Pokud jis za 225tkm či kolik řešil u dýzlu jen drobnosti, proč nezůstat u něj? Jsi evidentěn člověk Štěstěny, která stojí při tobě. Může být, že tě štěstí neopustí ani při koupi novějšího = komplikovanějšího dýzlu, kde je předpoklad oprav daleko vyšší, než u starých a kurvítekrptsých řešení.
Benzín bude mít vždy vyšší náklady na provoz vyjádřeno v ceně paliva. Ale otázkou je, zdali tyto náklady nelze do zančné míry vykompenzovat stylem jízdy a rozvahou, zdali nevyjet o půl hodiny dříve a emuset pak "jet na krev", čímž i benzínového motoru lze dosahopvat slušných spotřeb.
To, co jsem nyní napsal, mohu podložit svojí skoro 6ti letou zkušeností s ježděním s 2litrovým autem navíc s permanentním pohonem 4x4, kdy po mnou najetých 140.000km mám spotřebu těně pod 8l vbenzínu na 100km. Ano, s naftou budeš jezdit za 6/100, se současnou i za 7, takže rozdíl na palivu činí ročně dejme tomu 14tCZK při níjezdu ca 20tkm/rok. Ušetřená částka za palivo je sice hezká, ale já mám radši klidné spaní a tak si za benzín připlatím, je to ca 1000Kč/měsíc, což kuřák prokouří daleko víc. jelikož nekouřím, jsem v klidu.
Při menších nájezdech ca 10-15tkm/rok bych naftu fakt neřešil a pořídil osvědčený benzín - naznačuješ příklon ka japonským autům, což to jen schavluji. Do výběu nezapomeň zahrnout i Hondu Accord 2,0i nebo 2,4i, Mazdu 6 (pozor na nadměrnou ochotu ke korozi lemů u modelů GH do roku 2008), Avensis je sázka na jistotu, ale spíše s 2,0i a manuálem. Pro menší nároky na prostor i Civica s 1,8i, Auris /Corolla s 1,6, ale i Focus/Mazda3/Volvo V40 s 1,6i. Mondeo mkIII s 1,8 je taky volba, ale motor je atk akorát na rodinné ježdění, protože jeho 92kW je těžký vůz bez velkých rezerv. tímto autem jsem schopen jet za průměr 7/100 bez agresivního zrychlování a brždění.
Slušná a spolehlivá varianta je paradoxně Megane od Renaultu s jejich dobrou 1,6 -ačkoliv řada lidí ti bude tvrdit opak. Ale není nad osobní zkušenost.
Jsi li gurmán, tak se mrkni na SUbaru - zejména modely Legacy do roku 2008 s 2,0R motorem a 121kW
Toto je velmi dobrá volab a ta spotřeba, o které jsem psal v úvoda je právě u tohoto auta. A neváhej, tyto modely v poslední době dost rychle mizí, řada lidí přišla (sice pozdě, ale přece), že spotřeba se dá udržet na velmi dobré úrovní a jako bonus dostaneš nadprůměrně spolehlivý vůz ideálních rozměrů pro rodinu, k tomu bezprblémový pohon 4x4, nezájem zlodějů, výbornou odolnsot proti korozi a vynikající a jisté jídzní vlastnosti. Ber to jako tip, pokud narazíš na dobrý kus, zkus si ho. Rozhodně se ale připrav na to, že žádné japnské auto nepojede "vocpoda" jako oktávka ftdi. Aby japonec jel, potřebuje otáčky, to je fakt, ale i tak-jak sám dokazuji-lze při předívdavém způsobu jízdy jezdit za spotřebu 1,8TSI v Oktávce.