PetrT napsal:
Nějak nechápu co je na sterém fordu a BMW reprezentativnějšího než na starém citroenu. Pořád je to staré auto co už nikoho neomráčí. BMW e46 navíc pomalu dostává nálepku auta na jehož řidiče je třeba dát si pozor - dosáhne na něho už i leckterý pologramotný tuningář. Mondeo dává smysl pokud chce člověk pohodlné prostorné auto za málo peněz, BMW zase pokud chce zábavu. Tu ale 318 rozhodně nenabídne, navíc drtivá většina bude v základní výbavě, takže pokud nechcete silný motor kupte si mondeo. Bude i levnější na provoz.
Větší parádu udělá BMW (za předpokladu, že je v dobrém stavu). U BMW je třeba počítat s dražšími specifickými díly než na Forda. BMW má ale lepší protikorozní ochranu a jízdně je taky někde jinde. 318i mám, ale verzi po faceliftu (2003+) takže už s 2,0 R4 105 kW. Před faceliftem tam byla obyč 1,9, která je sice spolehlivá, ale stačí jen na klidnější a plynulou jízdu. Pozdější dvoulitr už je jiné kafe a díky proměnnému časování ventilů táhne od středních otáček až k omezovači jako prokopnutý. Rozhodně (i spotřebou) lepší volba než základní šestiválec - vyzkoušel jsem. A stačí i na zábavu, pokud nejde jen o to vyhrávat závody mezi semafory.