Miky napsal:
Pokud to bude 5-Valec turbo nebal bych se toho a spotrebu bude mit mensi, pokud se s Turbem dobre zachazi, tak vydrzi - jen je dulezite to za studena nehonit, a kdyz se tomu nelozi nechat to pomalu schladnout - nejlepe pomalou jizdou, hure pak nechat chvili klapat na parkovisti. Atmosfericky dvoulitr, pokud bude vozit vic nez dva lidi bude asi papat trochu vic..
Kappu jsem si pořídil po předcházejícím Opel Omega 3.0 V6 Sport r.v 96, upravenou na 240HP, se kterou jsem byl spokojen až na začínající korozi lemů. Proto jsem koukal po jiném autě shodné třídy, menších relativně výkoných aut jsem měl již dost (Opel Vectra 2.5 V6, Renault 19 1.8 16V, Peugeot 205 1.9GTi atd.) a robustnost se mi líbila víc než sportovní verze.
K Lancii jsem se dostal tak, že brácha měl kdysi Dedru 2.0 8V turbo 161HP pak na 220HP, výkony píšu proto, aby bylo zřejmé, že posuzuji vlastnosti upravených aut. Právě u ní mě nadchlo pružné a nepřestavající zrychlení na pětku, tichý motor a pohodlné svezení, tak jsem začal hledat Kappu, od níž jsem si sliboval, že bude mít podobné jízdní parametry. Taky jsem pořád prahnul po výkonech
. Motor 2OV turbo byla jasná volba, jelikož jsem na 4 válce nečetl dobré recenze a ani osobně mě nenadchli. Chtěl jsem TOP nabídku
. Zvažoval jsem ještě Alfu Romeo 166 2.0 V6 turbo, kterou jsem byl zkusit u prodejce. Ta mě zaujala jízdníma vlastnostma a tahem motoru, i 6st. převodovkou, ale cena aut v roce 2004 byla hodně rozdílná, AR z roku 99 stála kolem 320tKč, Lancia cca 220tkč. Takže volba byla jasná, jelikož jsem sháněl auto do 250tKč. A tak jsem začal hledat. Ale 20V se shání špatně, všude samej 16V, ale pak to přišlo. Objevila se na NETu u aut. prodejce. Stála tam již rok z protiúčtu, zaprášená pod stromem. Stáhnul jsem je na 185tKč. Ale po umytí krásná a netknutá, 1. maj, servisovaná dle knihy. Výbava: světlá kůže, pouze 2 bagy, el. okna atd. Jediné co bylo navíc oproti jiným: xenony, el. sedačky s pamětí. Výbavou mě zklamala, jelikož u Omegy bylo vše, co ani konkurenční BMW, MB či Audi z roku 96 jentak nenabízeli. Absence PC mě dostala úplně, Ale co, chtěl jsem, tak jsem slevil na výbavě. Po koupi hned vše měním, takže se dočkala nových náplní a filtrů (cca2800kč), komplet brzd (6000kč), pneu. Ceny přijatelné. A začal jsem jezdit. Orig. výkon auta dostačující, plynule táhla na 5ku od 120 až po 250km/h, kde je strop tlaku turba. Brzdy vpředu dvoupístkové BREMBO,vzadu 1píst. celkově nedostačující na tak těžký auto, vadly při větším delším brždění, stejně jako u Omegy, i když jsem tam měl vrtané a drážkováné. Kappa má měkký podvozek, je to komfortní max. tichý auto, opravdu podotýkám tichý, jízda je příjemná, pokud s ní nechcete jezdit ostřeji do zatáček !!!. To je pak problém, na suchu jsem se s ní bál i v 60
a na mokru to byl kluzák, co nezvládal výkon motoru. Ale spotřeba. nešla pod 13 litrů, i když jsem se snažil. Čekal jsem od ní tak 9-15, podle stylu. Ale spíš to bylo pořád 15 L
Pravda, jezdím Prahu. Co mě nejvíc štvalo, na rozjezdy z křižovatek mrtvý auto, než se natlakuje turbo, tak i felicie vedle je ferari
.
Je spíš vhodnější na delší trasy. A pak to začlo, kouřilo se z toho jak z temelína a když už jednou nebylo za mnou vidět ani po minutě
, tak šlo turbo na repasi 18tKč., poté se utrhl se dolní šteft u výf. svodů (bez demontáže hlavy nepřístupný), takže hlava ven, přebrus, oprava cca 3500kč (vše svépomoc). Když už sem se dostal až sem, nechal jsem jí rovnou přečipovat na 265HP, krouťák 395Nm, což bylo velmi znát, tah od 2000ot. Byla z ní střela, ale zase pouze v přímém směru, i když má orig. uzavěrku diferenciálu, výkon nebyla schopna od spodu a někdy i ve 150 přenést. Ale při troše citu se s tím pak dalo přesně dávkovat. Začla mít dva cykly, Od 2-3,5 silný tah, nad do 5.600 tOt. mohutný. Spotřeba byla pořád stejná. Neměl jsem s ní žádný vážnější problém, až na mlžící se okna při dešti. Absence alarmu mi vadila, ale řikal jsem si, že tohle snad nikdo krást nebude. Nemýlil jsem se, ale vnitřek se někomu libíl, a tak mi to otevřel nenásilně od řidiče a brutálné z kufru, neznalec, jinak by věděl, že tlačítko na kufr je v přihrádce. Proč do toho alarm nedávali, to nevim. Jinak co se týče elektroniky, bez problémů, Co zlobylo, bylo náklonové čidlo na xenony umístěné na př. nápravě, takže občas oslňovaly, ale ne zas moc, jelikož Kappa má jako jedna z mála xenony v nečiré optice (parabola, žádná čočka). Náprava je vcelku bezproblémová, až na stabilizační tyčky 1800/ks jsem nic neměnil. Řízení je přesné, to samé se dá říct i o řazení. Pak ale začla brát olej, a to jsem podcenil, když jsem jí po měsíci stání vezl do bazaru, zaklepala klikovka a bylo vymalováno. Jinak na ní rád vzpomínám, protože v nenápadném kabátě spočívá dravý motor a dost lidí toto auto ani nezná