citace:
reakce na: Tomobr, 08.12.2023 20:35 (Dobrý den, vlastním mercedes g ...)
nestane se vůbec nic, v podstatě z krátkodobého pohledu vůbec nepoznáte, co je v nádrži, auto si s tím bez problémů poradí, nečekejte, že to bude brát o litr méně. Podstatný rozdíl není paradoxně oktanové číslo, ale to, že v případě 95okt. benzinu je biosložkou etanol, čili líh, a v případě 98okt. benzinu je to ETBE, ethyl tercbutyl ether nebo tak nějak se to zove, což je látka vyrobená z lihu zvyšující oktanové číslo a neměla by mít negativa etanolu, jako je nahlodávání gumový těsnění a membrán čerpadel u starých aut, kde se s tím nepočítalo. Další pozitivum je aditivace těchto premiových paliv, což v dlouhodobém horizontu zlepšuje čistění palivové soustavy a poslední věc, lepší skladovatelnost, což u auta které tankuje alespoň jednou za 6 týdnů nehraje roli. Já vidím 2 varianty, buď jezdit na 95tku a přidávat aditiva nebo pokud se s tím nechci špinit tak premiový vysokooktanový.
Problém s tím asi budou mít stará auta, případně veteráni včetně motorek, tam nezbude než tankovat benzin s ETBE, což se bude týkat i starších zahradních traktorů, sekaček, pil atd.