0
zpět
 

diskuze k tématu: Výběr vozu do 200.000,-

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla
dstn
počet příspěvků2
datum registrace30.07.2014
Středa 30.07.2014 22:31, Výběr vozu do 200.000,-
Zdravím, nejprve se omluvím lidem, které do ruda rozčílí to, že téma s podobným zaměřením tu už bylo tak snad to přežijií, díky. Ale k tématu. V následujícím půlroce až roce (ano vím je to dlouhá doba, ale chci začít již teď) bych si rád pořídil nové vozidlo, avšak rád bych vás poprosil o pomoc s výběrem, teď mě ani tak nezajímá konkrétní motor či konkrétní verze (na tohle bych se vrhnul až bych si o vybraných modelech něco zjistil a tak podobně), ale spíš jaké modely by spadaly do mých požadavků.

Tak určitě bych chtěl vůz od r.v. 2006, vím že dle roku není dobré vybírat, ale aspoň nějáké vymezovací kritérium potřeba je. Co se týče paliva tak tam bych spíš volil naftu, sice teď najezdím ročně tak 16-18.000 km (a i tak asi jen 5-10% po městě), ale počítám, že do budoucna se to bude spíše zvyšovat. Určitě bych bral vozidlo z nižší střední či střední třídy ve verzi kombi. A i když srdce by si rádo udělalo radost s tím autem z vyšší třídy ( mazda 6 apod.) tak bych asi spíše zůstal u té nižší, která požadavky splní zrovna tak. Samozřejmě co se pak týče ceny náhradních dílů a spotřeby (ale ne, aby to byl nějáký loudavý motor nepotřebuju trhače asfaltu, ale něco s aspoň solidní dynamikou) radši bych se držel na levnější vlně :).

A abych hodil nějáké auta co se mi zalíbili do placu tak třeba Ford Focus, Renault Megane, Mazda 6, Audi A4, Skoda Octavia...je to jen výběr a je mi jasné, že ne všecky budou výhodné a rovněž je mi jasné, že sem zapomenul možná na lepší kandidáty. Proto ybch chtěl porposit o pomoc a navržení jaké vozidlo a klidně tedy můžete uvést i jakou motorizaci, budu rád za každý podnět i návrh, samozřejmě pokud bude potřeba doplním další info. Předem děkuji.
reagovat
superman19
počet příspěvků19
datum registrace23.07.2014
Čtvrtek 31.07.2014 16:41, k
Já být vámi, určitě zvolím Škoda Octavia II a to buď Scout nebo obyčejnou. V motorizacích 1.9tdi nebo 2.0tdi. V provedení Scout bude nutné hledat, abyste se vešel do ceny, ale v obyčejné Octavii II to bude v pohodě. Zaprvé jsou dostupné náhradní díly a každý servis si s nimi poradí. Stačí dát pozor na stočené km, vyžádat vůz se servisní knížkou a je to v pohodě. Ford Focus je určitě také zajímavý, ale jen v motorizaci 1.6tdci .. ostatní mají problém s filtrem pevných částic, který 1.6tdci nemá. Další vozy bych úplně vyloučil. Renault a Mazda je pro mě španělská vesnice, ale ani neznám žádného spokojeného řidiče. Audi A4 je určitě super parádička, ale o dost dražší. Každopádně, když Octavia II vyšla, mnoho webových stránek, zaměřených na auta, hodnotilo Škodu Octavii II jako nejlepší vůz pro rodinu jak v prostoru, výkonu tak i spotřebě.
reagovat
saperV
počet příspěvků14
datum registrace12.11.2013
Čtvrtek 31.07.2014 17:25, auto za půl roku až rok
Nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko.............
reagovat
superman19
počet příspěvků19
datum registrace23.07.2014
Čtvrtek 31.07.2014 17:46, s
Já si myslím, že čím dřív, tím líp. Pak něco vybere hned a bude to stát za prd...má aspoň čas si vše promyslet, okouknout a pak vybrat opravdu to nejlepší....já taky hledám takhle dopředu, pročítám fóra, ptám se známých a hledám. Taky na to není čas každý den.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Pátek 01.08.2014 07:57, RE: k
superman19 napsal:
Já být vámi, určitě zvolím Škoda Octavia II a to buď Scout nebo obyčejnou. V motorizacích 1.9tdi nebo 2.0tdi. V provedení Scout bude nutné hledat, abyste se vešel do ceny, ale v obyčejné Octavii II to bude v pohodě. Zaprvé jsou dostupné náhradní díly a každý servis si s nimi poradí. Stačí dát pozor na stočené km, vyžádat vůz se servisní knížkou a je to v pohodě. Ford Focus je určitě také zajímavý, ale jen v motorizaci 1.6tdci .. ostatní mají problém s filtrem pevných částic, který 1.6tdci nemá. Další vozy bych úplně vyloučil. Renault a Mazda je pro mě španělská vesnice, ale ani neznám žádného spokojeného řidiče. Audi A4 je určitě super parádička, ale o dost dražší. Každopádně, když Octavia II vyšla, mnoho webových stránek, zaměřených na auta, hodnotilo Škodu Octavii II jako nejlepší vůz pro rodinu jak v prostoru, výkonu tak i spotřebě.


Můžu se zeptat co znamená dostupnost náhradních dílů a proč je to výhodou právě u O II? Za posledních 5 let jsem se nesetkal s tím, že bych na nějaký díl měl čekat, nebo ho nedej bože vůbec nesehnat, a to škodovky neprovozuji. Sehnat díly může být problém u vozidel 20 let a více.

Ad Octavia: V O II už Tdi nejsou tak "nezničitelná" jako dříve, s 1,9 by neměl být problém, ale 2,0 už chce přesně hledat určité typy motorů (bližší info v testu ojeté O II v časopise svět motorů). Co se týče benzínu, nabídka bude velmí malá, takže tady opravdu radši naftu. Sehnat ale slušný kus bude problém, rozhodně bych trval na neprůstřelné servisní historii. Vlastností škodovek na našem trhu je to, že si drží ceny, takže za stejné peníze určitě koupíte horší kus než u jiných značek, ale až budete prodávat, budete mít větší radost.

Ad Focus: Motory 1,6 TDCi netrpí problémy s FAP, ale zato je trápí spousta dalších problémů, já osobně bych se mu vyhl. Ostatní nafty jsou mechanicky odolnější, pokud pochopíte, že FAP jednou za život auta vyměníte, nemusel byste šlápnout úplně vedle. Benzíny v druhé jsou dobré, ale nesnesou se s LPG, takže by tazatel musel zkousnout větší náklady na palivo.

Ad Megáne: Určitě zajímavé vozidlo, mě do oka nepadlo. Měl jsem jednou možnost řídit čtrnáctistovku a vzhledem k velikosti vozidla se dalo čekat že to bude louda, a taky že byl. Určitě půjde sehnat za rozumné peníze, ale co se týče spolehlivosti, nemám info. Ale určitě na tom bude líp, než jak nám to předkládají pověsti a fámy o fr. vozech.

Ad Mazda: O třídu větší vozidlo než předchozí. Skvělé benzíny, spolehlivé auto. Jak je to s naftou opět nevím, nemám zkušenost.

Ad A4: V podstatě to stejné jako pro O II, jen bude pravděpodobně ještě dražší a servis bude také o málo dražší.

Určitě máte dost peněz na to, aby jste koupil auto, které Vám udělá radost a dobře poslouží. Stačí hledat. Určitě se ve všech Vámi vybraných autech nejdříve projeďte a pořádně si je prolezte. Určitě se mrkněte na fóra jednotlivých modelů a projděte si rubriky servis. Občas se na těchto fórech dá narazit na zajímavý kus k prodeji.
reagovat
liborx
počet příspěvků2
datum registrace08.04.2014
Pátek 01.08.2014 09:35, RE: k
superman19 napsal:
Já být vámi, určitě zvolím Škoda Octavia II a to buď Scout nebo obyčejnou. V motorizacích 1.9tdi nebo 2.0tdi. V provedení Scout bude nutné hledat, abyste se vešel do ceny, ale v obyčejné Octavii II to bude v pohodě. Zaprvé jsou dostupné náhradní díly a každý servis si s nimi poradí. Stačí dát pozor na stočené km, vyžádat vůz se servisní knížkou a je to v pohodě. Ford Focus je určitě také zajímavý, ale jen v motorizaci 1.6tdci .. ostatní mají problém s filtrem pevných částic, který 1.6tdci nemá. Další vozy bych úplně vyloučil. Renault a Mazda je pro mě španělská vesnice, ale ani neznám žádného spokojeného řidiče. Audi A4 je určitě super parádička, ale o dost dražší. Každopádně, když Octavia II vyšla, mnoho webových stránek, zaměřených na auta, hodnotilo Škodu Octavii II jako nejlepší vůz pro rodinu jak v prostoru, výkonu tak i spotřebě.


Pokud se nepletu, tak filtr pevných částic (většinou) neměla pouze slabší verze s 66 kW. Silnější verze s 80 kW Filtr pevných částic (většinou) měla.
V recenzích ojetin je jako nejspolehlivější motor často vyzdvihován 1.8 TDCI, tedy původní ford, nikoliv HDi.
Je to ale starší konstrukce se vším všudy, tedy i hlučností, spotřebou a průběhem točivého momentu.


reagovat
dstn
počet příspěvků2
datum registrace30.07.2014
Pátek 01.08.2014 10:05, focus, octavia, astra
Všem zatím děkuji za odpovědi a návrhy. Co jsem tak zatím zhruba koukal, tak bych to zúžil jen na Focus a Octavia. Střední třídu tedy Mazdu 6 nepotřebuji a navíc u těch japonských aut by to bylo asi i náročnější na údržbu (škoda těch dražších dílů). Ještě mne tedy napadl Opel Astra, ale tam se neorientuji vůbec. Jinak co se týče motorů tak bych u Octavie či Focuse vybíral mezi 1.9TDi a 1.8 TDCi či 2.0 TDCi u Focuse. I když co jsem pročítal každá z těchto jednotek má své mouchy, ale co nemá že.
reagovat
superman19
počet příspěvků19
datum registrace23.07.2014
Pátek 01.08.2014 10:55, d
Asi tak, vše má své mouchy. Osobně pro mě jsou tyto dva vozy taky nejatraktivnější v této cenové relaci. A teď už bych hledal a prostě to, co bude mít lepší výbavu, méně najeto, v lepším stavu karosérii apod. tak to bych vzal. Taky bych zohlednil třeba jestli k tomu dají zimní/letní pneu navíc. Nebo do kdy končí STK na tom se taky dají popřípadě srazit nějaké peníze. Ale myslím si, že ani s jedním vozem neprohloupíte.
reagovat
PlumJelinek
počet příspěvků1
datum registrace01.08.2014
Pátek 01.08.2014 11:40, Rozšíření obzoru
Já bych doporučil Opel Vectra s motorem 1.9 CDTI

Je to vůz, který se dá sehnat za rozumné peníze, nabídne nadmíru prostoru (ve verzi combi je až obří zavazadelník) a velmi slušný komfort cestování. Motor 1.9 CDTI má 110kw, což zaručuje slušnou dynamiku při velmi dobré spotřebě paliva, se kterou není není problém dostat se například pod úroveň Octavie s 2.0 TDI. Je to motor, který byl montovaný do nejrůznějších modelů několika značek (Opel, Saab, Cadillac, Fiat, Alfa Romeo) a jedná se o jeden z nejpovedenějších dieselů v rámci své třídy vůbec. Servisních nákladů zde taky není třeba se bát. Celkově kombinace Vectry s tímto motorem je jako nebe a dudy oproti Octavii s TDI.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 01.08.2014 12:33, RE: focus, octavia, astra
dstn napsal:
Všem zatím děkuji za odpovědi a návrhy. Co jsem tak zatím zhruba koukal, tak bych to zúžil jen na Focus a Octavia. Střední třídu tedy Mazdu 6 nepotřebuji a navíc u těch japonských aut by to bylo asi i náročnější na údržbu (škoda těch dražších dílů). Ještě mne tedy napadl Opel Astra, ale tam se neorientuji vůbec. Jinak co se týče motorů tak bych u Octavie či Focuse vybíral mezi 1.9TDi a 1.8 TDCi či 2.0 TDCi u Focuse. I když co jsem pročítal každá z těchto jednotek má své mouchy, ale co nemá že.


Japonská auta na údržbu náročná nejsou, mám zkušenost s 2x mazda a 2x toyota v benzínu. Pokud nekoupíš nějakou vraždu, tak v podstatě jen řešíš jen běžný servis. A co se týká náhradních dílů tak např. kotouče a destičky seženeš jak levné značky Ferodo nebo dražší ATE, volba ceny dílů je na tobě. Porovnej si ceny kotoučů a destiček Octavie vs Mazda 6. Podle mě to bude cca stejná cena.
reagovat
superman19
počet příspěvků19
datum registrace23.07.2014
Pátek 01.08.2014 21:56, RE: Rozšíření obzoru
PlumJelinek napsal:
Já bych doporučil Opel Vectra s motorem 1.9 CDTI Je to vůz, který se dá sehnat za rozumné peníze, nabídne nadmíru prostoru (ve verzi combi je až obří zavazadelník) a velmi slušný komfort cestování. Motor 1.9 CDTI má 110kw, což zaručuje slušnou dynamiku při velmi dobré spotřebě paliva, se kterou není není problém dostat se například pod úroveň Octavie s 2.0 TDI. Je to motor, který byl montovaný do nejrůznějších modelů několika značek (Opel, Saab, Cadillac, Fiat, Alfa Romeo) a jedná se o jeden z nejpovedenějších dieselů v rámci své třídy vůbec. Servisních nákladů zde taky není třeba se bát. Celkově kombinace Vectry s tímto motorem je jako nebe a dudy oproti Octavii s TDI.



Mluvíte z vlastní zkušenosti ?? Mě tento vůz také zaujal, ale v provedení sedan.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.