wortex77 napsal:
Zdravim vsetkych. Poprosim o radu/skusenosti pre ktory z tychto motorov sa rozhodnut. Jazdim do prace a spat cca 70-80 km denne. Je ten diesel tam v pohode alebo mam ist do benzinu? Je mozne ze najazd sa mi trosku zvysi (mozno az na 100km denne) to znamena ze mozno v buducnosti by som do toho benzinu dal asi LPG. Je drahe servisovat taketo auto? Mam na mysli rok 2007.
Jediny motor nad kterym by se dalo uvazovat v ISku je ten 2.5V6 benzin. Diesel 2.2DCAT 130kW je naprosto nesmyslny motor, spotreba je v podstate stejna jako u benzinu, hure to jede, je dost hlucny a navic je to plny pytel velice drahych servisnich problemu. Nebrat ani zadarmo!
Servis techto aut je opravdu velice drahy, coz je dano nejenom tim, ze je to premiovka, ale i politikou Toyoty ohledne nahradnich dilu a servisu. Na druhou stranu pokud koupite benzin, tak tech zavad je obvykle minimum a tudiz je to celkem ufinancovatelne. Jedinym problemem mohou byt servisni prohlidky, kdy treba velka prohlidka pri 90.000km vyjde na priblizne dvacet tisic korun, coz je u tak maleho auta dost nadstandardni castka. Obecne lze rici, ze servisni prohlidky vyjdou na cca dvojnasobek castek u nepremiovych aut.
V pripade dieselu jsou pak servisni naklady astronomicke, ale jak jsem psal tenhle motor nema smysl resit.
Nad LPG neuvazujte, jednak to nedava moc smysl, protoze ten benzin umi jezdit s lehkou nohou za osm litru a navic japonske motory nejsou obecne moc vhodne pro montaz LPG nemluve, ze v aute neni misto kam dat rozumne velkou nadrz.
Nevyhodou ISka je opravdu velmi maly prostor uvnitr (mensi nez v dnesni nizsi stredni tride) a pak nepresvedciva dynamika, kdy to auto se "tvari" mnohem drsneji nez jede.