kenny14zip napsal:
Paul napsal:
Za mě Civic, mám s ním i osobní zkušenosti a mezi známými jich jezdilo (a pár ještě jezdí) a všichni spokojeni. Ať už šlo o 1,4 nebo verzi VTi (u té moc nevydrží brzdy). Některé mají najeto X set tisíc km. Často jen blbne palivoměr a oprava není zrovna levná. Pochopil jsem, že chceš verzi coupé, ale raději bych karosářkou variantu neřešil a koupil celkově co nejzachovalejší kus bez ohledu na motor. I 1,4 s lehkým Civicem lítá a ta dokáže bez problémů jezdit za 6 a i obyč. hatch tě bute 100% bavit. Ale jasně, není to verze z FaF 1, co?
1,6 je pro mě oběcně nešťastný objem. Málokterá 1,6 mě dokázala výkonově a spotřebou přesvědčit, většinou 1,6 moc nejede a žere jako povedený 2,0 nebo 1,8. Honda je výjimka. Ale za kolik přesně budeš jezdit? To uvidíš sám. Pokud to nebudeš honit a budeš jezdil plynule můžeš se třeba dostat pod 7. Odpustím si kecy o které nestojíš a chápu že spotřeba je důležitá a jezdit za 10 se nechce nikomu, ale jestli neuživíš auto, které žere nad 6 litrů tak se na to vykašli. Nepíšeš kolik najezdíš, tak přidám pár postřehů z praxe. Do 10 tkm/rok je spotřeba (pokud nejde o extrém) zanedbatelná. Kolem 15tkm se už vyplatí nad tím přemýšlet a 20tkm + se už vyplatí si spočítat úsporu ve spotřebě vs. servisní náklady (benzín vs. diesel), i když dnes se ta hranice posunula spíš na nějakých 25 - 30 tkm u ojetého auta. Proti Celice nic nemám, jen my chybí osobní zkušenosti, když bude zachovalejší než jiný Civic, radši ber ji.
No ani nejde o FaF 1 protože tam pokud vim je 5.gen :) ale spiš o ten styl toho vozu...coupe-sedanová zadní část jinak jezdím tak 10tis KM/rok ale nemam tatínka co mi dá :) takže ve srovnání s příjmy pro mě hraje spotřeba dost :) jinak asi i do 8 by se to dalo snést :) ale čím míň tím líp a jinak u hatchbacku jsem viděl 1,5 84kw a na ten jsem četl dost chvály :) co myslíš ?
Tato auta jdou mimo mě, takže vynechám technickou stránku věci, ale zaměřil bych se na tu nákladovou. Při nájezdu 10 tkm/rok tvoří palivo cca 1/2-2/3 celkových ročních nákladů dle spotřeby a spolehlivosti stroje. Myslím, že se moc nespletu, když odhadnu, že bude v tomto případě stát 1 km cca 4 Kč (bez pořizovací ceny) v případě dobré spolehlivosti. Ročně to znamená 40 tisíc Kč. Jeden litr spotřeby stojí ročně při definovaném nájezdu 3700 Kč (cca. 300 Kč/měsíc), tedy necelých 10%.
Tímto příspěvkem chci poukázat na to, že pokud někdo při tomto nájezdu řeší rozdíl spotřeby 1-2 litry, může se rychle dostat do stavu, že na provoz vozidla nemá, a to i při banálních výměnách ryze spotřebních dílů (gumy, baterka, brzdy, sem tam něco na podvozku).
Jsou to sice ty nepříjemné kecy, které nechce nikdo slyšet, ale kdo je připraven, není překvapen.