nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, mám na Vaši redakci prosbu o pomoc s výběrem nového vozu. Trochu se mi změnily priority a po radostných kilometrech s Mazdou MX-5 se jí chystám nahradit něčím prostornějším pro roční nájezd cca 25t. km. Mé představy jsou zhruba následující: rozpočet do cca 80 000 Kč, kombi, diesel, spolehlivost, nízká spotřeba a provozní náklady, sleduji i bezpečnost. Ač se to po přechodu z Miaty může zdát zvláštní, cíleně nehledám do nového auta výkon, zábavu v zatáčkách, ani skvělý design, i když hlasu srdce se jen těžko bráním. Co se týče provozních nákladů, vyšla mi z toho samozřejmě nejlépe koncernová a tolikrát omílaná klasika v podobě 1.9 TDI 81 kW, ať již v O1, Golfu, A4 B5 (bezpečnost?) atd. Ke koncernu jsem však nikdy necítil sympatie, proto bych se rád zeptal, jestli existuje něco, co se podle Vašeho názoru může této variantě rovnat, zvláště v ohledu provozních nákladů, a zároveň to není tak „obyčejné“ auto. Napadá mě např. V40, Avensis, AR 156, 320d, Mazda 6 atd. Děkuji Vám za odpověď a doufám, že na můj dotaz vůbec odpověď existuje.
Ne, neexistuje, bohužel. Určitě ne z výše jmenovaných. Např. 1,9 JTD od Fiatu (možno najít i v Opelu), nebo 1,8 TDCi od Fordu, nejsou špatné motorizace, ale přece jen je 1,9 TDI v servisních nákladech lepší. Dostupnost dílů a servisu v každé garáži na VW Group po celé Evropě taky není k zahození. Navíc O1, Golf 4 apod. jsou ze zlatých časů VW, kdy kvalita použitých materiálů byla na vrcholu, proto i ze spodu vypadají po vác než 10 letech a X set tisících km dobře a na STK pak není problém, to může stejně starý Ford a Opel tiše závidět.