Středa 03.07.2013 10:32,
Karle, Karle....
To není dobrá rada. Největším problémem LPG nejsou svíčky, ty se jen častěji mění, největší doslova malér je zaklepávání ventilů. LPG snáší některé motory lépe jiné hůř, minimální předpoklad jsou tvrzená ventilová sedla, pravidelná kontrola vůlí ventilů a seřízení. Ptát se "odborníků" kteří montují LPG do aut, to je hodno IQ blondýny. Co vám asi řeknou, když uvidí kafku, kterou mohou oškubat? Jasně pane, dejte to tam, já to mám v autě taky,mám na tom milon km a furt to jede,žádnej problém,né... Takže především se zeptat u Hondy, jestli s tím mají zkušenosti, jak se seřizují ventily(pokud to má vymezovací podložky nebo hrníčky, tak na to rovnou zapomeňte, seřízení ventilů většinou znamená vyndat vačky, rozhodit rozvody, prostě drahý špás), jestli jsou tvrzená sedla ventilů a rovnou se zeptejte co stojí repase sedel a výměna ventilů. Pak prostudovat LPG forum, možná to už někdo do tohoto motoru narouboval a má s tím zkušenosti.
V žádným případě to nedávejte do nového auta nebo pokud je v záruce, přijdete o ni.
Nakonec si sedněte, vemte papír a počítejte. Na jedné straně cenu benzinu na řekněme 150tis km (nemá cenu dávat do auta LPG pokud to chcete po 30tis prodat), na druhá straně : LPG na 150tis(odhaduji spotřebu o 2-3l vyšší než benzinu), cca 1l benzinu na 100km(startuje se vždy na benzin), 2x emise každé 2 roky, 1x ročně revize, zahrnul bych i jednu výměnu ventilů (na 90% to bude potřeba), 3x seřízení a kontrola ventilů, rezerva na servis lpg zařízení(odhaduji minimálně 5tis pokud se nepodělá nic zásadního, což je velmi optimistiký). Z výsledného rozdílu odhadu cen uvážíte, jestli se to vůbec vyplatí. Navíc počítejte,že auto dlohodobě ježděné na LPG nikdo kdo má v hlavě mozek jako ojetinu nekoupí.
reagovat