lettro napsal:
Díky za přesné a odborné vysvětlení. Teď je tedy jasné, že nestačí žádné vyjmutí omezovače z ŘJ jak mi někteří "znalci" vysvětlovali.Já mám tento motor v Lancii Delta ve slabším provedení. Vzhledem k tomu, že jsem předtím měl Fiat Stilo s motorem 1,4 70 kW, jsem i tímto slabším provedení motoru T-Jet nadšený ! Nesnažím se nijak jezdit na spotřebu, využívám skvělé akcelerace i možnosti trvale vysoké dálniční rychlosti (samozřejmě v porovnání s předchozím 70 kW motorem bez turba - vše je relativní). Dlouhodobou spotřebu mám 6,8 l/100km. Rozdíl mezi jízdou po dálnici a mimo ni je cca 1l. Při jízdě v hustě zastavěné oblasti s mnoha obcemi (např. Ostrava - Opava) klidně i pod 6 l, ale Ostrava - Olomouc po dálnici za 7,5 l. Tolik pro ilustraci. Potrápilo mě jen opakované vynechávání na jednom z válců. Po výměně zapalovací cívky a (pro jistotu) všech svíček se ukázalo, že cívka nebyla vadná a svíčka se znovu "zalila" - stačilo ji vypálit a funguje dále. Závada je tedy asi ve vstřikovači, ale posledních pár tisíc km se neprojevila. Najeto mám 178 tis. km
Jak jsem již psal, nižší spotřeba u slabší verze je daná efektivnější prací v nižších otáčkách nebo při částečném zatížení (kratší vačky). Spotřebou po městě jsem myslel jízdu po Praze ve všední den tak v čase 11-13hod, je to čas, kdy se doprava pohybuje a silnice nepřipomínají parkoviště.
U 88kw verze se upravoval výkon tak, že se SW zvedl plnící tlak a upravily mapy nebo se motor osadil turbem z verze 110kw + korekce map. Samotný motor 110kw je schodný s motorem co byl osazován do nejostřejší verze F500 Abarth, jediný rozdíl (krom SW) byl v turbu, tam bylo místo IHI vl36 použito turbo Garrett GT-1446. Garrett má turbínu uloženou ve valivých ložiscích, což umožňuje menší vůli mezi turbínou a karterem (prostě je účinnější, hlavně při náběhu ).
Co se týká tzv. zalité svíčky, tak svíčkám v tomto motoru nesvědčí tzv. posouvání auta po dvoře. Výrobce doporučuje, že po nastartování by mělo dojít k ohřátí motoru, tento neduh se objevil již při dodávce nových vozů, kdy se s auty šoupalo v rámci servisu před prodejem. Nic se neděje, když si během dne šoupneš s autem a pak ho projedeš, ale v servise se s těmi auty šoupalo a nikam nevyjely. Další na co jsou svíčky háklivé je palivo, to co popisuješ se občas někomu přihodilo, většinou stačilo změnit benzínku, ideální je používat do benzínu třeba aditivum Vif nebo tzv. prémiové palivo. Já jezdím na Vervu 100 a motor si to užívá. Osobně se mu nedivím, sám také lépe funguji na krkovičku než na brokolici.
Určitou slabinou byly 6sp. převodovky, jednalo se o skříně GM M32 a její deriváty. V převodovkách odcházely ložiska (zejména v Oplech, ty je také používaly). Vedly se dohady, jestli byly špatná ložiska nebo málo oleje popřípadě špatná montáž (velké přepětí ložisek). Každopádně se vyplatí kontrolovat hladinu oleje ve skříni a olej měnit cca po 60k km (v motoru po 15k km). Náplně používat co předepsal výrobce a to od brzdovky přes oleje po chladící kapalinu, náhradami neušetříš a přidělat si potíže můžeš. Pokud tě ještě něco zajímá, tak se zeptej.