Pepe napsal:
M.See napsal:
Podstatná je kilometráž 200tkm za 3 a 1/4 roku. Klasika služební auto. Obyčejná rodinná auta to najedou za 10-15let? Pak se podepíše zub času, který má dle mého mnohem větší vliv... Takže recenze dobrá, ale pro lidi s nájezdem 10-20000km za rok je podle mě absolutně k ničemu.
Trošku si dovolím nesouhlasit... Auto se používá, tak jak má, kdyby si někdo dovolil koupit naftový auto na rodinný nájezd 10-20tkm/rok, tak ho tady ukamenujete. Ford testoval novýho Tranzita nonstop na oválu, 10000x za sebou to narvali kolem na kamennej blok imitující obrubník. Ikea testuje nonstop otvírání a zavírání skříněk a šuplíků. To jako když to je v krátkém časovém úseku, tak je to zbytečný? Ledaže by se ten "zub času" projevil na pozinkovaný kastli
. Tady má jasnej rozpis km a servisu, z toho je velmi snadný propočet nákladů. Ale chápu, že je někomu trnem v oku, že ten dýzlovej vergl nemá po 200tkm vyměněný vstřiky, fap a turbo, a to nejméně 2x
Zub času má taky vliv, minimálně na plasty docela značný a těch je v autě taky požehnaně, ale to jsem psát nechtěl. Obecně to funguje tak, že nová auta vydrží 200-250 tkm celkem v klidu. Problém je u ojetin, které mají 150-200 tkm, tam se dají očekávat potíže. Proč tomu tak je, je zcela zřejmé.
Teď jsem jel mnoho vozy, s kilometry vysoko nad 250 tkm a u mnohých se to nedalo poznat (naposledy Superb z roku 2008 s 380 tkm), stočit ho na půlku, tak to bude uvěřitelný nájezd, ale bude už vyžadovat péči vztaženou k původním km. Takže si myslím, že to funguje takto:
Auto má najeto 1/2 mega a vypadá slušně, nastaví se 186 429 km
Auto má najeto 1/2 mega a vypadá ošuntěle, nastaví se 248 284 km
Auto má 186 429 km a vypadá slušně, stojí raketu.
Auto má 186 429 km a vypadá ošuntěle, nikdo tomu nevěří.
Můj závěr je, že dokud servis nevyčte km ze všech ŘJ a ty všechny nesedí a nesedí to s údajema s STK a servisem, pak je možné úplně cokoliv a na autě může jít jen velmi těřce odhadnout, co má vlastně za sebou a rozdíl i 200 tkm nemusí být vůbec poznat.
A přesně to zase pasuje na moje známé: U nákupu nafty je vždycky 1 blázen, buď ten první, který nevyužije její potenciál (úspory) nebo ten druhý, který si myslí, že první nevyužil její potenciál.