Zdravím, podle mě srovnáváte dvě úplně nesrovnatelné věci
hlavně teda co se týče ceny.
s e91 zkušeností sice moc nemám, ale před 3 měsíci jsem si koupil Mondeo MK4 kombi rok výroby 2010 s benzínovým dvoulitrem - 107 kW, který by splňoval Vaše požadavky. Stálo mě 227 000 Kč a mělo najeto 89 000 km, ale ročníky 2008 a 2009 s trochu vyšším nájezdem seženete v pohodě i pod Váš limit. Multifunkční volant a aut. klima je standardní výbava.
BMW e91 má kolega (ale v dieselu), párkrát jsem s tím jel, tak alespoň trochu to srovnat můžu.
Mondeo je nesrovnatelně - ale opravdu nesrovnatelně větší auto. Všechno - uvnitř ve všech směrech, na všech sedadlech a stejně tak i kufr. e91 je na svoji třídu fakt prďola.
Mondeo je ve všech ohledech mnohem levnější auto, ať už pořizovací cena, tak servis. BMW bude za stejnou cenu mnohem starší nebo bude v mnohem horším stavu. Náhradní díly na Mondeo jsou snadno sehnatelné a velmi levné.
Co se týče motoru, tak 2.0 Duratec (107 kW) v Mondeu je na tak velké auto poměrně slabý, když v něm člověk jede sám, tak to ještě jede celkem svižně, ale když jedu plně naložený, tak je to hrůza, je třeba ho držet pořád v otáčkách a spotřeba pak nejde pod 9l a stejně to nic moc nejede - ve srovnání třeba s 2.0 TDCi, které jsem měl předtím. S benzíňáky v BMW zkušenosti nemám, ale vzhledem k tomu, že e91 je o víc jak 100 kg lečí a např. motor 2.0 má 125 kW, tak si myslím že ta dynamika bude úplně někde jinde, o level výš.
Pokud chcete silný benzínový motor, tak bych jednoznačně doporučil Mondeo s motorem 2.5T (Volvo - 162 kW), sice jich moc není, ale v Německu ho seženete v pohodě. Je to fakt raketa - krouťák jak u dieselu a zároveň ohromný výkon. Jen spotřeba pod 11l nejde. Ten dvoulitr v Mondeu je vyloženě spíše na pohodové ježdění, v BMW už bude s dvoulitrem podle mě mnohem víc zábavy a spotřeba bude asi taky o fous lepší.