0
zpět
 

diskuze k tématu: Honda Accord 05-07 vs Mondeo

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 24.10.2013 09:05, Honda Accord 05-07 vs Mondeo
Dobry den, uvazujem medzi 2 automobilmi Accord a Mondeo. Kazdy den jazdim praca-dom cpolu cca 40 km, kazdy vikend +150 km, takze cca 18,000km rocne. Oplati sa mi viac diesel 2.2 ictdi alebo 2.4 benzin (pripadne 2.0) v honde? Alebo mondeo? Ktore auto je spolahlivejsie a ktore ma lepsie jazdne vlastnosti. Kamarat ma C5 a je velmi spokojny a tlaci mi ju tiez :) Co poviete?
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 24.10.2013 09:31, RE: Honda Accord 05-07 vs Mondeo
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobry den, uvazujem medzi 2 automobilmi Accord a Mondeo. Kazdy den jazdim praca-dom cpolu cca 40 km, kazdy vikend +150 km, takze cca 18,000km rocne. Oplati sa mi viac diesel 2.2 ictdi alebo 2.4 benzin (pripadne 2.0) v honde? Alebo mondeo? Ktore auto je spolahlivejsie a ktore ma lepsie jazdne vlastnosti. Kamarat ma C5 a je velmi spokojny a tlaci mi ju tiez :) Co poviete?


Myslím, že to bude otázka nabídky, peněz a požadavků na karosářské provedení.
Honda bude dražší, motor 2.4 se těžce shání. Co se týče chrochty, já jsem v ojetinách dost proti a u Hondy je DPF lahůdka, pokud jej člověk "neobejde".
Mondeo bude mít určitě nabídku mnohem širší. Duratecy HE jsou spolehlivé a říká se, že jsou spolehlivé i TDCi po faceliftu 2003. Na to já řeknu, přečtěte si pár posledních příspěvků na fórech ohledně TDCi...a pak se rozhodněte.
Já se kdysi po Hondě díval taky, ale pro moje použití měla 2 vady. 2.4 není šestiválec a karoserie sedan méně praktická pro vkládání kočárku a kombi nepreferuji.
C5 je alternativou a v nedávné minulosti se tady o ní psalo, stačí pohledat.
Diesel se vyplatí jen, pokud se na něm nic nepokazí, protože prakticky všechno kolem motoru je drahé, takže když vezmu jeho reálnou úsporu 70 hal/km, tak za rok 12,6 tKč a srovnám s průměrnými cenami oprav, které u nafty mohou hrozit:
- čerpadlo +/- 30 tisíc
- vstřky +/- 20 tKč repas ; +/- 35 tKč nové
- turbobmychadlo od 25 tKč (repas levnější)
- 2-hm. setrvačník se spojkou od 25 tKč
- DPF (by-passování nebo odstranění = hnus ; Mondeo +/- 10 tKč, Accord +/- nová ojetina v benzínu)
Pravděpodonost poruchy výše uvedených komponent roste se stářím a najetými km, ted se snižující se cenou ojetiny.
Přeji ničím nerušené rozhodování.
reagovat
daviduss
počet příspěvků5
datum registrace24.10.2013
Čtvrtek 24.10.2013 11:09, accord/mondeo
Dakujem za prvy nazor. myslim ze pri jazde 18 000km na rok bude asi predsa len lepsi benzinak ako nafta i ked sa mi zda ze obe auta nemaju ten slavny FAP filter v dieslu. Zijem v Spanielsku a tu je pomerne lahke najst accorda aj 2.4 a ten je v plnej palbe za solidne ceny. Avsak na druhej strane na kazdy Accord je tu tak 10 x Mondeo. takze za 200 000 CZK nebue problem kupit ani jeden. Pacia sa mi obe auta urcite sa prevezem aj v jednom aj v druhom skor ma zaujimala spolahlivost oboch a dojem ostatnych uzivatelov tychto aut. Prajem pekny den
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Čtvrtek 24.10.2013 14:38, DPF Honda
Pokud si dobře vzpomínám tak 2.2 nafta v předposlední generaci accorda ještě filtr nemá, pouze v CRV. Jinak je jeho výměna finančně likvidační, dokonce i vstřiky jsou evropské Bosch nikoliv japonské Denso jak u Toyoty. Budu rád když se někdo podělí o zkušenosti s tímto motorem, sám uvažuji o FR-V s touto motorizací a kombinace DPF a Denso považuji u japonců za cestu do pekel.
reagovat
Rover623
počet příspěvků96
datum registrace14.04.2009
Čtvrtek 24.10.2013 15:17, RE: DPF Honda
*autofans* napsal:
Pokud si dobře vzpomínám tak 2.2 nafta v předposlední generaci accorda ještě filtr nemá, pouze v CRV. Jinak je jeho výměna finančně likvidační, dokonce i vstřiky jsou evropské Bosch nikoliv japonské Denso jak u Toyoty. Budu rád když se někdo podělí o zkušenosti s tímto motorem, sám uvažuji o FR-V s touto motorizací a kombinace DPF a Denso považuji u japonců za cestu do pekel.


DPF se u japonců nemění, jenže 80% českých majitelů jsou *censored*, kteří s tím neumí jezdit. Jednou za čas si totiž auto řekne o pročištění, problém je v tom, že drtivá většina lidí tu rozsvícenou kontrolku na palubce nechápe a druhá půlka ji ignoruje. Podle toho to potom dopadá.

Vstřikovače jsou zaměnitelné. Na autě kde už byli měněné jsou obvykle Bosche, jinak jsou tam Denso. Bohužel levná nafta dokáže i ty Denso zničit během nějakých 60tis. a i když se všichni dušují jak tankují kvalitní naftu, tak 75% lidí prostě kecá.

Výhodou japonců donedávna bylo to, že neexistovala velmi levná druhovýroba, takže když majitel prováděl údržbu, nemohl tam nacpat papírový díl z tržnice. To už ale není pravda.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 25.10.2013 10:13, Accord
Za mně Accord s 2,4, jede úžasně a reálně kolem 8mi litrů, být to zadokolka, tak ho mám. Nafta do Hondy a BMW nepatří. Škoda jen, že 2,4 není víc a jsou dost předražené. 2,0 bych bral, až bych nesehnal 2,4, na druhou stranu 2,0 si obvykle nekupovali závodníci, takže je větší šance koupit zachovalý kus.
reagovat
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Pátek 25.10.2013 10:41, RE: Accord
Paul napsal:
Za mně Accord s 2,4, jede úžasně a reálně kolem 8mi litrů, být to zadokolka, tak ho mám. Nafta do Hondy a BMW nepatří. Škoda jen, že 2,4 není víc a jsou dost předražené. 2,0 bych bral, až bych nesehnal 2,4, na druhou stranu 2,0 si obvykle nekupovali závodníci, takže je větší šance koupit zachovalý kus.


Accorda s 2,0 mám už tři roky a spokojenost - výkon, spotřeba, spolehlivost. I když to má 155 koní, je třeba si uvědomit, že to je poměrně velký a těžký auto, takže zas taková raketa to s tímhle motorem není, ale pro "nezávodníka" v pohodě stačí. Rouzmnou jízdou se dá jet i za nebo pod 7 litrů.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pátek 25.10.2013 10:51, RE: Accord
A4 napsal:
Paul napsal:
Za mně Accord s 2,4, jede úžasně a reálně kolem 8mi litrů, být to zadokolka, tak ho mám. Nafta do Hondy a BMW nepatří. Škoda jen, že 2,4 není víc a jsou dost předražené. 2,0 bych bral, až bych nesehnal 2,4, na druhou stranu 2,0 si obvykle nekupovali závodníci, takže je větší šance koupit zachovalý kus.
Accorda s 2,0 mám už tři roky a spokojenost - výkon, spotřeba, spolehlivost. I když to má 155 koní, je třeba si uvědomit, že to je poměrně velký a těžký auto, takže zas taková raketa to s tímhle motorem není, ale pro "nezávodníka" v pohodě stačí. Rouzmnou jízdou se dá jet i za nebo pod 7 litrů.


Ano, ano, o dynamice nemluví pouze výkon motoru, ale poměr hmotnost/výkon. U hodnot < 10 kg/1hp se dá mluvit už o pohodlné jízdě bez zásadního výkonového deficitu.
reagovat
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Pátek 25.10.2013 10:56, RE: Accord
David V napsal:
A4 napsal:
Paul napsal:
Za mně Accord s 2,4, jede úžasně a reálně kolem 8mi litrů, být to zadokolka, tak ho mám. Nafta do Hondy a BMW nepatří. Škoda jen, že 2,4 není víc a jsou dost předražené. 2,0 bych bral, až bych nesehnal 2,4, na druhou stranu 2,0 si obvykle nekupovali závodníci, takže je větší šance koupit zachovalý kus.
Accorda s 2,0 mám už tři roky a spokojenost - výkon, spotřeba, spolehlivost. I když to má 155 koní, je třeba si uvědomit, že to je poměrně velký a těžký auto, takže zas taková raketa to s tímhle motorem není, ale pro "nezávodníka" v pohodě stačí. Rouzmnou jízdou se dá jet i za nebo pod 7 litrů.
Ano, ano, o dynamice nemluví pouze výkon motoru, ale poměr hmotnost/výkon. U hodnot < 10 kg/1hp se dá mluvit už o pohodlné jízdě bez zásadního výkonového deficitu.


Ano, v kombinaci 2,0/1570 kg (kombi) to vychází na nějakých 10,1. U motoru 2,4 na cca 8,3.
Sedan bude asi o něco lehčí, takže tam ten poměr bude lehce příznivější.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.