citace:
reakce na: jauznevim, 03.03.2021 20:24 (Zdravím. Poradíte mi co je lep ...)
Ahoj, H i30 má celkem povedené benzínové motory 1.4 a 1.6 MPI, které v první generaci i30 neměly aušusový katalyzátor a tak nehrozílo jeho rozsýpání s následným nasátím do motoru a jeho destrukcí. Dvojková i30 je riziková, napadá mě jedině chtít slevu a dát tam kvalitní katalyzátor, jenže pokud už není pozdě a mikročástice katal. nebrousí válce...
Octávie II s ben. motory 1.4 mpi a 1.6 mpi může vypadat jako volba rozumu, ale zejména jednašestka nejednoho majitele překvapila spotřebou oleje. Otázníkem je, proč stejné motory v Golfu V mají tento problém sporadicky. Můj kamarád měl flotilu Octávi II facelift 1.6 MPI a vozy byly často v servisu, čidla ABS, tekl chladič, odcházely mechaniky otevíraní oken, v liftbacku praskl zadní sklo ad... Prostě nic moc
Hmm za mě bych lovil v jiných vodách:
1. Opel Astra J 1.4i ale lepší je 1.6i - stále vynikající vůz s dobrým interiérem, nadčasovým dizajnem a celkem fortelnou technikou
2. Přimlouval bych se došetřit na Ford Focus III 1.6 Ti-VCT, který se kvalitativně posunul oproti dvojce ve všech ohledech i antikorozní ochraně. Poslední generace motoru Ti-VCT seká dobrotu, není už tak žravá a tak dle mého vyplatí se i vyšší cena cca kolem těch 150+ tis.kč
3. Skvělý je i Golf VI 1.4 MPI/1.6MPI, které nemívají takový problém se spotřebou oleje, jsou daleko na vyšší kvalitativní úrovni než O2, včetně komfortu, odhlučnění a stěžejních dílů. O servis se nemusíš bát, většina Škoda servisů má akreditaci i na VW...
4. Takovou jistotou je pak Honda Civic UFO 1.4/1.8VTEC, je to sice liftback , kufr 440l, jenže je spolehlivá až za hrob s odolným interiérem i dalšími díly. Opravdu zkus projet, mile Tě překvapí a to i spotřebou!
Držím palec!