citace:
reakce na: Pavr, 20.06.2020 14:42 (Ahoj všichni. Chci koupit komb ...)
Ahoj, pokud prokládáš to město pravidelně dálnící, tak nemusí vadit ani spolehlivý diesel,
zejména novější 1.6 TDI v Octávii, Golfu, Leon není špatný ohledně spotřeby, ale také v Renaultu Megane IV najdeš už vypiplaný 1.5 Dci + komfortní povozek!
Ohledně atmoférických motorů s nepřímým vstřikem je asi nejlepší Toyota Auris 1.6 VVT nebo Honda Civic 1.8 VTEC, oba motory patří na špici ve spolehlivosti. Překvapením také je, že 1.8 VTEC s klidnou nohou jezdí za 6,5l, což je krásná hodnota.
Pokud Tě láká silnější ben. turbomotor, tak lze doporučit ve tvé cenové relaci koncernový 1.4 TSI, ale pozor řady EA211, to je ten novější cca od 2015. Nenech se mýlit, jede moc dobře, jen si nejsem jistý spotřebou na dálnici, dle mého to bude 7l, s klidnou nohou 6,5l.
Za mě vůbec není špatný ani 1.2 TSI 81kw(také EA211), který na Golf, Leon nebo Octávii pořád stačí.
Ohledně Focusu III facelift, pokud nechceš za mě výborný ecoboost 1.0 92kw, tak lze šáhnout po 1.5 EB, který zatím nezlobí jako starší 1.6 EB. Silnější 2.0EB je problémový, tomu je dobré se vyhnout. Mezi nejlepší volbu patří diesel 2.0 TDCi.
Astra je na tom s motory nejhůře. V podstatě nejjistější volba je jen atmosféra 1.4 74kw
Bohužel jinak příjemný 1.4 Turbo trápí vícero neduhů a ani diesel 1.6 CDti není jistota. Stížností nejsou také na litrové turbo, ale to nechceš
Korejci minulé generace v benzínu měli problémy s drolícím se katalyzátorem, který pak nasál motor a byl K.O. V dieslu je zase naprosto předražený FAP filtr - 80 000kč, to má snad jenom Honda. Turbo také stojí 2x více než u koncernu. Když přičtu špatně odhlučnění podvozku, tak mi jako ojetina smysl nedává. To už je daleko větší jistota vzít skladovku nebo předváděčku současné generaci Ceedu/i30 , ať už s atmoséfrou 1.4 74kw nebo právě litrovým turbem.
Ohledně motoru 1.4 T-GDI, tak pan Vaculik varuje, že se množí problémy s turbem..
Tož držím palec!