*autofans* napsal:
Nevím jak Lexus, ale Toyota používá pod celkem závádějícím značení e-cvt planetovou převodovku nikoliv variátor. Budu rád když mi někdo rozšíří obzory, ale divil bych se kdyby recenzovaný Lexus měl pořád původní převodovku typu variátor. Jinak díky za recenzi, konečně nějaké auto o kterém se moc nepíše a konečně se pomaličku začínají objevovat i články které na hybridy a nedejbože elektromobily nehází jen špínu. Před nedávnem jsem pár dnů jezdil s elektrickým partnerem a musím říct, že to byl můj motoristický zážitek roku ! Možná je to tím, že oceňuji v autě to co polovina populace v ČR soudě dle vozového parku a motorů pod kapotou vůbec neřeší - TICHO.
Pokud se jedná o hybridní motor, tak ten nemá variátor, ale hybridní systém prověřený už od dob prvního Priusu z roku 1997. Ten samý systém používají Toyoty i Lexusy.
Interně používá planetovou převodovku, 2 elektromotory (1 z nich se používá jako generátor), spalovací motor, akumulátor, atd. To je ale téma na celý článek. Základní princip fungování viz. třeba https://www.youtube.com/watch?v=evZ-C8fVrP4