0
zpět
 

diskuze k tématu: První auto, nové vs. ojeté, nižší střední třída

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Úterý 09.09.2014 15:20, Kolize
Poslednimi dvema prispevky si docela protirecis, ale to je vedlejsi.
Doporucovat slecne/pani, ktera si jde pro prvni auto 2-4 roky starou ojetinu je na kriminal. Muze mit bohovske stesti a koupit za pekne penize opravdu dobre auto. Ale mnohem pravdepodobnejsi je, ze koupi neco, co bude aspon stocene, nebo bourane, pripadne oboje dohromady.
Na druhou stranu chapu, ze by asi nebylo uplne logicke doporucovat na inzertnim servru ojetin nove auto.
Osobni zkusenost: shanel jsem druhe auto. Libil se nam s manzelkou Renault Clio, 9 let stary, 1,2 16V benzin, najeto asi 90000, pekna vybava, cena asi 80000. Uz jen walk-around sliboval, ze to bude opravdu dobra koupe. Stalo to u ofic. dealera Renaultu. Co myslite? Do prodeje to nakonec vubec neslo, vzala si to nejaka "kolegyne" z prislusneho dealerstvi.
Proste pravdepodobnost, ze opravdu pekne ojete auto postupne propadne sity "rodina", "dobri znami", "znami", "znami znamych", "bazaristovi znami" az k normalnimu cloveku, se limitne blizi nule. Reseni=nove auto.
Dekuji nashledanou.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 09.09.2014 15:32, RE: Kolize
bitner napsal:
Poslednimi dvema prispevky si docela protirecis, ale to je vedlejsi. Doporucovat slecne/pani, ktera si jde pro prvni auto 2-4 roky starou ojetinu je na kriminal. Muze mit bohovske stesti a koupit za pekne penize opravdu dobre auto. Ale mnohem pravdepodobnejsi je, ze koupi neco, co bude aspon stocene, nebo bourane, pripadne oboje dohromady. Na druhou stranu chapu, ze by asi nebylo uplne logicke doporucovat na inzertnim servru ojetin nove auto. Osobni zkusenost: shanel jsem druhe auto. Libil se nam s manzelkou Renault Clio, 9 let stary, 1,2 16V benzin, najeto asi 90000, pekna vybava, cena asi 80000. Uz jen walk-around sliboval, ze to bude opravdu dobra koupe. Stalo to u ofic. dealera Renaultu. Co myslite? Do prodeje to nakonec vubec neslo, vzala si to nejaka "kolegyne" z prislusneho dealerstvi. Proste pravdepodobnost, ze opravdu pekne ojete auto postupne propadne sity "rodina", "dobri znami", "znami", "znami znamych", "bazaristovi znami" az k normalnimu cloveku, se limitne blizi nule. Reseni=nove auto. Dekuji nashledanou.


Nevidím nic o protiřečení. Jen mi svým příspěvkem dáváš za pravdu. Ano, nové auto, když si chci být jistý (+ pojistka s minimální spoluúčastí) a chci, aby dlooouho vydrželo. A s Cliem popisuješ přesně to, co se stalo s naším předcházejícím "rodinným" vozem. Takže ta auta existují....a dál bych se jen opakoval...
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Úterý 09.09.2014 22:03, Jak to teda je?
Vím o dost benzínových autech s klasickým nájezdem 15 tkm/rok. Pravda, to ode mě se ani mezi lidi nedostalo, šlo rovnou "z ruky do ruky".
A potom:

kvalitní ojetiny existujou, nějakou už jsem do oběhu poslal

Tak jak?

A co se tyce toho Clia, tak tvoji domnenku vyvracim, ledaze je tazatelka nejaka "kolegyne" v nejakem showroomu.
Jinak az teda zas budes posilat nejakou kvalitni ojetinu, tak se mi prosim ozvi.
Navic: nikde nerikam, ze ta dobra ojeta auta nejsou. Ale malokdo ma cas a moznosti pul roku na neco takoveho cekat, jezdit po vsech certech a poslouchat veskrze dementni kecy bazaristu.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Středa 10.09.2014 00:59, Ojetiny vs. nová auta
Asi se shodneme, že kvalitních ojetin je na běžném trhu jako šafránu, ale nových aut je v autosalonech spousta. Pokud tazatelka má finance na auto nové (nemusí brát úvěr a zbyde jí dostatečná finanční rezerva), tak bych doporučil jednoznačně auto nové. Navíc bude mít několik let záruku a klid v duši že auto nebylo bourané, špatně servisované apod.

V bývalé firmě se služební auta přednostně nabízely zaměstnancům za cenu, kterou nabídly Áčka. Nepamatuju že některé auto v Áčkách nakonec skončilo (nebo jinde na volném trhu)... To by snad muselo být leda bourané.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 10.09.2014 07:37, RE: Jak to teda je?
bitner napsal:
Vím o dost benzínových autech s klasickým nájezdem 15 tkm/rok. Pravda, to ode mě se ani mezi lidi nedostalo, šlo rovnou "z ruky do ruky".A potom:kvalitní ojetiny existujou, nějakou už jsem do oběhu poslalTak jak?A co se tyce toho Clia, tak tvoji domnenku vyvracim, ledaze je tazatelka nejaka "kolegyne" v nejakem showroomu.Jinak az teda zas budes posilat nejakou kvalitni ojetinu, tak se mi prosim ozvi.Navic: nikde nerikam, ze ta dobra ojeta auta nejsou. Ale malokdo ma cas a moznosti pul roku na neco takoveho cekat, jezdit po vsech certech a poslouchat veskrze dementni kecy bazaristu.


Přivezl jsem do salonu Peugeot auto u nich koupené, servisované, nebourané, s nájezdem 98tkm, v plné výbavě na protiúčet jako akontaci (ke které jsem ještě něco přihodil). Auto se na plac jejich ojetin nedostalo, neb šlo rovnou k novému majiteli do obce cca 30km odtud. Je pravda, že při každém pravidelném servisu se mě servisáci ptali "kdy už to prodám". Takže kvalitní ojetinu jsem vyrobil a do běhu poslal, že se nedostala mezi běžné smrtelníky už není moje věc. Já dostal to, co jsem chtěl, navíc hned. Taková obdoba toho tvýho Clia. A že nemáš čas čekat půl roku? To snad taky není moje vina, ne? Já na nové čekal 3 měsíce, pravda, bylo v čem jezdit. Daleko větší šance najít dobrou ojetinu je venku. Ano, bývají o dost dražší, než u nás. Čím to asi bude... Takže asi takhle.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Středa 10.09.2014 08:32, RE: Jak to teda je?
Pepe napsal:
bitner napsal:
Vím o dost benzínových autech s klasickým nájezdem 15 tkm/rok. Pravda, to ode mě se ani mezi lidi nedostalo, šlo rovnou "z ruky do ruky".A potom:kvalitní ojetiny existujou, nějakou už jsem do oběhu poslalTak jak?A co se tyce toho Clia, tak tvoji domnenku vyvracim, ledaze je tazatelka nejaka "kolegyne" v nejakem showroomu.Jinak az teda zas budes posilat nejakou kvalitni ojetinu, tak se mi prosim ozvi.Navic: nikde nerikam, ze ta dobra ojeta auta nejsou. Ale malokdo ma cas a moznosti pul roku na neco takoveho cekat, jezdit po vsech certech a poslouchat veskrze dementni kecy bazaristu.
Přivezl jsem do salonu Peugeot auto u nich koupené, servisované, nebourané, s nájezdem 98tkm, v plné výbavě na protiúčet jako akontaci (ke které jsem ještě něco přihodil). Auto se na plac jejich ojetin nedostalo, neb šlo rovnou k novému majiteli do obce cca 30km odtud. Je pravda, že při každém pravidelném servisu se mě servisáci ptali "kdy už to prodám". Takže kvalitní ojetinu jsem vyrobil a do běhu poslal, že se nedostala mezi běžné smrtelníky už není moje věc. Já dostal to, co jsem chtěl, navíc hned. Taková obdoba toho tvýho Clia. A že nemáš čas čekat půl roku? To snad taky není moje vina, ne? Já na nové čekal 3 měsíce, pravda, bylo v čem jezdit. Daleko větší šance najít dobrou ojetinu je venku. Ano, bývají o dost dražší, než u nás. Čím to asi bude... Takže asi takhle.

Libi se mi tvoje schopnost pouzivat moje argumenty a zaroven se mnou nesouhlasit.
Jo, je to taky reseni, zajet si do NSR a neco tam koupit. Ale presne jak pises - je to drazsi samo o sobe + naklady na prevoz, prepis a spotrebak te stejne nemine. Pokud uz ma nekdo penize na nove ( i kdyby si mel pujcit na 0% RPSN od rodiny), tak potom je ojete auto ekonomicky nesmysl. Chapu, ze nekdo chce vec, ktera se uz nevyrabi, potom neni co resit.
Nebo tam jeste vidim prostor na neco do vyse max. 2 cistych mesicnich platu po STK - bud to ty dva roky vydrzi, nebo ne. Ovsem to pouze v pripade maleho planovaneho najezdu.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 10.09.2014 08:59, RE: Jak to teda je?
bitner napsal:
Pepe napsal:
bitner napsal:
Vím o dost benzínových autech s klasickým nájezdem 15 tkm/rok. Pravda, to ode mě se ani mezi lidi nedostalo, šlo rovnou "z ruky do ruky".A potom:kvalitní ojetiny existujou, nějakou už jsem do oběhu poslalTak jak?A co se tyce toho Clia, tak tvoji domnenku vyvracim, ledaze je tazatelka nejaka "kolegyne" v nejakem showroomu.Jinak az teda zas budes posilat nejakou kvalitni ojetinu, tak se mi prosim ozvi.Navic: nikde nerikam, ze ta dobra ojeta auta nejsou. Ale malokdo ma cas a moznosti pul roku na neco takoveho cekat, jezdit po vsech certech a poslouchat veskrze dementni kecy bazaristu.
Přivezl jsem do salonu Peugeot auto u nich koupené, servisované, nebourané, s nájezdem 98tkm, v plné výbavě na protiúčet jako akontaci (ke které jsem ještě něco přihodil). Auto se na plac jejich ojetin nedostalo, neb šlo rovnou k novému majiteli do obce cca 30km odtud. Je pravda, že při každém pravidelném servisu se mě servisáci ptali "kdy už to prodám". Takže kvalitní ojetinu jsem vyrobil a do běhu poslal, že se nedostala mezi běžné smrtelníky už není moje věc. Já dostal to, co jsem chtěl, navíc hned. Taková obdoba toho tvýho Clia. A že nemáš čas čekat půl roku? To snad taky není moje vina, ne? Já na nové čekal 3 měsíce, pravda, bylo v čem jezdit. Daleko větší šance najít dobrou ojetinu je venku. Ano, bývají o dost dražší, než u nás. Čím to asi bude... Takže asi takhle.
Libi se mi tvoje schopnost pouzivat moje argumenty a zaroven se mnou nesouhlasit.Jo, je to taky reseni, zajet si do NSR a neco tam koupit. Ale presne jak pises - je to drazsi samo o sobe + naklady na prevoz, prepis a spotrebak te stejne nemine. Pokud uz ma nekdo penize na nove ( i kdyby si mel pujcit na 0% RPSN od rodiny), tak potom je ojete auto ekonomicky nesmysl. Chapu, ze nekdo chce vec, ktera se uz nevyrabi, potom neni co resit. Nebo tam jeste vidim prostor na neco do vyse max. 2 cistych mesicnich platu po STK - bud to ty dva roky vydrzi, nebo ne. Ovsem to pouze v pripade maleho planovaneho najezdu.


Psal jsem "Nevidím nic o protiřečení. Jen mi svým příspěvkem dáváš za pravdu". Trochu to zestručním pro lepší orientaci: Psal jsem, že kvalitní ojetiny existujou, uvedl svůj vlastní případ (který odpovídal i tvojí zkušenosti), nicméně že bych volil cestu nového vozu (v tomto konkrétním případě). To, že si neodporuju, jsem snad dostatečně vysvětlil... Jako rodinné slouží auto "nové", které se snažím pravidelně obměňovat. Přes týden s ním jezdí manželka s dětma do školy, po kroužkách, do práce, přes víkend všichni po vejletech. Pracovně používám ojetinu dotaženou s Německa. Plus mám ve firmě dodávky zčásti kupované nové u nás a z části kupované venku. Dokážu proto dost dobře posoudit obě strany mince, resp. to vidět nezaujatě.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Středa 10.09.2014 08:59, RE: Jak to teda je?
bitner napsal:
Pepe napsal:
bitner napsal:
Vím o dost benzínových autech s klasickým nájezdem 15 tkm/rok. Pravda, to ode mě se ani mezi lidi nedostalo, šlo rovnou "z ruky do ruky".A potom:kvalitní ojetiny existujou, nějakou už jsem do oběhu poslalTak jak?A co se tyce toho Clia, tak tvoji domnenku vyvracim, ledaze je tazatelka nejaka "kolegyne" v nejakem showroomu.Jinak az teda zas budes posilat nejakou kvalitni ojetinu, tak se mi prosim ozvi.Navic: nikde nerikam, ze ta dobra ojeta auta nejsou. Ale malokdo ma cas a moznosti pul roku na neco takoveho cekat, jezdit po vsech certech a poslouchat veskrze dementni kecy bazaristu.
Přivezl jsem do salonu Peugeot auto u nich koupené, servisované, nebourané, s nájezdem 98tkm, v plné výbavě na protiúčet jako akontaci (ke které jsem ještě něco přihodil). Auto se na plac jejich ojetin nedostalo, neb šlo rovnou k novému majiteli do obce cca 30km odtud. Je pravda, že při každém pravidelném servisu se mě servisáci ptali "kdy už to prodám". Takže kvalitní ojetinu jsem vyrobil a do běhu poslal, že se nedostala mezi běžné smrtelníky už není moje věc. Já dostal to, co jsem chtěl, navíc hned. Taková obdoba toho tvýho Clia. A že nemáš čas čekat půl roku? To snad taky není moje vina, ne? Já na nové čekal 3 měsíce, pravda, bylo v čem jezdit. Daleko větší šance najít dobrou ojetinu je venku. Ano, bývají o dost dražší, než u nás. Čím to asi bude... Takže asi takhle.
Libi se mi tvoje schopnost pouzivat moje argumenty a zaroven se mnou nesouhlasit.Jo, je to taky reseni, zajet si do NSR a neco tam koupit. Ale presne jak pises - je to drazsi samo o sobe + naklady na prevoz, prepis a spotrebak te stejne nemine. Pokud uz ma nekdo penize na nove ( i kdyby si mel pujcit na 0% RPSN od rodiny), tak potom je ojete auto ekonomicky nesmysl. Chapu, ze nekdo chce vec, ktera se uz nevyrabi, potom neni co resit. Nebo tam jeste vidim prostor na neco do vyse max. 2 cistych mesicnich platu po STK - bud to ty dva roky vydrzi, nebo ne. Ovsem to pouze v pripade maleho planovaneho najezdu.


S tímto: "Pokud uz ma nekdo penize na nove ( i kdyby si mel pujcit na 0% RPSN od rodiny), tak potom je ojete auto ekonomicky nesmysl. " se úplně obecně neztotožňuji. Za nové auto velikosti, motorizace a výbavy Mondea, koupeného jako ojetého, bych před cca 6-ti lety dal minimálně 600 tisíc (myslím, že i víc). Ke dnešku jsem se se všemi opravami a údržbou dostal na nějakých 230 tisíc za 5,5 roku provozu. A to jsem tehdy těch x00 tisíc měl, ale bylo mi je líto vyhodit a místo toho jsem raději koupil ojetou popelnici za 150.
Ale je jasné, že tohle nemůže udělat každý, protože dost drobností jsem si opravil sám nebo alespoň zajistil přijatelnou cenu opravy. Také nejsem na autě závislý, takže to jsou všechno věci, které se musí zohlednit.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Středa 10.09.2014 09:56, Souhlas
Ano, nicmene dotaz zni na nizsi stredni, Mondeo je o stupen vyse. Od te stredni tridy nahoru je uz koupe novoty tema pro ekonoma. Precejen dat za auto 500 a vic uz je pro vetsinu lidi strasne moc. A pokud mas ty moznosti si to sam opravit, tak neni co resit.
Moje moznosti konci na urovni Loganu MCV, mozna Dokkera. Navic mi ta auta vyhovuji koncepci. Jasne, za Mondeo v kombajnu 2,5 V6 bych byl rad, ale...
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Středa 10.09.2014 10:45, RE: Souhlas
bitner napsal:
Ano, nicmene dotaz zni na nizsi stredni, Mondeo je o stupen vyse. Od te stredni tridy nahoru je uz koupe novoty tema pro ekonoma. Precejen dat za auto 500 a vic uz je pro vetsinu lidi strasne moc. A pokud mas ty moznosti si to sam opravit, tak neni co resit.Moje moznosti konci na urovni Loganu MCV, mozna Dokkera. Navic mi ta auta vyhovuji koncepci. Jasne, za Mondeo v kombajnu 2,5 V6 bych byl rad, ale...


Před tím, než jsem kupoval to ojeté Mondeo, tak jsem se taky díval, jestli se nedostanu k něčemu novému pro rodinu a kombíkovej Logan taky procházel sítem, ale pak jsem si řekl, že si můžu dovolit risknout ojetinu, která bude levnější, vybavenější a výkonnější. Ale ojetina prostě skrývá rizika a netřeba být přílišný optimista, co se týká jejich nabídek. Tehdy jsem na inzerát zareagoval hned, když se objevil a byl první na prohlídce a hned ho vzal. I když jsem každý den lustroval inzeráty, byla to klika. Slušný auto se v běžných inzerátech pozná podle toho, že je hned pryč
A ještě na závěr bych uvedl, že před 6-ti roky počínala recese a nová auta byla drahá, hodně drahá. Teď se situace dost zlepšila, takže na nové auto dosáhne víc lidí.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 11.09.2014 00:57, RE: Souhlas
David V napsal:
bitner napsal:
Ano, nicmene dotaz zni na nizsi stredni, Mondeo je o stupen vyse. Od te stredni tridy nahoru je uz koupe novoty tema pro ekonoma. Precejen dat za auto 500 a vic uz je pro vetsinu lidi strasne moc. A pokud mas ty moznosti si to sam opravit, tak neni co resit.Moje moznosti konci na urovni Loganu MCV, mozna Dokkera. Navic mi ta auta vyhovuji koncepci. Jasne, za Mondeo v kombajnu 2,5 V6 bych byl rad, ale...
Před tím, než jsem kupoval to ojeté Mondeo, tak jsem se taky díval, jestli se nedostanu k něčemu novému pro rodinu a kombíkovej Logan taky procházel sítem, ale pak jsem si řekl, že si můžu dovolit risknout ojetinu, která bude levnější, vybavenější a výkonnější. Ale ojetina prostě skrývá rizika a netřeba být přílišný optimista, co se týká jejich nabídek. Tehdy jsem na inzerát zareagoval hned, když se objevil a byl první na prohlídce a hned ho vzal. I když jsem každý den lustroval inzeráty, byla to klika. Slušný auto se v běžných inzerátech pozná podle toho, že je hned pryč A ještě na závěr bych uvedl, že před 6-ti roky počínala recese a nová auta byla drahá, hodně drahá. Teď se situace dost zlepšila, takže na nové auto dosáhne víc lidí.


Nicméně po poklesu ceny koruny jdou ceny aut zase nahoru mám dojem. Např. Verso zdražilo od 12-2013 do 1-2014 o cca 8% (stejný model) což odpovídá skoku z 25 na 27 kč za EUR. Koukal jsem namátkou jestli třeba v Polsku nebo Něměcku nejsou levnější a kupodivu v Polsku bylo to samé auto dražší o cca 50 tisíc a v Německu o 100 tisíc. Toto zjištění dost urychlilo moje rozhodnutí koupit auto hned, tím spíš že se naskytl vystavený skladový vůz za cenu z roku 2013 a navíc ještě se slevou v řádu pár desítek tisíc.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.