Ahoj Fordí Ecoboost neseženeš tak levně, nabízí se skvělá akce na Focus s atmosférickým 1.6 Ti-VCT, který je spolehlivý a podle mě pokud nejezdíš 30000km ročně i příjemnější. Spotřeba na okreskách 6l a na dálnici do 7,5l je přijatelné, nadstandardní spolehlivost je jako bonus.
Ecoboost stejně jako koncernový TSI má totiž turbodílru, tj. do cca 1700 otáček nedělá nic, problém nastává v kolonách, v prdukém kopci na chalupu, s vozíkem atd.. Tam se musí pak hoblovat spojka.
Rovněž jízda ve městě kdy se často rozjíždíš poznáš limity malých turbomotorů, protože plynulý rozjezd je téměř nemožný, při překlenutí turbodíry motor mohutně zabere a tak o škubnutí není nouze.
Kia Ceed s atmosférickým 1.4 a 1.6 je na tom velice podobně jako Focus, nabízí k těmto motorům dokonce 6-kvalt. Podvozek, řízení a řazení ale nedosahuje mistrovství Focusu III, ale tam se nechytá snad ani Golf
Rovněž odhlučnění podvozku Ceedu je horší, řízení je umělé, řazení trochu cvaká.
Doporučuji se projet. Jinak mám pocit, že stejné auto z Nošovic Hyundai i30 je naladěna komfrotněji v podvozku.
Za mě teda jednoznačně bych vzal Focus v kombíku 1.6 Ti-VCT za akčních 319000kč, což je parádní cena za slušnou výbavu.