0
zpět
 

diskuze k tématu: První auto, nové vs. ojeté, nižší střední třída

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
aLrea
počet příspěvků4
datum registrace01.09.2014
Pondělí 01.09.2014 01:57, První auto, nové vs. ojeté, nižší střední třída
Dobrý den,
vybírám první auto, necelý rok po autoškole. Jezdím klidně, ve srovnání s mladšími kolegy v autoškole myslím i relativně bezpečně a dobře. Rozdíl je možno způsoben i tím klidnějším věkem (35). Většina podobných témat řeší studenty a nákup ojetiny v hodnotě 70-150tis. Moje první úvaha byla stejná. Vzhledem k minimálním znalostem motoru a automobilu jako takového, 0x návštěv servisů a schopnosti cokoliv svépomocí (myšleno \"u kamaráda v garáži\") opravit, je riziko ojetiny pro mně paniku navozující. Proto jsem nyní v situaci výběru nového skladového vozu do 350tis, benzín, nájezd 15 tis.km ročně, město + dovolené. Riziko škrábanců a možné likvidace nového vozu v městském provozu i na dálnici vůbec nedokážu posoudit. Pomohlo by mi vědět, jestli by jste přece jenom nedoporučili nákup 2-4 ročního vozu než nového. Prozatím teda vybírám mezi novým Focusem, Astrou, i30 a Ceed. Z článků a fór mám zatím to, že za dobu užívání vozu cca 4 roky se ojeté kontra nové vzhledem k celkovým nákladům skoro srovná a přeplatek těch pár tisíc navíc je za jistotu předem, teda že rozdíl je víceméně v pohodlí nic neřešit. To by mohlo platit pro zkušené řidiče, ale platí to i pro nováčky?
Za reakce mockrát děkuji.
reagovat
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Pondělí 01.09.2014 08:11, první auto
Dobrý den,
z vašeho výběru bych asi vyloučil astru. Je to dobré auto, ale ta váha která je velká docela degraduje výkon...Jako dalšího kandidáta bych možná zařadil novou mazdu 3. Nevím jak je to se spolehlivostí Ecoboostu ale s 1.6gdi či 1.4 od hyundai nebo kii nebude problém, každopádně myslím že za 350+- koupíte nového ceeda
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pondělí 01.09.2014 08:34, RE: První auto, nové vs. ojeté, nižší střední třída
aLrea napsal:
Dobrý den,vybírám první auto, necelý rok po autoškole. Jezdím klidně, ve srovnání s mladšími kolegy v autoškole myslím i relativně bezpečně a dobře. Rozdíl je možno způsoben i tím klidnějším věkem (35). Většina podobných témat řeší studenty a nákup ojetiny v hodnotě 70-150tis. Moje první úvaha byla stejná. Vzhledem k minimálním znalostem motoru a automobilu jako takového, 0x návštěv servisů a schopnosti cokoliv svépomocí (myšleno \"u kamaráda v garáži\") opravit, je riziko ojetiny pro mně paniku navozující. Proto jsem nyní v situaci výběru nového skladového vozu do 350tis, benzín, nájezd 15 tis.km ročně, město + dovolené. Riziko škrábanců a možné likvidace nového vozu v městském provozu i na dálnici vůbec nedokážu posoudit. Pomohlo by mi vědět, jestli by jste přece jenom nedoporučili nákup 2-4 ročního vozu než nového. Prozatím teda vybírám mezi novým Focusem, Astrou, i30 a Ceed. Z článků a fór mám zatím to, že za dobu užívání vozu cca 4 roky se ojeté kontra nové vzhledem k celkovým nákladům skoro srovná a přeplatek těch pár tisíc navíc je za jistotu předem, teda že rozdíl je víceméně v pohodlí nic neřešit. To by mohlo platit pro zkušené řidiče, ale platí to i pro nováčky?Za reakce mockrát děkuji.


Šel bych trochu jinou cestou a nevybíral auto na hraně limitu, ale trochu níže. Například Renault nabítí model Mégane ve velmi slušné výbavě Limited za 309 000 Kč, v tom máte záruku 5 let nebo 100 000 km (což pokryje váš nájezd i s rezervou) a za 40 000 si na celou dobu můžete sjednat all risk pojištění s minimální spoluúčastí (0 %, pouze fix 1-2 tisíce). Ze skladovek u dealerů možná vyberete ještě levněji. Obdobně u Hyundaie či Kie, Fiat vyprodává skladové modely Bravo také okolo 300 tisíc se slušnou výbavou a 5letou zárukou.
reagovat
aLrea
počet příspěvků4
datum registrace01.09.2014
Pondělí 01.09.2014 11:54, Renault Megane a Clio Grandtour vs. Fordy, Mazdy
Děkuji za názor. To pojištění se mi zdá dobrý nápad. Na začátku výběru jsem značky Renault, Citroen, Peugeot a Fiat úplně obešla. (Předsudky) V ojetých mi je nik nedoporučoval a nové pohodlně sloužit bude, ale nebude se teda hůř prodávat? Nebo jinak. Kdybych si auto ponechala třeba 8let, není menší riziko koupit Kiu,Toyotu anebo Forda, Mazdu? Pak se dostávám k otázce: Jestli je třeba Focus a Mazda spolehlivé auto, není v mém případě obava z koupě ojetého vozidla zbytečná? První roky = škrábance a ťukance... ojeté se v této souvislosti nabízí.
reagovat
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Pondělí 01.09.2014 14:10, první auto
Co se týče spolehlivosti tak mazda stojí na vrcholu....jinak opravdu asi ta koupě skladovek bude nejlepší například kia má v sekci ihned k odběru jejich vlastní auta, kde dávají stále plnou záruku (7 let). Je zde kia ceed 1.4 23 000 km za 214 tisíc a nebo s 5 Tkm za 243 tisíc....což mi přijde zajímavá nabídka za ty prachy...
reagovat
aLrea
počet příspěvků4
datum registrace01.09.2014
Pondělí 01.09.2014 14:44, skladové vs. předváděcí a referenční
Má skladový vůz výhody oproti předváděcím a referenčním? Resp. jaký je v tom ve skutečnosti rozdíl a jaké mají ty auta rizika?
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pondělí 01.09.2014 17:16, RE: první auto
radek.slivaFB napsal:
Co se týče spolehlivosti tak mazda stojí na vrcholu....jinak opravdu asi ta koupě skladovek bude nejlepší například kia má v sekci ihned k odběru jejich vlastní auta, kde dávají stále plnou záruku (7 let). Je zde kia ceed 1.4 23 000 km za 214 tisíc a nebo s 5 Tkm za 243 tisíc....což mi přijde zajímavá nabídka za ty prachy...


i30 1,4 jezdí hrozně, jak se auto trochu naloží už nejede a žere. To nebrat. S 1,6 je to jiné auto. Předpokládám že Kia bude to samé.
Podíval bych se u Fiatu na Bravo. Dobře vypadá a hezky jede i ta 1,4. Spolehlivost zcela beź problémů.

Pokud bude požadavek na to aby si auto drželo cenu podíval bych se na Auris a Golf. Oboje se dá za něco málo přes 300t sehnat už u dealera se zárukou. Spolehlivost srovnatelná.

reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 02.09.2014 12:10, RE: skladové vs. předváděcí a referenční
aLrea napsal:
Má skladový vůz výhody oproti předváděcím a referenčním? Resp. jaký je v tom ve skutečnosti rozdíl a jaké mají ty auta rizika?


Předváděcí a referenční je už nějakým způsobem jetý, kdežto skladový je pouze vyrobený na sklad, ale jde o nové auto, kde záruka začíná běžet až od data prodeje (u předchozích, už záruka nějaký čas běží). Skladové auto je ideální. Jinak vám poradím výše uvedený Renault Megane. Při vašem nájezdu nejlépe s osvědčeným motorem 1.6 16V benzín. 1.2 turbo sice bude živější a při klidné jízdě úspornější, ale je to celkem novinka a proč ze sebe dělat zbytečně pokusného králíka. Raději do toho naleju o pár litrů benzínu víc a bez nervů a obav jezdím. Navíc 1.6 skladovka může přijít i na míň než 300 tisíc a pěknou výbavou. Pokud se v autech vůbec nevyznáte,opravdu raději jděte do nového než ojetého. Když si ho necháte třeba 10 let, tak se v této třídě dostanete na celkové náklady ojetého, případně i můžete ušetřit. Největší nesmysl je se při nízkém nájezdu zbavit auta do 3-5 let, protože ztratilo mnoho na hodnotě, ale servisní náklady a celková jetost je pořád zanedbatelná.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Úterý 02.09.2014 14:33, RE: skladové vs. předváděcí a referenční
Paul napsal:
aLrea napsal:
Má skladový vůz výhody oproti předváděcím a referenčním? Resp. jaký je v tom ve skutečnosti rozdíl a jaké mají ty auta rizika?
Předváděcí a referenční je už nějakým způsobem jetý, kdežto skladový je pouze vyrobený na sklad, ale jde o nové auto, kde záruka začíná běžet až od data prodeje (u předchozích, už záruka nějaký čas běží). Skladové auto je ideální. Jinak vám poradím výše uvedený Renault Megane. Při vašem nájezdu nejlépe s osvědčeným motorem 1.6 16V benzín. 1.2 turbo sice bude živější a při klidné jízdě úspornější, ale je to celkem novinka a proč ze sebe dělat zbytečně pokusného králíka. Raději do toho naleju o pár litrů benzínu víc a bez nervů a obav jezdím. Navíc 1.6 skladovka může přijít i na míň než 300 tisíc a pěknou výbavou. Pokud se v autech vůbec nevyznáte,opravdu raději jděte do nového než ojetého. Když si ho necháte třeba 10 let, tak se v této třídě dostanete na celkové náklady ojetého, případně i můžete ušetřit. Největší nesmysl je se při nízkém nájezdu zbavit auta do 3-5 let, protože ztratilo mnoho na hodnotě, ale servisní náklady a celková jetost je pořád zanedbatelná.


S tímto naprosto souhlasím, včetně toho, že pokud se v autech neorientujete, bývá výhodnější nové. Za roky se s provozováním vozidla seznámíte a pak můžete laborovat, ale pokud máte dostatečný rozpočet pro svoje potřeby, pak nějaká skladovka může být dobrým řešením.
reagovat
aLrea
počet příspěvků4
datum registrace01.09.2014
Úterý 02.09.2014 20:28, Lancer do výběru?
Děkuji za rady, prozkoumám teď aktuální skladové nabídky automobilek. Je pravda, že se nejspíš dostanu i pod 300tis. Zvažovali by jste i Mitsubishi Lancer Sportback INFORM 1.6 MIVEC (86 kW/117 k) nebo ho mám z porovnání vyloučit? Zvažuji k tomu Focus, Megane a Kiu, dle (ne)doporučení jsem vyloučila Astru.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Úterý 02.09.2014 20:47, RE: skladové vs. předváděcí a referenční
David V napsal:
Paul napsal:
aLrea napsal:
Má skladový vůz výhody oproti předváděcím a referenčním? Resp. jaký je v tom ve skutečnosti rozdíl a jaké mají ty auta rizika?
Předváděcí a referenční je už nějakým způsobem jetý, kdežto skladový je pouze vyrobený na sklad, ale jde o nové auto, kde záruka začíná běžet až od data prodeje (u předchozích, už záruka nějaký čas běží). Skladové auto je ideální. Jinak vám poradím výše uvedený Renault Megane. Při vašem nájezdu nejlépe s osvědčeným motorem 1.6 16V benzín. 1.2 turbo sice bude živější a při klidné jízdě úspornější, ale je to celkem novinka a proč ze sebe dělat zbytečně pokusného králíka. Raději do toho naleju o pár litrů benzínu víc a bez nervů a obav jezdím. Navíc 1.6 skladovka může přijít i na míň než 300 tisíc a pěknou výbavou. Pokud se v autech vůbec nevyznáte,opravdu raději jděte do nového než ojetého. Když si ho necháte třeba 10 let, tak se v této třídě dostanete na celkové náklady ojetého, případně i můžete ušetřit. Největší nesmysl je se při nízkém nájezdu zbavit auta do 3-5 let, protože ztratilo mnoho na hodnotě, ale servisní náklady a celková jetost je pořád zanedbatelná.
S tímto naprosto souhlasím, včetně toho, že pokud se v autech neorientujete, bývá výhodnější nové. Za roky se s provozováním vozidla seznámíte a pak můžete laborovat, ale pokud máte dostatečný rozpočet pro svoje potřeby, pak nějaká skladovka může být dobrým řešením.


Taky souhlasím. Po dvou ojetých autech jsem chtěl nejdřív koupit ročního Yarise, ale vzhledem k malému výběru a cenách jen o cca 50 tisíc nižších než za nové jsem koupil nové. Zrovna tak i pak Verso. Navíc ten klid, že auto nebylo bourané je k nezaplacení, voní novotou atd...

Jinak pozor na pojem referenční auto. Např. Autopoint nabízel minimálně jedno auto z RentPointu (autopůjčovna) po 2 letech s 60 tkm jako referenční, za tu dobu se v něm vystřídaly asi desítky řidičů a kdo ví jak se k tomu kdo choval.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 03.09.2014 14:08, RE: Lancer do výběru?
aLrea napsal:
Děkuji za rady, prozkoumám teď aktuální skladové nabídky automobilek. Je pravda, že se nejspíš dostanu i pod 300tis. Zvažovali by jste i Mitsubishi Lancer Sportback INFORM 1.6 MIVEC (86 kW/117 k) nebo ho mám z porovnání vyloučit? Zvažuji k tomu Focus, Megane a Kiu, dle (ne)doporučení jsem vyloučila Astru.


Lancer je taky dobrá volba. Povedený motor i podvozek. A v benzínu je velmi spolehlivý. Astra by nebyla špatná, kdyby nebyla tak zbytečně těžká, takže i se silnějším motorem oproti konkurenci nejede a žere. A pokles hodnotu bude mít jeden z nejvyšších. Poměr cena/užitná hodnota je asi nejlepší u Meganu, Lancer je víc o jízdě, toho bych ze zmiňovaných na běžné ježdění bral asi já.

S tím názorem na referenční auto souhlasím. Často jsou i z operativních leasingů, kde vůbec nelze tušit kdo a jak s tím jezdil a v době prodeje, můžou být KO brzdy, či něco načatého na pohonném ústrojí. O jediném referenčním bych uvažoval z programu škoda plus, kde ta auta procházejí důkladnou předprodejní kontrolou, a co jsem od nich zatím viděl bylo OK, jenže často mají blbé kombinace motoru a výbavy, a taky kolikrát úplně nové po slevě stojí jen o pár tisíc víc a to pak není co řešit. Prostě raději jděte do nového a máte klidné spaní. Proto třeba já držím auta dost dlouho, i přes stáří a najeté km, protože už mi nepadají na ceně, vím co mají za sebou a pokud nehnijí, tak ten servis se vždy nějak vyřeší, aby to ještě ekonomicky dávalo smysl.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 08.09.2014 21:14, RE:
Dobrý den. Podle mého názoru uděláte lépe, pokud koupíte spíše zánovní ojetinu, než nové auto. V prvním roce až dvou totiž ztratí největší část své hodnoty. Tato částka bude téměř jistě vyšší, než co Vás bude stát servis a údržba lehce ojetého vozu 2-4 roky starého. Ani s jedním z vozů z výběru neuděláte chybu, velmi dobrou volbu bude například Ford Focus, který má velmi dobré jízdní vlastnosti a komunikativní řízení.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pondělí 08.09.2014 22:06, RE:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Podle mého názoru uděláte lépe, pokud koupíte spíše zánovní ojetinu, než nové auto. V prvním roce až dvou totiž ztratí největší část své hodnoty. Tato částka bude téměř jistě vyšší, než co Vás bude stát servis a údržba lehce ojetého vozu 2-4 roky starého. Ani s jedním z vozů z výběru neuděláte chybu, velmi dobrou volbu bude například Ford Focus, který má velmi dobré jízdní vlastnosti a komunikativní řízení.


Ano, takovych aut jsou mraky. Lide se jich ze zahadnych duvodu masove zbavuji, prestoze tem autum nic nechybi, nebyla bourana a bezproblemove slouzi. S radosti je davaji do bazaru se statisicovymi ztratami.

reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pondělí 08.09.2014 22:16, RE:
bitner napsal:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Podle mého názoru uděláte lépe, pokud koupíte spíše zánovní ojetinu, než nové auto. V prvním roce až dvou totiž ztratí největší část své hodnoty. Tato částka bude téměř jistě vyšší, než co Vás bude stát servis a údržba lehce ojetého vozu 2-4 roky starého. Ani s jedním z vozů z výběru neuděláte chybu, velmi dobrou volbu bude například Ford Focus, který má velmi dobré jízdní vlastnosti a komunikativní řízení.
Ano, takovych aut jsou mraky. Lide se jich ze zahadnych duvodu masove zbavuji, prestoze tem autum nic nechybi, nebyla bourana a bezproblemove slouzi. S radosti je davaji do bazaru se statisicovymi ztratami.


Přesně tak, proč bych prodával 6 letého Yarise se 70 tkm. Má 7 airbagů a ESP. Jediná investice do oprav byly zadní kotouče,dál jen garančky. Ten půjde z domu tak za 6 let. Pokud s ním teda zítra třeba nesrazím kance
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 09.09.2014 07:38, RE:
bitner napsal:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Podle mého názoru uděláte lépe, pokud koupíte spíše zánovní ojetinu, než nové auto. V prvním roce až dvou totiž ztratí největší část své hodnoty. Tato částka bude téměř jistě vyšší, než co Vás bude stát servis a údržba lehce ojetého vozu 2-4 roky starého. Ani s jedním z vozů z výběru neuděláte chybu, velmi dobrou volbu bude například Ford Focus, který má velmi dobré jízdní vlastnosti a komunikativní řízení.
Ano, takovych aut jsou mraky. Lide se jich ze zahadnych duvodu masove zbavuji, prestoze tem autum nic nechybi, nebyla bourana a bezproblemove slouzi. S radosti je davaji do bazaru se statisicovymi ztratami.


Budete se možná divit, ale pro některé subjekty je to kupodivu výhodnější z hlediska "optimalizace" daňového základu. To, že se vás dvou toto netýká, neznamená, že to není možné. Svět není černobílej. Třeba žijete ve svým mikrosvětě a taková představa je pro vás nepřijatelná. Z pohledu ekonomiky, na kterou zrovna u nás má automotive rozhodující vliv, to vypadá jinak. Ta ironie a sarkasmus mě pobavily, nicméně to naznačuje určitou míru "nerozhledu". Schválně nepíšu omezenosti, to bych si nedovolil... Tím ovšem onen příspěvek nehájím - v případě, že si chci ponechat auto déle, navíc tomu nerozumím, bych šel do nového, třeba s prodlouženou zárukou a "předplaceným" servisem (u Peugeotu Optiway servis).
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Úterý 09.09.2014 10:11, RE:
Pepe napsal:
bitner napsal:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Podle mého názoru uděláte lépe, pokud koupíte spíše zánovní ojetinu, než nové auto. V prvním roce až dvou totiž ztratí největší část své hodnoty. Tato částka bude téměř jistě vyšší, než co Vás bude stát servis a údržba lehce ojetého vozu 2-4 roky starého. Ani s jedním z vozů z výběru neuděláte chybu, velmi dobrou volbu bude například Ford Focus, který má velmi dobré jízdní vlastnosti a komunikativní řízení.
Ano, takovych aut jsou mraky. Lide se jich ze zahadnych duvodu masove zbavuji, prestoze tem autum nic nechybi, nebyla bourana a bezproblemove slouzi. S radosti je davaji do bazaru se statisicovymi ztratami.
Budete se možná divit, ale pro některé subjekty je to kupodivu výhodnější z hlediska "optimalizace" daňového základu. To, že se vás dvou toto netýká, neznamená, že to není možné. Svět není černobílej. Třeba žijete ve svým mikrosvětě a taková představa je pro vás nepřijatelná. Z pohledu ekonomiky, na kterou zrovna u nás má automotive rozhodující vliv, to vypadá jinak. Ta ironie a sarkasmus mě pobavily, nicméně to naznačuje určitou míru "nerozhledu". Schválně nepíšu omezenosti, to bych si nedovolil... Tím ovšem onen příspěvek nehájím - v případě, že si chci ponechat auto déle, navíc tomu nerozumím, bych šel do nového, třeba s prodlouženou zárukou a "předplaceným" servisem (u Peugeotu Optiway servis).


Pepe, tento nerozhled mám taky. Nemůžeš nám v krátkosti vysvětlit, kdy je výhodnější dát pryč 4 roky staré právě splacené funkční auto bez závad, u kterého je předpoklad, že další minimálně 4 roky bude se základními servisními náklady fungovat a místo něj "investovat" do nového?
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Úterý 09.09.2014 11:03, RE:
David V napsal:
Pepe napsal:
bitner napsal:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Podle mého názoru uděláte lépe, pokud koupíte spíše zánovní ojetinu, než nové auto. V prvním roce až dvou totiž ztratí největší část své hodnoty. Tato částka bude téměř jistě vyšší, než co Vás bude stát servis a údržba lehce ojetého vozu 2-4 roky starého. Ani s jedním z vozů z výběru neuděláte chybu, velmi dobrou volbu bude například Ford Focus, který má velmi dobré jízdní vlastnosti a komunikativní řízení.
Ano, takovych aut jsou mraky. Lide se jich ze zahadnych duvodu masove zbavuji, prestoze tem autum nic nechybi, nebyla bourana a bezproblemove slouzi. S radosti je davaji do bazaru se statisicovymi ztratami.
Budete se možná divit, ale pro některé subjekty je to kupodivu výhodnější z hlediska "optimalizace" daňového základu. To, že se vás dvou toto netýká, neznamená, že to není možné. Svět není černobílej. Třeba žijete ve svým mikrosvětě a taková představa je pro vás nepřijatelná. Z pohledu ekonomiky, na kterou zrovna u nás má automotive rozhodující vliv, to vypadá jinak. Ta ironie a sarkasmus mě pobavily, nicméně to naznačuje určitou míru "nerozhledu". Schválně nepíšu omezenosti, to bych si nedovolil... Tím ovšem onen příspěvek nehájím - v případě, že si chci ponechat auto déle, navíc tomu nerozumím, bych šel do nového, třeba s prodlouženou zárukou a "předplaceným" servisem (u Peugeotu Optiway servis).
Pepe, tento nerozhled mám taky. Nemůžeš nám v krátkosti vysvětlit, kdy je výhodnější dát pryč 4 roky staré právě splacené funkční auto bez závad, u kterého je předpoklad, že další minimálně 4 roky bude se základními servisními náklady fungovat a místo něj "investovat" do nového?


Danove odpisy. Nebo neco takoveho. JENZE (a to uz je pro Pepeho):
a) firmy i v tomto ohledu zacinaji menit zvyklosti. Protoze abyste si mohl neco odepsat z dani, stejne na to napred musite vydelat. A to zacina byt cim dal vetsi problem.
b) u nas ve firme nejsou zrovna bezmozci, lidi se k tem autum chovaji docela rozumne, ale stejne bych to nechtel ani zadarmo, kvuli stavu tech aut (rocni najezd mezi 40 - 50 kkm - takze si spocitejte, kolik to ma najeto treba za ty 4 roky)
c) pani/slecna chce benzin, to firemni auta prakticky vyrazuje z uvahy
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 09.09.2014 13:43, RE:
bitner napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
bitner napsal:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Podle mého názoru uděláte lépe, pokud koupíte spíše zánovní ojetinu, než nové auto. V prvním roce až dvou totiž ztratí největší část své hodnoty. Tato částka bude téměř jistě vyšší, než co Vás bude stát servis a údržba lehce ojetého vozu 2-4 roky starého. Ani s jedním z vozů z výběru neuděláte chybu, velmi dobrou volbu bude například Ford Focus, který má velmi dobré jízdní vlastnosti a komunikativní řízení.
Ano, takovych aut jsou mraky. Lide se jich ze zahadnych duvodu masove zbavuji, prestoze tem autum nic nechybi, nebyla bourana a bezproblemove slouzi. S radosti je davaji do bazaru se statisicovymi ztratami.
Budete se možná divit, ale pro některé subjekty je to kupodivu výhodnější z hlediska "optimalizace" daňového základu. To, že se vás dvou toto netýká, neznamená, že to není možné. Svět není černobílej. Třeba žijete ve svým mikrosvětě a taková představa je pro vás nepřijatelná. Z pohledu ekonomiky, na kterou zrovna u nás má automotive rozhodující vliv, to vypadá jinak. Ta ironie a sarkasmus mě pobavily, nicméně to naznačuje určitou míru "nerozhledu". Schválně nepíšu omezenosti, to bych si nedovolil... Tím ovšem onen příspěvek nehájím - v případě, že si chci ponechat auto déle, navíc tomu nerozumím, bych šel do nového, třeba s prodlouženou zárukou a "předplaceným" servisem (u Peugeotu Optiway servis).
Pepe, tento nerozhled mám taky. Nemůžeš nám v krátkosti vysvětlit, kdy je výhodnější dát pryč 4 roky staré právě splacené funkční auto bez závad, u kterého je předpoklad, že další minimálně 4 roky bude se základními servisními náklady fungovat a místo něj "investovat" do nového?
Danove odpisy. Nebo neco takoveho. JENZE (a to uz je pro Pepeho):a) firmy i v tomto ohledu zacinaji menit zvyklosti. Protoze abyste si mohl neco odepsat z dani, stejne na to napred musite vydelat. A to zacina byt cim dal vetsi problem.b) u nas ve firme nejsou zrovna bezmozci, lidi se k tem autum chovaji docela rozumne, ale stejne bych to nechtel ani zadarmo, kvuli stavu tech aut (rocni najezd mezi 40 - 50 kkm - takze si spocitejte, kolik to ma najeto treba za ty 4 roky)c) pani/slecna chce benzin, to firemni auta prakticky vyrazuje z uvahy


Ano, potud je úvaha správná. Vezmu-li ale v potaz, že ne všema firemníma autama musí nutně jezdit zaměstnanci (samozřejmě nejde o nadnárodní firmy, ale firmy malé, rodinné). Vím o dost benzínových autech s klasickým nájezdem 15 tkm/rok. Pravda, to ode mě se ani mezi lidi nedostalo, šlo rovnou "z ruky do ruky". Dál to nebudu rozebírat. A napřed si vydělat na něco se muselo i dřív, jen to šlo poněkud líp, o tom žádná.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 09.09.2014 13:59, RE:
David V napsal:
Pepe napsal:
bitner napsal:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Podle mého názoru uděláte lépe, pokud koupíte spíše zánovní ojetinu, než nové auto. V prvním roce až dvou totiž ztratí největší část své hodnoty. Tato částka bude téměř jistě vyšší, než co Vás bude stát servis a údržba lehce ojetého vozu 2-4 roky starého. Ani s jedním z vozů z výběru neuděláte chybu, velmi dobrou volbu bude například Ford Focus, který má velmi dobré jízdní vlastnosti a komunikativní řízení.
Ano, takovych aut jsou mraky. Lide se jich ze zahadnych duvodu masove zbavuji, prestoze tem autum nic nechybi, nebyla bourana a bezproblemove slouzi. S radosti je davaji do bazaru se statisicovymi ztratami.
Budete se možná divit, ale pro některé subjekty je to kupodivu výhodnější z hlediska "optimalizace" daňového základu. To, že se vás dvou toto netýká, neznamená, že to není možné. Svět není černobílej. Třeba žijete ve svým mikrosvětě a taková představa je pro vás nepřijatelná. Z pohledu ekonomiky, na kterou zrovna u nás má automotive rozhodující vliv, to vypadá jinak. Ta ironie a sarkasmus mě pobavily, nicméně to naznačuje určitou míru "nerozhledu". Schválně nepíšu omezenosti, to bych si nedovolil... Tím ovšem onen příspěvek nehájím - v případě, že si chci ponechat auto déle, navíc tomu nerozumím, bych šel do nového, třeba s prodlouženou zárukou a "předplaceným" servisem (u Peugeotu Optiway servis).
Pepe, tento nerozhled mám taky. Nemůžeš nám v krátkosti vysvětlit, kdy je výhodnější dát pryč 4 roky staré právě splacené funkční auto bez závad, u kterého je předpoklad, že další minimálně 4 roky bude se základními servisními náklady fungovat a místo něj "investovat" do nového?


Ona když se přiblíží ta magická hranice 100tkm, tak to začíná. Sice "spotřebákem", ale začíná... Navíc je to hranice, kdy se dá bez investic (se kterýma by měl nový majitel počítat, prostě je na něj přesunout) dobře prodat, spokojené bývají obě strany. Strana kupující dostane perspektivní, udržovanou ojetinu, strana prodávající poměrně dobrý základ (třeba jako akontaci) na nové auto. Obecně bys měl být rád za to, že se takhle určitá skupina chová, neb bys jinak neměl v čem jezdit (já osobně koneckonců taky). Svým příspěvkem jsem chtěl jen říct, že kvalitní ojetiny existujou, nějakou už jsem do oběhu poslal. A nejsem zdaleka sám, co z okolí vím. To, že jich nejsou plný bazary už není moje vina...
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.