Fanda napsal:
finding napsal:
z jiný branže možná, ale velice přesný...TSI pominu-li problémy s rozvody, jsou obecně konstruovaný "ekologicky" takže mají slabý kroužky, pracují za vysoký teploty - s chudou směsí, výsledkem je tepelný namáhání a brutální karbonizace, takže se ucpávají kroužky i mazací kanály a praskaj jak kroužky tak hlavy, padaj ventily, občas se zbortí píst,už nemaj klasický vstřiky,který tolik taky nevydržej, spousta motorů v oktávkách nedojela ani záruku. myslím že i tady na tipcarsu se o tsi motorech psalo v nějakým článku. je to holt bída. navíc spotřeba tsi není vůbec nízká pokud se s nimi jede svižně. kdo se loudá ušetří na benzínu,ale motor odejde díky karbonu
Zpočátku měly motory Tsi potíže,ať již to byly rozvody,nebo tenké pístní kroužky u motoru 1.8 TSI,ale je hloupost,že ty motory pracují za vysoké teploty a například takový motor 1.2 tsi řady ea 111 se při správném používání a tankování kvalitního paliva karbonem nezanáší.A současné motory řady EA 211 umí být i příkladně úsporné.TSI do roku 2012 trpěly různými problémy,ale vypracovaly se v poměrně spolehlivé motory.Nejlépe je to vidět při dlouhodobých testech AutoBildu na 100 000 km,kde se motor na konci testu rozebere a přeměřuje se opotřebení jednotlivých dílů.Sám vlastním 1.2 tsi staré řady a naprostá spokojenost.Pokud s ním jedu po dálnici není problém při průměrné rychlosti 103 km mít spotřebu 5,9 l podle počítače,což je 6.1 podle dotankování.Jediné ,co mi vadí je ,že se motor dlouho hřívá na provozní teplotu,především olej.
Ano, neuměli to spočítat, proto jim praskaly rozvodové řetězy. Nastavili špatně okrajové podmínky nebo zapomněli na /zanedbali nějaký vliv (rázy od torzních kmitů třeba). Prostě to neměli předimenzované, jako dřív. Došli až na limit a dokonce za něj. Dtto pístní kroužky, to je přesně to, o čem píšu.
A definuj kvalitní palivo. N95? Dobře a od jakého výrobce a co musí obsahovat? Stačí, když splňuje normu ČSN EN 228 nebo musí ještě obsahovat nějaké detergenty a které? Kdo je přimíchává, aby se dalo říct, že má kvalitní palivo? Nezlob se, ale tohle jsou fakt tak maximálně marketingové kecy.
Tak a teď ten karbon: kde se bere?
a) tak primárně z paliva, přímý vstřik sebou nese ten neduh, že se dá ve spalovacím prostoru zapálit ještě kapalné palivo, a to je přesně ono. Jsou to saze, které vznikají hořením kapaliny, protože je špatně mísitelná se vzduchem. A tyto saze se usadí na nejchladnějších místech a jejich mocnost postupně narůstá.
b) z oleje, který se dostane do spalovacího prostoru
Jak se jich vyvarovat - kupovat aditivovaný benzín, ale to je čistě o důvěře, že benzínky do svých "prémiových" N95 něco nalejou. Nebo si aditivovat sám. Najít si nějakou "vodičku" a důsledně přidávat. Za druhé se vyvarovat ostrého sešlapování plynového pedálu v nízkých otáčkách, protože to je přesně ten stav, kdy se benzín nestíhá odpařit. Motor neklepe, protože přímý vstřik umí šikovně využít skupenského tepla, ale má to za následek, že řidič nepozná, že tohle už se motoru nelíbí a šlápne na to. Dřív motor začal zvonit a bylo cítit, že se mu nechce a člověk instinktivně plynu povolil. Dnes se rozvibruje celý auto, ale s našeptávačem to ani nehne.
Vyšší OČ taky pomůže, protože zlepšuje jízdu v nízkých otáčkách a vyšším zatížení.
Pánové, nemám ani turbo ani přímý vstřik, jedu klidně na 1250 rpm s citlivou nohou a při výměně svíček jsem se divil, že jsem je měl úplně čisté, ale v té době jsem měl najeto asi 4000 km na Vervu 100 a do přímovstřiku bych N95-ku vůbec netankoval, ale beru, že jsem trochu extrémní. Už třeba jen v tom, že si nechávám svoje 16 let staré auto, protože se reálně obávám, že 8-mi letá ojetina nebude zásadně lepší, protože už bude mít "moderní" "motor".