pmaus napsal:
A jak je na tom motor 2.1 TD... je srovnatelny s legendarnim 1.9TD ?
Mám 2.1 TD ve Xantii, momentálně najeto 300.000 a na motoru zatím ani za korunu oprav, musím to zaklepat. Jen trochu začíná kapat olej. Jinak olej dávám kvalitní - polosyntetiku s příměsí grafitu (nový vypadá podobně jako vyjetý
, dodržuji interval 10.000 km a mezi výměnami nedolévám buď vůbec nebo max do 0,5l oleje. Rozvody jsou měněné 3x, obvýměnu i všechny kladky. Jízdní styl spíš razantnější, ale tak cca 2/3 najeto po dálnicích, rychlost většinou 150-180. Ale zpočátku ho šetřím, než se zahřeje.
Svítím celoročně, v létě klimatizace - spotřeba pži tomhle stylu jízdy okolo 8l.
Na Xantii tenhle motor výkonově ideální (81kW), XM co jsem slyšel taky docela vzládá, údajně ta 2,5ka není až takový rozdíl, zato poruchovost a dražší opravy se dají čekat - ale jak píšu, mám to z doslechu, zato od člověka který citroeny opravuje a sám několik XM měl (a má).
Nakonec námět - Xantie v kombi je také docela prostorný vůz, komu vyhovuje francouzské pohodlí a nechystá se řezat zatáčky tak se odvděčí velmi příjemným povožením. A spolehlivost je vyšší než u XM, chce to ovšem vybrat pečlivě, tak jako každé jiné auto může být i Xantie (natž XM) pěkná kasička na peníze.
Jinak BMW jsem právě kvůli praskajícím hlavám oželel při výběru (byl to můj sen), audi ve všem dobrý, ale ničím mě jednoznačně nepřesvedčilo - a dost se (ale to téměř vše německé provenience) kradou, když už by to mělo být větší než Xantia, asi bych volil Mercedes, ale to je o jiných penězích za stejný rok a rizik také spoustu. No přeji šťastnou ruku a chladnou hlavu při výběru.