Pátek 22.04.2016 21:41,
Co vybrat?
Každé auto má svoje mouchy a každé z Tebou uvedených bude lepší jak shnilá Felicie. Myslím, že Tvůj rozpočet 70-100 tis. není zrovna málo, samozřejmě je to na úhlu pohledu. Pokud Tě auta baví, nejsi úplný jelito, máš kde se v tom hrabat, tak klidně něco staršího kolem 50-70 a zbytek nechat na servis. Oleje, filtry, rozvody, brzdy atd. Kára je vždy pokladnička.Co vybrat, to asi bude záležet na konkrétním stavu daného kusu. Jako příklad za sebe: měl jsem před pár lety 406 sedan 2.1 TD 80kW. Koupeno s údajnými 150 tis. a prodával jsem ho když bylo na tacho 300 tis. Ložiska v kolech, turbo, tlumiče původní. Žádná rez, hezký, pohodlný, poměrně svižný, spotřeba 6-7l obyč. nafty, žádný aditiva do nafty, jen pravidelné výměny oleje a stabilizačních tyček ;) Poté Subaru Forester SF najeto asi 150tis, teď cca 260tis. výměna nivelačních tlumičů za obyč., přestavba na LPG, výměna ložisek, spojka (spotřebák vůbec neuvádím) a všechno většinou sám. Ano, musím na autě sem tam něco udělat, ale je to jednoduchý a lehce řešitelný, jen ten spolehlivý Japonec stojí na údržbu víc jak zatracovaný Francouz. Ještě k otázce nafta vs benzín. Atmo benzín o normálním obsahu tj. 1.6-2.0l nejede, nebo se musí točit, ale je v autě klid, minimum vibrací a méně věcí co se muže pokazit. Nafta o obsahu kolem 2.0l má pružný a silný motor a nižší spotřebu oproti benzínu, jen je tady turbo, vstřiky, čerpadlo, dvouhmota a to se dokáže prodražit při poruše. Každopádně šťastnou ruku při výběru a moc se toho neboj, je to jen auto.
reagovat