Pepe napsal:
rohYpnol napsal:
Pepe napsal:
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den,uvažuji o koupi SUV na především kratší trasy z důvodu občasné jízdy po horších šotolinových a kamenitých cestách. Vzhledem k aktuálnímu vozu s nízkými provozními náklady ale mám docela obavy o provozní náklady a s ohledem na cenu i o životnost vozů, co jsou v nabídce.Nejlépe pro mé potřeby vidím benzinové SUV v přestavbě na LPG. Konkrétně uvažuji o 1. generaci Hyundai Santa Fe, 1. generaci Hondy CR-V nebo 1. generaci Subaru Forester.O Santa Fe jsem zjistil snad to, že má mít poddimenzovanou spojku, ale vůbec nevím, jak na tom je celkově se spolehlivostí a s korozí. U Hondy CR-V mám obavy o korozi karoserie a u Subaru mi vadí malý zavazadelník a docela mám obavy z ceny náhradních dílů.Má vůbec cenu uvažovat o takto starých modelech s uváděným nájezdem kolem 200 000 km, nebo raději na takovéto SUV předem zapomenout? Případně je lepší volbou CR-V, Santa Fe, nebo Forester? Nebo byste doporučili úplně jiný model?
Troufnu si tvrdit, že takové auto neexistuje. Asi nejlepší řešení bude Lada Niva, 2ks. Levná i ve 2 kusech, pojedete zrovna tou, která nebude na špalkách v servisu. Opravy kladivem s šroubovákem, čas od času vezmete pár kusů pozink plechu a nabodujete to na sežraná místa. LPG zvládá dobře. Nebo holt šáhnete do štrozoku hlouběji
. Forester je supr volba - na co velký zavazadelník?Tak budete muset vozit upytlačený srny jen po 2, víc se jich tam nevejde...
Tohle asi autor slyšet nechtěl. Lada Niva je úplně mimo mísu, prostornost, kvalita, bezpečnost, ... to auto zamrzlo prostě někde v 80. letech.Navíc vážně si myslíš, že SUV s 200 tis. km na hrbu při nezanedbané údržbě je na odpis? Navíc uvažuje v rovině CR-V-Forester-Santa Fe, což nejsou auta za cenu žigulíku
A na co prostor? No když jej píše, tak asi prostor chce, ne?
Tak nebyla to úplně vážně míněná rada - to snad lze poznat, ne? Fascinuje mě to skuhrání předem na provoz auta, to musí být diagnóza. Každopádně provoz SUV je o cca 30% vyšší než u auta stř. třídy - s tím se uživatel musí smířit, nebo si má nechat zajít chuť...
Proč zrovna skuhrání? Konečně někdo, kdo si uvědomuje vyšší provozní náklady. Takovéto ojetiny - SUV či velká MPV jdou totiž koupit často velmi levně, jenže na rozdíl od malých levných vozů pořizovací ceně neodpovídají následné servisní výdaje.
Myslím, že otázka zní vcelku srozumitelně a pochopitelně - mají uvedená SUV nabízené v inzerátech ještě smysl nebo je to jen budoucí hromádka problémů? Zatím tě fascinuje, jak je autor "hloupý", ale sám jsi nic k věci neuvedl
Jinak nevím, proč by provoz SUV měl vyjít o 30% dráž než střední. Často stačí 1 sada kol (SUV vzorek), motor dvoulitr v CR-V vyjde na údržbě úplně stejně jako v Accordu a spotřeba o mnoho též vyšší nebude. Podovozkové díly jsou mohutnější, ....
U SUV spíš více než kde jinde záleží, v jakém stadiu životního cyklu jej pořídí - jestli vylítaný šrot, kde bude dojeta polovina dílů, nebo udržovaný kus. Jenže co třeba i já nevím - jak jsou na tom s korozí. CR-V už, jak jsem se díval, reznou, ale jestli jen povrchově, nebo na nosnících a podlaze... Santa Fe jsem vpravdě ještě rezavý neviděl.