HDI napsal:
Na druhou stranu 1,9 TD je obvykle zcela bez investic, kdežto HDI automechanici často překládají jako Hodně Do mne Investuj. Vstřiky, tekoucí čerpadla, tlumiče torzních kmitů řemenice pomocných agregátů... 2,1 TD zase člověka může vypéct čerpadlem Lucas EPIC. 1,9 TD je malinko slabý, ale jistota všech jistot.
Také bych zvážil Renault Laguna 2.2d (83k / 150Nm) a 2.2td (113k / 235Nm). Velice pohodlné autíčko.
Jediné co je zde drahé jsou rozvody komplet 15t. Kč, ale jsou v tom i kladky. Rozvodový řemen se mění každých 75000 a stojí i s prací v AS Renautlu 4000 i s prací. Dražší je také řemenice klínového řemene (5000). Komfort a spolehlivost však vše vynahradí. Na Lagunu nedám dopustit. Narozdíl od problematické 2.generace je paradoxně spolehlivější.
Mám 2.2d a absolutní spokojenost, jen olej+filtry. Turbo však chybí při akceleraci do kopce.
Tip 2.2td po faceliftu karoserie od r.1998-2000.
Motory Dti z meganu a DCi jsou moderní ale poruchovější zejména dCi.