radek.slivaFB napsal:
Paul napsal:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...
EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....