0
zpět
 

diskuze k tématu: Vůz do 80tis pro mladého kluka.

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
Pan_Dan
počet příspěvků1
datum registrace22.08.2013
Čtvrtek 22.08.2013 10:55, Vůz do 80tis pro mladého kluka.
Dobrý den, potřeboval bych pár rad při výběru auta. Je mi 21, 3 roky jezdím převážně s Puntem 1.2 (44kw) a občasně Scénic 1.6 (79kw), denně najedu tak 30-40 km, rad bych si už konečně koupil svoje, něco svižnějšího aby pěkně "táhlo" ale aby komb. spotřeba byla max. cca do 7l/100 při sportovnější jízdě. Líbili se mi nafťáky, klasiky 1.9 tdi (golf, bora, toledo atd..) ta spotřeba, ale stim kolik najedu nevim jestli se mi vyplatí. Z benzínů se mě zalíbila Honda Civic 1.5i LS, ale na tu sem nenašel skoro žádný inzerát. Potřeboval bych nějaké rady a tipy jestli naftu nebo benzín a popřípadě jaké auta. Děkuji
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 22.08.2013 11:18, RE: Vůz do 80tis pro mladého kluka.
Pan_Dan napsal:
Dobrý den, potřeboval bych pár rad při výběru auta. Je mi 21, 3 roky jezdím převážně s Puntem 1.2 (44kw) a občasně Scénic 1.6 (79kw), denně najedu tak 30-40 km, rad bych si už konečně koupil svoje, něco svižnějšího aby pěkně "táhlo" ale aby komb. spotřeba byla max. cca do 7l/100 při sportovnější jízdě. Líbili se mi nafťáky, klasiky 1.9 tdi (golf, bora, toledo atd..) ta spotřeba, ale stim kolik najedu nevim jestli se mi vyplatí. Z benzínů se mě zalíbila Honda Civic 1.5i LS, ale na tu sem nenašel skoro žádný inzerát. Potřeboval bych nějaké rady a tipy jestli naftu nebo benzín a popřípadě jaké auta. Děkuji


Při nájezdu 10 - 12 tisíc km ročně bych diesel nedoporučil, s jednou jedinou výjimkou a to je 1.9D resp. 1.9TDi od VW (ve vozech VW, Škoda, Audi a Seat). Jenže auto s "tédéíčkem" bude zase (nebude li před smrtí) za mastný příplateček v kupní ceně. Každý jiný diesel při tom nájezdu spíše nedává smysl, protože nejde přece o to ušetřit jen při tankování u pumpy. Náklady na udržení ojetého dieselu v kondici budou vyšší než kolik se podaří při nájezdu 10-12tkm ušetřit na palivu.
To nejdůležitější tedy při výběru nebude sehnat hlavně diesel, ale sehnat hlavně NEZNIČENÉ, NESTOČENÉ a SPOLEHLIVÉ auto. Neplatit ročně desetitisíce za "oživování mrtvoly" bude důležitější než ušetřit stokorunu při tankování. Nezávisí tedy ani tak na tom zda auto žere 7.124 nebo 7.985.
Moje takové drobné doporučení je jít malinko "mimo hlavní dav". Auto co se nesere a žere do 7 na sto chce totiž skoro každý. Skoro každý to vyřeší nákupem čehokoliv od Škody, VW.
No a moje rada je koupit si auto, kterých je v čr relativně dost, ale i tak jsou mimo zájem davu. Co třeba mazda 323?
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 22.08.2013 11:50, RE: Vůz do 80tis pro mladého kluka.
free78 napsal:
Pan_Dan napsal:
Dobrý den, potřeboval bych pár rad při výběru auta. Je mi 21, 3 roky jezdím převážně s Puntem 1.2 (44kw) a občasně Scénic 1.6 (79kw), denně najedu tak 30-40 km, rad bych si už konečně koupil svoje, něco svižnějšího aby pěkně "táhlo" ale aby komb. spotřeba byla max. cca do 7l/100 při sportovnější jízdě. Líbili se mi nafťáky, klasiky 1.9 tdi (golf, bora, toledo atd..) ta spotřeba, ale stim kolik najedu nevim jestli se mi vyplatí. Z benzínů se mě zalíbila Honda Civic 1.5i LS, ale na tu sem nenašel skoro žádný inzerát. Potřeboval bych nějaké rady a tipy jestli naftu nebo benzín a popřípadě jaké auta. Děkuji
Při nájezdu 10 - 12 tisíc km ročně byl diesel nedoporučil, s jednou jedinou výjimkou a to je 1.9D resp. 1.9TDi od VW (ve vozech VW, Škoda, Audi a Seat). Jenže auto s "tédéíčkem" bude zase (nebude li před smrtí) za mastný příplateček v kupní ceně. Každý jiný diesel při tom nájezdu spíše nedává smysl, protože nejde přece o to ušetřit jen při tankování u pumpy. Náklady na udržení ojetého dieselu v kondici budou vyšší než kolik se podaří při nájezdu 10-12tkm ušetřit na palivu. To nejdůležitější tedy při výběru nebude sehnat hlavně diesel, ale sehnat hlavně NEZNIČENÉ, NESTOČENÉ a SPOLEHLIVÉ auto. Neplatit ročně desetitisíce za "oživování mrtvoly" bude důležitější než ušetřit stokorunu při tankování. Nezávisí tedy ani tak na tom zda auto žere 7.124 nebo 7.985. Moje takové drobné doporučení je jít malinko "mimo hlavní dav". Auto co se nesere a žere do 7 na sto chce totiž skoro každý. Skoro každý to vyřeší nákupem čehokoliv od Škody, VW. No a moje rada je koupit si auto, kterých je v čr relativně dost, ale i tak jsou mimo zájem davu. Co třeba mazda 323?


Přesněji Mazda 323F, ale 323 jsou už poměrně hodně staré a levné. Myslím, že i Suzuki Swift měl nějakou ostřejší a velmi zábavnou verzi, ale nevím, jestli už taky není moc stará. Nebo nějakou Imprezu, ale aspoň 2-litra, aby to "táhlo", nicméně na 7 litrů při svižné jízdě lze zapomenout. Ale jak píšeš, dost těch aut tohoto typu bude mít nějaký "bebino na čumáku".
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Čtvrtek 22.08.2013 16:43, RE: Vůz do 80tis pro mladého kluka.
David V napsal:
free78 napsal:
Pan_Dan napsal:
Dobrý den, potřeboval bych pár rad při výběru auta. Je mi 21, 3 roky jezdím převážně s Puntem 1.2 (44kw) a občasně Scénic 1.6 (79kw), denně najedu tak 30-40 km, rad bych si už konečně koupil svoje, něco svižnějšího aby pěkně "táhlo" ale aby komb. spotřeba byla max. cca do 7l/100 při sportovnější jízdě. Líbili se mi nafťáky, klasiky 1.9 tdi (golf, bora, toledo atd..) ta spotřeba, ale stim kolik najedu nevim jestli se mi vyplatí. Z benzínů se mě zalíbila Honda Civic 1.5i LS, ale na tu sem nenašel skoro žádný inzerát. Potřeboval bych nějaké rady a tipy jestli naftu nebo benzín a popřípadě jaké auta. Děkuji
Při nájezdu 10 - 12 tisíc km ročně byl diesel nedoporučil, s jednou jedinou výjimkou a to je 1.9D resp. 1.9TDi od VW (ve vozech VW, Škoda, Audi a Seat). Jenže auto s "tédéíčkem" bude zase (nebude li před smrtí) za mastný příplateček v kupní ceně. Každý jiný diesel při tom nájezdu spíše nedává smysl, protože nejde přece o to ušetřit jen při tankování u pumpy. Náklady na udržení ojetého dieselu v kondici budou vyšší než kolik se podaří při nájezdu 10-12tkm ušetřit na palivu. To nejdůležitější tedy při výběru nebude sehnat hlavně diesel, ale sehnat hlavně NEZNIČENÉ, NESTOČENÉ a SPOLEHLIVÉ auto. Neplatit ročně desetitisíce za "oživování mrtvoly" bude důležitější než ušetřit stokorunu při tankování. Nezávisí tedy ani tak na tom zda auto žere 7.124 nebo 7.985. Moje takové drobné doporučení je jít malinko "mimo hlavní dav". Auto co se nesere a žere do 7 na sto chce totiž skoro každý. Skoro každý to vyřeší nákupem čehokoliv od Škody, VW. No a moje rada je koupit si auto, kterých je v čr relativně dost, ale i tak jsou mimo zájem davu. Co třeba mazda 323?
Přesněji Mazda 323F, ale 323 jsou už poměrně hodně staré a levné. Myslím, že i Suzuki Swift měl nějakou ostřejší a velmi zábavnou verzi, ale nevím, jestli už taky není moc stará. Nebo nějakou Imprezu, ale aspoň 2-litra, aby to "táhlo", nicméně na 7 litrů při svižné jízdě lze zapomenout. Ale jak píšeš, dost těch aut tohoto typu bude mít nějaký "bebino na čumáku".


já vím že jdu proti svému přesvědčení ale co Audi A3? nafta, 81kW, třídvířko, kolem roku 2000. na servis nenáročné, relativně spolehlivé a není to masovka jako golfík.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pátek 23.08.2013 12:06, Zůstal bych u punta...
...a začal hledat model Sporting po faceliftu (2003-2005). Benzinový motor 1.4 16V se 70 kW a 6stupňovou převodovkou. Bude to těžké najít (na TipCarsu teď není ani jedno), ale splňuje to požadavek na levný provoz, zábavné svezení a není to žádná past na peníze. Navíc s puntem už má tazatel zkušenosti, takže i ví, co může od auta čekat obecně, může mít ověřeného servisáka apod. Cena auta bude cca 60-70 tisíc, takže zbude rezerva i na údržbu a vyšperkování.

reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Pátek 23.08.2013 15:44, BMW FIAT
Zdravím,
doporučil bych FIAT Stilo 1,9JTD Nenáročný úsporný výkoný diesl, kterému nevadí krátké trasy, nebo BMW 316/318i e46 spolehlivené nenáročné auto, pěkné, pohodlné bezpečné a má sportovního ducha.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.