Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
a proč je tedy naprostá většina prodaných Panamer v benzínu a ne v naftě? když je nafta podstatně levnější, a má výrazně nižší spotřebu? protože tohle je segment kde se na spotřebu nehraje. a tam by měl patřit i Jag. to že se takhle podbízí považuji za zhůvěřilost. už to překabátěný Mondeo, v naftě a v kombíku mě dostalo, tohle je ale ještě horší. jasně, éčko i pětka jsou v nabídce se čtyřválcovou naftou, obě pod mega, jenže tam je portfolio kupujících natolik obsáhlé že nějaký zoufalec po tom sáhne, prostě mám nový éčko/5er, zbytek neřeším. ale u Jagu? obávám se že tenhle krok je kontraproduktivní a odežene jim zájemce o lépe vybavené XF se šestiválci či osmiválci na kterých je násobně větší marže.
A zase někdo jiný míchá hrušky a jablka. Mluvíš o Panameře, u které se spotřeba opravdu většinou neřeší, protože stojí cca 4 mega - kdo dá tohle za auto, rozhodně nebude manažer střední třídy. V cenové kategorii 3 mega a více se spotřeba opravdu moc neřeší, ale tohle je "obyčejné" auto za 1,1 mega (v akci), které se dělá dokonce v kombíku. Vždyť je to obyčejná spotřební věc, jen má "VIP" znáček kočky na kapotě. Jag stojí stejně jako nejdražší superb. Kdo nebude muset řešit spotřebu, ten bude mít mnohem pravděpodobněji zálusk na XJ - tam je cena úplně někde jinde (od 2,1 mega, min. V6 a i hodnoty "papírové" spotřeby jsou děsivé).
No tuhle tu bylo BMW 6er za 2,2 mega s 4-litrovým chrochtem. Tam se spotřeba ještě řeší nebo už ne? Kde je ta hranice, kdy Tě přestane zajímat, jestli za palivo zaplatíš o Kč na km víc nebo méně?
Nepatřím k horním 10 000, ale u velké limuzíny s naftovým motorem se ušklíbnu ve smyslu, že majitel chce sice "honit vodu", ale zas až tak na to nemá.
Mimochodem, jak jsem psal výše o Volvech a Superbech (2008-2009) v naftě, tak pro zajímavost, auta o automobilovou generaci mladší než moje Mondeo (2001) měly hůře utlumen motor, takže spalovací procesy byly dost slyšet i na zadním dedadle, a to ve všech režimech i ustálené jízdě. To já motor syším jen při silnější pobídce plynovým pedálem a na dálnici o něm prakticky do 170-ti nevím (rychleji jsem u nás ještě nejel). To Superb bručel pořád a Volvo bylo o něco lepší (V70).