David V napsal:
Já přece mluvím o benzínu. Chrochta má rozptyl použitelných otáček od 1700 do 2500 v lepším případě do 3000...a tomu odpovídající prakticky dvojnásobný moment.
Lepší chrochty spolupracují skoro do 4000.
Je pravda, že vychvalovaný VW 1.8T 20V má 250 Nm nějak mezi 1750-4500 (mimochodem těch 250 u 1.8 odpovídá skoro přesně těm 135 u 1.0), takže těch 5500 je docela dost, ale je to nejspíše dáno snahou i z tak malého objemu dodat použitelný výkon pro nižší střední.
Mimochodem - pohledal jsem údaje o Ecoboost 1.0 od Fordu
Při naladění na 74 kW má krouťák přibližně 170 Nm mezi 1300-4100 otáček (odečteno z grafu), naladěnej na 92 kW má 170-160 mezi 1300-6100. Takže to jde i na víc otáček.
grafy zde - odkaz na pdf pod úvodním obrázkem
http://www.ford.cz/Cars/Novy-Focus/Enginesandtechnology