Koloss napsal:
Já teda nevím, ale v různých recenzích spíše na Mondeo se často píše, že 2.5 V6 je konstrukcí, kterou snad kdysi dávno pro Ford udlělalo Porsche a přes Ameriku se dostalo do Evropy a posléze snad do Jaguaru X-Type, nevím kam dál. Kdežto konstrukce 3.0 V6 pochází od Jaguaru a je problematičtější. Nevím do jaké míry jsou u obou motorů odlišné zástavby v Jaguaru nebo Fordu, tady některé rozdíly mohou hrát roli, ale rizikovější obecně se jeví ten 3.0, kde kombinace nižší hladiny oleje (nikoli pod minimem) a rychlejšího projetí táhlé zatáčky může znamenat konečnou. Hlídat hladinu oleje je vhodné u obou.
Jo, taky nevím, proč si zrovna autor vzal na paškál Fordovský Duratec, který jediný je z těch 6-ti válců pro Jaguar/Ford nejspolehlivější. Ještě prý není špatný 2,1 V6, ale ten nevím, jestli se do S-type vůbec dával.
To co popisuje jsou průvodní jevy původního 3-litru od Jaguaru. Dokonce tuhle před Duratecem 2,5 varovali v nějakým Autobildu nebo něčem podobným a popisovali to, co se právě týká 3-litru. Oni to od sebe kopírují a jasno v tom nemá nikdo. Ten motor od Forda, na ketý se tady plive, byl v nabídce 14 let, zatímco 3-litr zhruba 4 roky. Myslím, že to mluví samo za sebe.
A hlídat olej se snad dneska musí v každém autě...tomu říkám pokrok.