky?
Edit: je to nesmysl. U těch tzv. tvrdých čtyřkolek, kde se připojoval pohon všech kol "tyčkou"
se uváděla jako jeden z důvodů tohoto řešení nižší spotřeba.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Pátek 15.08.2014 20:53, RE: xdrive
Reno napsal:
Nenapsal jsem to úplně přesně, když auto postavíš na válce, roztočí se jen jedna náprava.Jinak to co píšeš, že je úplně jedno, jestli je poháněna jedna náprava nebo obě dvě je podle mého selského rozumu nesmysl. Proč by se u čtyřkolek udávala vyší spotřeba? Jenom kvůlitomu, že jsou to čtyřkolky?Edit: je to nesmysl. U těch tzv. tvrdých čtyřkolek, kde se připojoval pohon všech kol "tyčkou"se uváděla jako jeden z důvodů tohoto řešení nižší spotřeba.


Člověče nefantazírujte, tohle je blábol. doporučuju si zjistit něco o 4x4 a nedělat ze sebe ....
u bmw je 4x4 plné elektroniky, takže to fakt nejde, a u staré 4x4 se točí celý systém taky, protože co by se jinak asi stalo, když by jste za jízdy do roztočeného ozubeného kola strčil stojící? a u xdrive je rozdíl ve spotřebě minimální.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pátek 15.08.2014 21:04, Má pravdu
Fakt je to tak. Veškerá soukolí se roztáčí i v případě, kdy je motor od jedné nápravy oddělen spojkou. Vyšší spotřebu nedělá vyšší zatížení motoru přenosem sil, ale vyšší hmotnost, vyšší odpor apod. Pro nějakou úsporu byste potřeboval mít spojky na všech kolech a odpojovat je jednotlivě. Pak by asi k úspoře došlo.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Sobota 16.08.2014 08:27, RE: Má pravdu
brin napsal:
Fakt je to tak. Veškerá soukolí se roztáčí i v případě, kdy je motor od jedné nápravy oddělen spojkou. Vyšší spotřebu nedělá vyšší zatížení motoru přenosem sil, ale vyšší hmotnost, vyšší odpor apod. Pro nějakou úsporu byste potřeboval mít spojky na všech kolech a odpojovat je jednotlivě. Pak by asi k úspoře došlo.


OK, kolega má Pajero, schválně mu řeknu, ať změří spotřebu paliva při zapnutém systému 4x4 a při poháněné zadní nápravě. Dle vašeho názoru nebude žádný rozdíl?

reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Sobota 16.08.2014 08:29, RE: xdrive
BMW528i napsal:
Reno napsal:
Nenapsal jsem to úplně přesně, když auto postavíš na válce, roztočí se jen jedna náprava.Jinak to co píšeš, že je úplně jedno, jestli je poháněna jedna náprava nebo obě dvě je podle mého selského rozumu nesmysl. Proč by se u čtyřkolek udávala vyší spotřeba? Jenom kvůlitomu, že jsou to čtyřkolky?Edit: je to nesmysl. U těch tzv. tvrdých čtyřkolek, kde se připojoval pohon všech kol "tyčkou"se uváděla jako jeden z důvodů tohoto řešení nižší spotřeba.
Člověče nefantazírujte, tohle je blábol. doporučuju si zjistit něco o 4x4 a nedělat ze sebe ....u bmw je 4x4 plné elektroniky, takže to fakt nejde, a u staré 4x4 se točí celý systém taky, protože co by se jinak asi stalo, když by jste za jízdy do roztočeného ozubeného kola strčil stojící? a u xdrive je rozdíl ve spotřebě minimální.

Minimálni? u dieselové čtyřkolky litr a u benzínové i dva...

reagovat
subarák
počet příspěvků108
datum registrace22.03.2010
Sobota 16.08.2014 09:05, RE: xdrive
Reno napsal:
BMW528i napsal:
Reno napsal:
Nenapsal jsem to úplně přesně, když auto postavíš na válce, roztočí se jen jedna náprava.Jinak to co píšeš, že je úplně jedno, jestli je poháněna jedna náprava nebo obě dvě je podle mého selského rozumu nesmysl. Proč by se u čtyřkolek udávala vyší spotřeba? Jenom kvůlitomu, že jsou to čtyřkolky?Edit: je to nesmysl. U těch tzv. tvrdých čtyřkolek, kde se připojoval pohon všech kol "tyčkou"se uváděla jako jeden z důvodů tohoto řešení nižší spotřeba.
Člověče nefantazírujte, tohle je blábol. doporučuju si zjistit něco o 4x4 a nedělat ze sebe ....u bmw je 4x4 plné elektroniky, takže to fakt nejde, a u staré 4x4 se točí celý systém taky, protože co by se jinak asi stalo, když by jste za jízdy do roztočeného ozubeného kola strčil stojící? a u xdrive je rozdíl ve spotřebě minimální.
Minimálni? u dieselové čtyřkolky litr a u benzínové i dva...


Máš nějaký divný selský rozum, asi nejsi vesnický sedlák-vidlák, jako já, ale kluk z města
Dej si do vyhledavače "volnoběžné náboje kol", přečti si, proč se to na offroady dává a pochopíš to. Nebo to zkus tady:http://www.toral4x4.cz/index.php?route=product/category
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 17.08.2014 10:25, subarák
Poslouchej, teď jsem se díval na haldex a všude je spousta témat o nefunkčním Haldexu, který se projevuje tak, že zabírá jenom jedna náprava. Haldex je spojka plus elektronika, který řídí prokluz.
Zkus mi vysvětlit, že když je ten můj nápad tak strašidelná pitomost, proč se závada na haldexu
projevuje přesně takhle? Neberme teď v potaz x-drive.
Evidentně se totiž dá haldex odpojit, teď nebudu řešit, jestli odstraněním čidla nebo nějak jinak.
Vím, že existujou haldex controllery, které ovlivňují, kolik výkonu jde na kterou nápravu a dá se
z běžného haldexu udělat třeba pohon s výkonem 50:50.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Neděle 17.08.2014 20:06, Záleží
Záleží na režimu, v případě normální 4x4 by rozdíl být neměl (ale možná bude z důvodu dodatečných ztrát pod zatížením), v případě zapnutí uzávěrky bude zcela jistě. Ono jde o to, že pokud jedete se 4x4, tak většinou po povrchu, který to vyžaduje, což samo o sobě spotřebu zvedá.
reagovat
subarák
počet příspěvků108
datum registrace22.03.2010
Pondělí 25.08.2014 09:21, RE: subarák
Reno napsal:
Poslouchej, teď jsem se díval na haldex a všude je spousta témat o nefunkčním Haldexu, který se projevuje tak, že zabírá jenom jedna náprava. Haldex je spojka plus elektronika, který řídí prokluz.Zkus mi vysvětlit, že když je ten můj nápad tak strašidelná pitomost, proč se závada na haldexuprojevuje přesně takhle? Neberme teď v potaz x-drive. Evidentně se totiž dá haldex odpojit, teď nebudu řešit, jestli odstraněním čidla nebo nějak jinak.Vím, že existujou haldex controllery, které ovlivňují, kolik výkonu jde na kterou nápravu a dá se z běžného haldexu udělat třeba pohon s výkonem 50:50.


Byl jsem týden na dovolený, takže jsem nesledoval dění, nicméně jestli chceš, případně pojedeš kolem Říčan u Prahy, rád ti to vysvětlím, případně nakreslím schéma a bude ti to jasný. Jestli sis prostudoval funkci volnoběžných nábojů kol, měl bys to pochopit.
reagovat
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Pondělí 25.08.2014 13:37, x-drive
Nevím proč se pořad bavitee o haldexu :D x drive je snad u bmw a haldex je například u audiny...bmw tedy x-drive je řízeno elektronicky a je to permanentní 4 kolka není to mechanické prostě to řídí pc a to vyřadit jen tak nejde jelikož to spolupracuje s dalšími bezpečnostními prvky... haldex by možna šel protože při prokluzu připojuje další napravu...ale i tak si myslím že jedna pojistka ven nepujde zvlášť u posledních generací
reagovat
Eda23
počet příspěvků1
datum registrace12.06.2023
Pátek 28.06.2024 20:11, RE: Lze odpojit x-drive?
Zdravím,
můj selský rozum mně napovídá, abych si nekupoval auto s výkonem 200kW a chtěl pak technickým zásahem snížit spotřebu. To považuji za velmi zvláštní logiku. No a “odpojit” x-Drive, další vtip. Kamarád nechť si pořídí Toyotu Aygo a má po trápení.
Alan, majitel BMW X6, 40d, M3.
reagovat
pešek
počet příspěvků1
datum registrace01.07.2024
Pondělí 01.07.2024 21:09, VW golf sportsvan 1,4 DSG
mám problém, po nastartování se rozsvítí oranžový trojúhelník, kde na polubce v oknu je napsáno zajet do servisu, zařadit P a opustit vozidlo. Nevíte co by to mohlo být. celkově se závada zobrazí jako na přístrojové desce. Díky za info.
reagovat
Ma007
počet příspěvků197
datum registrace26.11.2013
Úterý 02.07.2024 09:19, RE: VW golf sportsvan 1,4 DSG
citace:
reakce na: pešek, 01.07.2024 21:09 (mám problém, po nastartování s ...)


chyba komunikácie medzi DSG a motorom. Odpojiť a prestreknúť konektory...
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.