0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Galaxy nebo Toyota Previa v benzínu?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.04.2014 17:25, Ford Galaxy nebo Toyota Previa v benzínu?
Dobrý den,
v brzké době čekáme rovnou 2 přírůstky do rodiny. Bude nás pak 5 + 1 dospělá osoba na občasné výlety. Takže budu potřebovat min. 6místné auto. Po pročtení většiny recenzí na toto téma mi utkvěly v hledáčku Ford Galaxy 2.3i a Toyota Previa 2.4i obě v benzínu, nejlépe upravená na plyn. Naftu už nechci i když k MPV se hodí líp. Jednak najezdím cca 15tis. ročně a z toho budou převládat trasy 10-20km do práce nebo po městě a okolí a občas na výlety a dovolené. Máme nyní omezený rozpočet a tak hledám starší ojetinu max. do 100tisíc, která by nás pár let vozila aniž by se \"sypala\". Zajímalo by mě, který z těchto dvou vozů byste mi doporučili a jak tyto motory snáší předělání na plyn. Navíc bych rád automat, ale nikde jsem se nedočetl jak spolehlivý u těchto modelů a motorizací je. Navíc už u takto starých vozů, kde se pod 10let stáří a 150tis.km stěží dostanu. Děkuji za jakékoliv poznatky a zkušenosti s těmito vozy.
Pavel 35
reagovat
Michal 22
počet příspěvků51
datum registrace09.10.2008
Sobota 26.04.2014 22:30, MPV v benzínu
MPV v benzínu se hledá dcela těžko. Toyota Previa je exot, který je aktuálně v nabídce ve dvou kusech - vylítaný benzín s 300.000 km na hrbu a diesel. U Toyoty bych rozšířil hledání na Avensis Verso, těch je víc. Nejčastěji ale asi narazíte na Galaxy 2,3. Já bych rozšířil okruh hledání na francozsko - italská čtyřčata Ulysse, C8, Phedra, 807, i když tady italské značky zřejmě prodávaly pouze diesel. Případně na předchozí generaci (Evasion, 806), ale jen z konce výroby - od 09/2000, kdy byl nasazen nový motor 2.0 16V. Hyundai nabízel velké MPV pod názvem Trajet. Specializací na dva modely (i když Galaxy je rozšířenější) se můžete dostat do situace, kdy budete křižovat X měsíců republiku a uvidíte samé vraky, které se v inzerci tvářily jako úplné voňafky.

Když to shrnu:
U Trajetu jsem slyšel stížnost na výdrž převodovky. Na cestě to auto nenechá, ale oprava odstaví auto na delší dobu a ne každý mechanik se umí (a chce) pustit do rozborky převodovky.
Toyota a jiní japonci jsou relativně spolehlivé, ale pokud odejde nějaká blbost, kterou v Toyotě buďto již nevedou nebo nabídnou za nehorázné peníze, těžko budete shánět nějaký vrak ke kanibalizaci. Ale to je obecně problém exotických modelů.
FR-IT čtyřčata občas pozlobí v elektrice, u mne to nedávno zabalil konektor pod autem k palivovému čerpadlu. Oprava v servisu 10 minut, ale musel jsem tam být potupně dotlačen na laně.
Na Fordův motor 2,3 jsem žádnou negativní recenzi nečetl. Auto jako celkově bude patřit k tomu lepšímu průměru. Nenadchne - neurazí. Škoda že nemá posuvné zadní dveře, bez nich už auto nechci.
Renault Espace osobně nedoporučuji. III. generace trpí na časem netěsný výměník topení schovaný za přístrojovkou, kdy je k opravě nutné rozebrat půl interiéru. IV. generace přišla s vychytávkami jako startovací karta místo klíčku, atd. U veterána zbytečné kurvítko.

K LPG - já mám staré hranaté Ulysse s dvoulitrem pod kapotou, 1600 kg pohotovostní hmotnosti, ježděné 15 km do práce, nákupy, občas delší výlet s děckama po turnajích a spotřebu mám do 8,5 litru. Než jsem to koupil, tak jsem pořád řešil, jestli E85 nebo LPG, a vykašlal jsem se na to. Dávat do veterána dalších 30.000,- Kč se mi tak nějak nechtělo.
reagovat
coolmy
počet příspěvků1
datum registrace02.05.2014
Pátek 02.05.2014 22:05, RE: MPV v benzínu
Michal 22 napsal:
MPV v benzínu se hledá dcela těžko. Toyota Previa je exot, který je aktuálně v nabídce ve dvou kusech - vylítaný benzín s 300.000 km na hrbu a diesel. U Toyoty bych rozšířil hledání na Avensis Verso, těch je víc. Nejčastěji ale asi narazíte na Galaxy 2,3. Já bych rozšířil okruh hledání na francozsko - italská čtyřčata Ulysse, C8, Phedra, 807, i když tady italské značky zřejmě prodávaly pouze diesel. Případně na předchozí generaci (Evasion, 806), ale jen z konce výroby - od 09/2000, kdy byl nasazen nový motor 2.0 16V. Hyundai nabízel velké MPV pod názvem Trajet. Specializací na dva modely (i když Galaxy je rozšířenější) se můžete dostat do situace, kdy budete křižovat X měsíců republiku a uvidíte samé vraky, které se v inzerci tvářily jako úplné voňafky. Když to shrnu: U Trajetu jsem slyšel stížnost na výdrž převodovky. Na cestě to auto nenechá, ale oprava odstaví auto na delší dobu a ne každý mechanik se umí (a chce) pustit do rozborky převodovky. Toyota a jiní japonci jsou relativně spolehlivé, ale pokud odejde nějaká blbost, kterou v Toyotě buďto již nevedou nebo nabídnou za nehorázné peníze, těžko budete shánět nějaký vrak ke kanibalizaci. Ale to je obecně problém exotických modelů. FR-IT čtyřčata občas pozlobí v elektrice, u mne to nedávno zabalil konektor pod autem k palivovému čerpadlu. Oprava v servisu 10 minut, ale musel jsem tam být potupně dotlačen na laně. Na Fordův motor 2,3 jsem žádnou negativní recenzi nečetl. Auto jako celkově bude patřit k tomu lepšímu průměru. Nenadchne - neurazí. Škoda že nemá posuvné zadní dveře, bez nich už auto nechci. Renault Espace osobně nedoporučuji. III. generace trpí na časem netěsný výměník topení schovaný za přístrojovkou, kdy je k opravě nutné rozebrat půl interiéru. IV. generace přišla s vychytávkami jako startovací karta místo klíčku, atd. U veterána zbytečné kurvítko. K LPG - já mám staré hranaté Ulysse s dvoulitrem pod kapotou, 1600 kg pohotovostní hmotnosti, ježděné 15 km do práce, nákupy, občas delší výlet s děckama po turnajích a spotřebu mám do 8,5 litru. Než jsem to koupil, tak jsem pořád řešil, jestli E85 nebo LPG, a vykašlal jsem se na to. Dávat do veterána dalších 30.000,- Kč se mi tak nějak nechtělo.


Díky za vyčerpávající info. Obecně jsi to shrnul tak jak to vidím i já . IT-FR čtyřce moc nevěřím i když věřím, že můžou někomu sloužit dobře, mě ale nenadchly vzhledem, přeci jen si nerad kupuji auto, které se nelíbí i když by splňovalo ostatní požadavky.
Zatím to vidím na 95% na Galaxy, jediné co mě mrzí jsou ty posuvné dveře (proto ta Toyota). Co se LPG týká, taky se mi nechce po případné koupi vytopit desítky tisíc za instalaci. Spíš mi šlo o to, kdybych narazil na pěkný kousek a byl v LPG, zda do něj bez obav jít.
Ještě by mě zajímalo spojení LPG-automat, zda v tom není problém. Nebo vůbec jaké jsou automaty v Galaxy v této motorizaci. Pokud máte někdo zkušenost nebo nějaké info, předem díky.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 05.06.2014 13:00, re:
Dobrý den. Podle mého názoru bude z hlediska provozních nákladů lepší volbou Ford Galaxy. Benzínová dva-trojka je velmi spolehlivá, mechanika motoru odolná, občas se objeví problémy s lambda sondou či zapalovací cívkou. Provoz na LPG zvládá bez problémů, je ale nutné zajistit přimazávání ventilových sedel, což moderní systémy pohonu LPG zvládají automaticky.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.