0
zpět
 

diskuze k tématu: Kia pro_ceed v omlazeném kabátě a nové modely pro letošní rok

kategorie zařazení tématu: korejská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 01.02.2011 18:37, RE: pružnost nafta x benzin
Petr S napsal:
ok když bereme jen nižší střední třídu kde 2,0L benzín bývá vrcholná motorizace s extra výbavou, označovaná jako Sport, RS, apod. pak OK. Tyhle auta se obecně moc dobře neprodávají. Kousek výš jsem psal o Mazdě 6 kde je 2,0 atmosféra běžná motorizace (aktuálně o 50 tisíc levnější proti naftě) a s dynamikou 0-100 za 10 sekund si i s relativně těžkým autem dobře poradí.
Ale o tom to je. Nižší střední kupují většinou fyzické osoby jako soukromá auta (samozřejmě vyjma čekého fenoménu jménem octavia) a ti si vrcholnou motorizaci pořídí skutečně výjimečně. Ve střední třídě je situace jiná. Většinu aut střední třídy kupují podnikatelé nebo přímo firmy - tito zákazníci mají vysoký roční proběh km a tak také berou diesel. Tím ale netvrdím, že 2,0 benzín do střední třídy nepatří - do věšího auta rozhodně není špatnou volbou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 02.02.2011 10:32, RE: Motor
Pavlik napsal:
No a nejsou? - je to součástka podléhající opotřebení stejně jako zapalovací kabely nebo žhavící svíčky.
O poklesu ceny dílů velice pochybuji - u dieselových vstřikovačů nastal jen díky "ochotě" výrobců z donucení, které EU donutila deregulační politikou uvolnit opravné sety pro konkurenci a sami se tak raděj zapojili i do repase výměnným způsobem (konečně zisk je zisk i když je menší). U benzínu tohle nejde, alespoň u nepřímého vstřiku, neboť tam je vstřikovač nerozebíratelný.
Ano, po skončení životnosti také odejdou, nicméně nejsou tak citlivé na pančovaný benzín, jako jsou trysky pro chrochty s tlaky kolem 200 MPa. Stejně to nechápu, proč se do toho EU motala, kdyby se ta dokumentace neuvolnila, tak si to každej o to spíše 2x rozmyslí kupovat si diesel s rizikem drahé poruchy.
Mně na celé té záležitosti vadí ta nekonzistence, že na jedné straně je až nepřirozená honba za ekologií a na straně druhé je zde umožněno provozovat de-facto neekologické zařízení s úlevou v normách. To je prostě na hlavu.
reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.