Pavlik napsal:
Neříkám že by se neprodal benzínový dvoulitr žádný, ale stačí se podívat tady do inzerce na nižší střední - zastoupení takových motorů není ani jedno procento (samozřejmě u modelů které jej vůbec nabízely). Takový motor je totiž většinou dražší než diesel, např. u megana II (když jsem kupoval já) to byla druhá nejdražší motorizace a byla dostupná jen v top výbavě (což ji samozřejmě dál prodražilo), dražší byla jen 2,0 dci. Byla dokonce o pár tisíc dražší než moje nejsilnější 1,5 dci - přitom pap...
Ano, a proč nejsou zastoupeny výkonnější motorizace? Protože ovčan potřebuje, aby auto zejména dobře vypadalo, což nijak nevyužije, a na to, co by skutečně využil, prachy nedá, to totiž soused nevidí. Odradí ho spotřeba litr vyšší, protože by na 100 000 km zaplatil o 30 000 více, a to je za těch 6 let, co auto bude na běžné soukromé účely využívat, skutečně tučný příplatek. Ne, spíše je to jinak, spíše mezi lidmi panuje nevědomost, kolik výkonnější motor spotřebuje. Kamarád jezdí s Escortem 1.6 za 8 litrů a když přišla řeč na spotřebu mé V6-ky, tak se velice divil mým 9-ti. Navíc on tím autem najezdí tak 5000 ročně, tak to jsem mu říkal, že pro tyto nájezdy bych si snad dopřál V8, že tam poviné ručení, dálniční známka a olej budou málem dělat gro běžných nákladů. Jeden příklad za všechny. Kolega v práci koupil manželce Golfa, prý jako auto do města. Má ho hodně vybavený. Auto stálo přes půl milionu, ale zvolil motor 1.2 TSi (nic proti na auto do města), ale argumentací byla nižší sazba povinného ručení. Zcela nechávám teď stranou, že nový stroj zastoupuje obě auta a jezdí i ty dálky. Já se prostě na tuto problematiku dívám jinak a vím, že my dva máme jen úzký průnik věcí, na kterých se shodneme.
Ad zrychlení: zkrácení o 1,1 s na 100 km/h je poměrně dost. Já mám papírově stovku jestli 8,7 s, a tam je každá sekunda dolů dost znát.