0
zpět
 

diskuze k tématu: Kia Ceed 1.4 - záškuby motoru

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 19.03.2014 16:19, Kia Ceed 1.4 - záškuby motoru

vozidlo: Kia Ceed 1.4 80 kW
rok výroby: 2009
palivo: benzin
výkon v kW: 80
kód motoru: G4FA

popis závady: Dobrý den. Na mém vozidle Kia Ceed 1.4 80 kW pozoruji v rozmezí rychlosti 40-55 Km lehké zaškubnutí motoru. Záškub se objevuje zejména při tahu motoru do kopce na 3. převodový stupeň a se zaplou klimatizací (manuální). Také jej pozoruji při rychlém předjíždění na trojku. Při jiných rychlostních stupních se objevuje je vyjímečně, a to jen na dvojku a čtyřku. Bez klimatizace pracuje motor naprosto v pořádku. V servise opakovaně na motoru nic nezjistili, tento jev přisuzují spínání kompresoru klimatizace. Jenže záškub pozoruji kdykoli na stejném místě silnice, kterou opakovaně jezdívám. Uvedený jev pozoruji na vozidle od prvního roku po zakoupení. Na různých diskusních fórech mi nikdo ješt nepotvrdil, že by se s tímto jevem také setkal. Můžete mi poradit o jakou závadu se může jednat? Děkuji

kód chyby určené na diagnostice: -

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
reagovat
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Středa 19.03.2014 17:07, RE: Kia Ceed 1.4 - záškuby motoru
nepřihlášený uživatel napsal:
Jenže záškub pozoruji kdykoli na stejném místě silnice, kterou opakovaně jezdívám.


zkusím tipnout...nerovnost na silnici?
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 20.03.2014 09:23, RE: Kia Ceed 1.4 - záškuby motoru
nepřihlášený uživatel napsal:
vozidlo: Kia Ceed 1.4 80 kWrok výroby: 2009palivo: benzinvýkon v kW: 80kód motoru: G4FApopis závady: Dobrý den. Na mém vozidle Kia Ceed 1.4 80 kW pozoruji v rozmezí rychlosti 40-55 Km lehké zaškubnutí motoru. Záškub se objevuje zejména při tahu motoru do kopce na 3. převodový stupeň a se zaplou klimatizací (manuální). Také jej pozoruji při rychlém předjíždění na trojku. Při jiných rychlostních stupních se objevuje je vyjímečně, a to jen na dvojku a čtyřku. Bez klimatizace pracuje motor naprosto v pořádku. V servise opakovaně na motoru nic nezjistili, tento jev přisuzují spínání kompresoru klimatizace. Jenže záškub pozoruji kdykoli na stejném místě silnice, kterou opakovaně jezdívám. Uvedený jev pozoruji na vozidle od prvního roku po zakoupení. Na různých diskusních fórech mi nikdo ješt nepotvrdil, že by se s tímto jevem také setkal. Můžete mi poradit o jakou závadu se může jednat? Děkujikód chyby určené na diagnostice: -typ diagnostického přístroje: -kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -


Tyto záškuby jsou při zapnuté klimatizaci běžné. Podle toho, jak se kompresor připojuje nebo odpojuje (skokově), tak to provází pokles výkonu nebo odlehčení - to jsou ty záškuby. Nejcitelnější je to pod plynem v nízkých otáčkách, kdy motor dodává cca 10-15 kW a připojí se klimatizace s odběrem cca 3-5 kW.
A záškub na stejném místě otestujte tak, že jej přejedete na neutrál, aby se vyloučil vliv nerovností vozovky, jak bylo naznačeno v příspěvku výše. Některou zdánlivou nerovnoměrnost chodu motoru může způsobovat i zvlněná vozovka.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.