Pavlik napsal:
Přestaň mě nevhodně oslovovat (také ti neříkám pitomče) a pokus se můj názor vyvrátit argumentací. S malým turbo benzínem jsem se nedostal pod 9 litrů/100km. Jízdně to byla ve všech případech bída, přitom nejhorší se mi jevila insignia a nejlépe se jevil passat 1,4 TSI. Benzín je sice kultivovanější, ale dieselové verze mají lepší odhlučnění a uvnitř vozu je rozdíl v hlučnosti minimální. O konstrukční jednoduchosti mám velké pochybnosti, a to právě proto, že se o konstrukci motorů zajímám (byť j...
Nemyslím si, že je dvojnásobná spotřeba vůči dieselu, bývá řádově 2-3 litry, je ale fakt že diesel, není tak závislí na stylu jízdy a to je fakt. Já mám turbo benzín a dvojnásobnou spotřebu rozhodně nemám, tedy při normální jízdě, při extrémní asi bych ji měl, což si myslím, že dieselu tolik nehrozí. Ale taky je diesel postaven (vyvinut) spíše pro klidnější jízdu v nižších otáčkách na tahaní velkých nákladů (kamionová doprava, atd.) vyhovuje mu konstantní otáčky a stejné zatížení v tom exceluje.
Ale taky fakt je že pořád bude diesel (i když se hodně zlepšila kultivovanost) méně kultivovaný než benzín (je to dané konstrukční odlišností-vyšší kompresní poměr, vyšší tlaky, atd.)
Tedy pokud porovnám turbo-diesel (turbo, přímý vstřik-PD/CR) a turbo-benzín (turbo, přímý vstřik) tak pořád bude přímí vstřik u nafty méně spolehliví než u benzínu (mazání CR/PD čerpadla a jejich rotující součástek a vystřikovačů zajišťuje nafta).