Pepe napsal:
KoobaS napsal:
Pepe napsal:
petrovov napsal:
Dobrý den, opravdu v dané cenové kategorii ojetin není disel vhodná volba? Docela mě lákala právě nějaká ta 1,8 TDCi... Nevím, jestli třeba pro C-Max je ve variantě 1,6 benzín vhodná přestavba na LPG - o tom motoru jsem slyšel, že na focuse ještě jde, ale na C-Max už je slabší, LPG ješě znamená pokles výkonu, nerad bych šlapal plyn k podlaze...
Ne, naftu ne. Zdejší benzínová lobby to nepřipustí. Radši pumpovat plyn ob den do toroidu (nebo zlikvidovat zavazadelník alespoň 120l nádrží), než nedejbože 1x za vlastnictví vozu vyměnit (repasovat) nějaký díl příslušící naftovému horrorovému pohonu. Jako by na benzínovém motoru neodcházely cívky, lambda sondy a pod. Stilo 1,9JTD (88kW) odvede při střízlivém výběru dobrou službu, vazby na servis máte díky Maree asi najetý. Pokud jste na charakteristiku nafty zvyklý, není důvod vymýšlet kraviny.
Neber to špatně Pepe. Sám jezdím v P406 1,9Td, předtím jsem dlouho jezdil ve focusu 1,8 lpg. Takže oba systémy mám jakž takž naježděné... Ano, radši všem doporučuji benzín, protože jeho servis a údržba je levnější. Při nájezdu 25000km bude toroid doplňovat 1x týdně. A taky s tebou souhlasím, že na nafťáku vyměníš pár věcí za životnost auta, stejně jako na benzínu. Ty částky ale můžou (nemusí) být neporovnatelné. Zrovna TDCi ve focusech a C-maxech moc dobrou pověst nemají. Benzíny ve fordu jsou dobré, ale nevhodné pro přestavbu. A pokud by tazatel narazil na stilo JTD v udržovaném stavu, je to taky dobrá volba.
Já to beru, to jo. Čím by mi LPG nevyhovovalo, jsem popsal jinde. Pokud někdo jezdí jen tam a z5 víceméně pravidelně, nepotřebuje prostor v kufru, tak je to ideál. Mě by ale tankovat obden štvalo - vzhledem k faktu, že nemusím. Prostě někde dává smysl čistý benzín, někde v kombinaci s LPG, jinde je prostor pro naftu. Třeba se věkem auta ty výhody mění, ale o tom je potom ta diskuze. Paušální zavrhování ojetý nafty mi prostě vadí.
Pepe ty toho o LPG asi moc nevíš. Mám Stilo - kombíka, 1.8 (98kW) předělanýho na LPG. Nádrž na benzin má 58L, nádrž v kufru na LPG - toroid 61L (reál 56- 58L).
Spotřeba (95% dálnice) benzinu 7,8 l/100km, plynu 8,3 l/100km. => tankování plynu stejně časté jako benzinu. Výkon? Nepozoruji rozdíl. Jediný rozdíl je v tom, že na benzin mě vyjde na 3Kč/km, LPG 1,40 Kč/km. Tomu nemůže konkurovat sebechrochtavější hyperúsporné staré TDI. Navíc těch 8,3 plynu na dálnici není žádná ekorally
Můžeš mi teda říct v čem ti LPG nevyhovuje? Nebo o tom víš kulový ve stylu jedna paní povídala...