saky napsal:
No avensis není ošklivé auto.Uz je to spis tedy podle mého usedlejsi forma.Bracha pry jel s tou 1.8 benzinem a říkal ze to vůbec nejede.Skodovky jsou predrazene to ano.Ale když srovnam ceny tak rs a accord 2,4 nejsou s cenovkou tak daleko od sebe.A co se tyce dilu by snad měli byt dostupnejsi ne?Ještě by me zajímalo u accorda serizovani tech ventilu.Co jsem se dočetl musí se u tech motoru po nějaké době serizovat.Jak je to s tim serizovanim.Jak je to z hlediska opravy narocne.Slysel jsem ze u některých motoru je potřeba pri serizovani nutno dokupovat urcite kroužky pro presne seřízení kde jeden kroužek stoji 500kc.Tak jakým způsobem je to u těchto motoru řešené.Nebo se steluji nějak duvtipneji kde není potřeba ještě k stelovani investovat do dalšího materialu.
Kontrola vůlí je doporučená. Dělá se dle typu a značky v cca 100-120tkm, pokud auto nejzedí na LPG. při kontrole se obvykle zjistí, že ventily při provozu na benzín jous v normě. Misky na seřizování vůlí používají 16V 2xDOHC motory Subaru. U svého auta jsem nechal vůle proměřit v cca 200tkm a vše bylo v pořádku.
Ad octavia či honda: samosebou Honda a to z důvodu daleko vyspělešjího podvozkua zejména řízení, ale i charakteru benzínového motoru, který je výtečný. Honda má sporotvní geny, kdežto RS je jen obyčejné kombi s přutvrzeným podvozke již tak zhoršující mizerný komfort jízdy. jediné plus u Oktávky vidím v tom, že možná méně hnijí, ale mhovořím zde o zkušenosti s O-I, která na tom je dost dobře. U Hondy se připrav na to, že je třeba ošetřin spodek a dutiny, sice preventivně, ale radši ano, než ne. Motor 2,4i potřebuje otáčky, ale pak jede dost dobře a má hezký projev jak zvukový, tak i charakter průběhu výkonové křivky. 2,0i jede také slušně, ale ten objem je znát.
Avensis je rodinné auto pro usedlé řidiče se špičkovou odolností a ochrannou proti korozi, ale sportovní svezení v něm nehledej. Pokud se nepletu, tak první generace 1,8 měla trochu problém se spotřebou oleje, ale to si ověř, nejsem znalec Toyot. Možná se to týkalo jen motorů v Corollách, takže tady vařím z vody. V Arábii jsem jezdil taxíky (Avensis 2,0i), které měly přes 700.000km a šlapaly jako víno. To pro představu... Některé značky jsou tou dobou již 500.000km po smrti navzodry výměnám motorů nebo X generálních oprav
Značku si dosaď sám.-)