citace:
reakce na: LukasH, 14.10.2018 10:17 (Jasný, tomu rozumím,díky za do ...)
V letech 1985 - 2008 jsem jezdil výhradně dýzly - byla to politika italské firmy, kde jsem pracoval. A byly to všchno pežoty. Až na pár modelů v těch letech jsem mlě snad všechny - téměř výhradně 2,0HDI, chvíli i 1,6HDI. Jezdil jsem jako sales manager po Evropě a rozhodně jsem si nedělal starosti, jestli jedu 5km z hotelu k zákzaníkovi nebo 1200km z domu do firmy. Všehcn HDI vždy přežily bez úhony, čest patří poslednímu autu, co jsem následně prodal kamarádovi po vyřazení z firmy - Pežit 406HDI. Prodával se s 200tkm a do šrotu šel se 360tkm - kamarádova manežlka jej asi 20x nabořila, vozila v něm čokly k doktorů, prostě auto totál vybydlela. Motor předl ještě pod lisovací stolicí jako za mlada. Motoru se neboj - ten to vydrží,.maximálěn bohužel-a to je pravda - odejde DPF. Vstřiků a turbu je to fuk a EGR se zacpe tak jako tak jako důsledek naší "kvalitní" čoudivé nafty vyrobené snad ze sirného koncentrátu. Ale motoru je to fakt jedno. Dokonce na svých služebákách jsem nikdy neměl ani výfuk a že v něm asi voda kondenzovala, po tak krátkých tratích. A ještě jedna věc - služební auta jezdí v režimi ON/OFF. Tz. ráno -15 a davaj od hotelu k zákazníkovi.Tam nebyl čas čekat 30km než se prohřeje olej a pod. nesmysly. Tam se jedzilo v "úkole", vše na čas. Je taky pravda, že auto mělo i min. 50% podíl cesta kolem 100 a více km na jeden zátah, po ČR a SK jsem jezdil trasy na SK v délce 420km na jedno sednutí, čili taky optimální. Ae ranní starty v zimě v horách, v mrazech a nic!!! Takže pokud budeš měnit pravidelně oleje po 10-15tkm (nikoliv nesmyslný LL intervaly 30 a vce tkm) budeš v klidu. HDI jsou motory, co mají opravdu vysokou kvalitu (na rozdíl oddnešních sra*ek konkurenční domovkso-německé společnosti). Jak říkám, male jsem HDI asi 10, možná i 11, ale motor nikdy žádný problém, ostatně nemohu si naříkat ani na zbytek pežotové řady. brzdy, tlumiče, oleje.... Toť vše, nějaká ta kost či čep...