David V napsal:
Pane redaktore, uvědomte si, že točivý moment a výkon je dvojí představení jedné veličiny, takže pokud chcete autem něco tahat, musíte mít k dispozici výkon. 66kW turbo nafta sice dosahuje momentu 250 Nm, zatímco 100 kW atmo benzín vrcholí obvykle těsně pod 200 Nm, avšak tahání vleku s tak slabým motorem bude torura. Co jsem tím chtěl říct..., ....že těch 420 Nm se odvíjí právě od toho vysokého výkonu, kterého je pro tahání těžkého vleku zapotřebí, a to z několika důvodů. Hlavní není nějaká schopnost akcelerace, ale navržení celé přenosové soustavy na trvalý přenos velkého výkonu a rovněž dispozice brzd koně zkrotit, i když takový přívěs bude jistě brzděný.
JJ, takový traktor John Deere má taky drtivý krouťák při 80 kW :) Holt má úměrně tomu nižší otáčky. Diesly mají obecně delší převody, takže krouťák na kolech už není až tak drtivý ve srovnání s benzíny, které mají převody kratší.