0
zpět
 

diskuze k tématu: Rychlý diesel za 250 tisíc korun: BMW 3 nebo Mercedes C?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, německá vozidla
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Pátek 10.03.2017 16:05, RE
Sportovni vlastnosti a diesel? Mozna Audi R10 TDi
reagovat
kubesak
počet příspěvků29
datum registrace23.09.2013
Pátek 10.03.2017 16:45, Sportovní diesel
No pro někoho je sportování šlápnutí na plyn na rovince a to ten dízl přece tlačí vocpodu a dává...No nevím, pokud sportovní, tak trojkové bmw se šestiválem v benzínu. Za 250 tis to bude na hraně vylítaný herky. Rozhodně u tý nafty větší riziko, protože třílitr si nikdo nekupuje na trajdání kolem baráku. Mercedes jsem nikdy neměl, takže k tomu konkrétnímu se vyjadřovat nemůžu, ale můj dojem ze starejch mercedesů je ten, že s tím jezděj světský a jiný podivnosti. Pro chlapa, co má koule a chce si připadat, jako sportovec to úplně nebude
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pátek 10.03.2017 19:42, chápu...
na jednu stranu pravda, na druhou, pokud má 3,0d 160kw (ještě s neodlehčeným řetězem) od bmw nebo starší verzi 3,0tdi 165 nebo 170kw, ty motory při aspoň nějaké údržbě nakroutí 500tkm a moc nežerou, sportovní projev to pravda není ale rychlé určitě jo.Pokud to vezmu kolem a kolem najedou i 200tkm na hrbu rozhodně víc než jakékoli nové TSI, ona kvalita nynějších srágor je napováženou. pravda je že to koupí, musí udělat klapky, možná trubo, možná vstřiky, ale pokud bude mít kliku (pečlivej výběr) asi bych pochopil. nebo si umíte představit že koupíme TSI které najede bez GO 250-300tkm? pravda je že pokud je k mání benzín bmw R6 ještě nehořčík a s klasickejma vstřikama jen 170kw není o čem, ...jede, nežere a jen běžná údržba za lacino a projev bomba...
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Neděle 12.03.2017 09:33, RE: chápu...
finding napsal:
na jednu stranu pravda, na druhou, pokud má 3,0d 160kw (ještě s neodlehčeným řetězem) od bmw nebo starší verzi 3,0tdi 165 nebo 170kw, ty motory při aspoň nějaké údržbě nakroutí 500tkm a moc nežerou, sportovní projev to pravda není ale rychlé určitě jo.Pokud to vezmu kolem a kolem najedou i 200tkm na hrbu rozhodně víc než jakékoli nové TSI, ona kvalita nynějších srágor je napováženou. pravda je že to koupí, musí udělat klapky, možná trubo, možná vstřiky, ale pokud bude mít kliku (pečlivej výběr) asi bych pochopil. nebo si umíte představit že koupíme TSI které najede bez GO 250-300tkm? pravda je že pokud je k mání benzín bmw R6 ještě nehořčík a s klasickejma vstřikama jen 170kw není o čem, ...jede, nežere a jen běžná údržba za lacino a projev bomba...


Zdravím,autúm moc nerozumím,proto bych se rád nechal poučit proč by nemohlo TSI ,vyjma některých prvních problémových ročníků najet bez go 300 000 km?
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pondělí 13.03.2017 10:38, RE: chápu...
Fanda napsal:
finding napsal:
na jednu stranu pravda, na druhou, pokud má 3,0d 160kw (ještě s neodlehčeným řetězem) od bmw nebo starší verzi 3,0tdi 165 nebo 170kw, ty motory při aspoň nějaké údržbě nakroutí 500tkm a moc nežerou, sportovní projev to pravda není ale rychlé určitě jo.Pokud to vezmu kolem a kolem najedou i 200tkm na hrbu rozhodně víc než jakékoli nové TSI, ona kvalita nynějších srágor je napováženou. pravda je že to koupí, musí udělat klapky, možná trubo, možná vstřiky, ale pokud bude mít kliku (pečlivej výběr) asi bych pochopil. nebo si umíte představit že koupíme TSI které najede bez GO 250-300tkm? pravda je že pokud je k mání benzín bmw R6 ještě nehořčík a s klasickejma vstřikama jen 170kw není o čem, ...jede, nežere a jen běžná údržba za lacino a projev bomba...
Zdravím,autúm moc nerozumím,proto bych se rád nechal poučit proč by nemohlo TSI ,vyjma některých prvních problémových ročníků najet bez go 300 000 km?


Já bych si dovolil reagovat. Má to 2 hlavní důvody:
1) návrhová životnost
2) pevnostní analýza

Dělám v jiné branži, ale troufám si tvrdit, že v těchto oblastech máme s automobilkami něco společného, a to, že pomocí pevnostních výpočtů se snažíme naladit životnost tak, abychom mohli nabídnout co nejlepší cenu.
A protože v oblasti různých strukturálních analýz jde pokrok poměrně rychle dopředu (jednak modely a jednak rychlá výpočetní technika), tak je možné tu životnost spočítat relativně přesně.

Takže pokud je návrhová životnost malého motoru (TSI) dnes 250 tkm (doufejme, že alespoň), pak motorů přes tuto hodnotu bez GO bude málo a budou to motory s provozem neodpovídajícím standardu (tedy dlouhé trasy, kdy motor přes noc málem ani nestihne vystydnout).
Zatímco motory, které mají kořeny mnohdy ještě v 90-tých letech jsou navrhovány jiným způsobem a konstruktér se spíše opíral o analytické výpočty, které byly konzervativnější a také se domnívám, že návrhové životnosti byly pravděpodobně vyšší, protože pokud by měl motor návrhovou životnost 250 tkm a bez problému dal milion, pak byl konstruktér kopyto.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 13.03.2017 21:19, tsi
z jiný branže možná, ale velice přesný...TSI pominu-li problémy s rozvody, jsou obecně konstruovaný "ekologicky" takže mají slabý kroužky, pracují za vysoký teploty - s chudou směsí, výsledkem je tepelný namáhání a brutální karbonizace, takže se ucpávají kroužky i mazací kanály a praskaj jak kroužky tak hlavy, padaj ventily, občas se zbortí píst,

už nemaj klasický vstřiky,který tolik taky nevydržej, spousta motorů v oktávkách nedojela ani záruku.

myslím že i tady na tipcarsu se o tsi motorech psalo v nějakým článku. je to holt bída. navíc spotřeba tsi není vůbec nízká pokud se s nimi jede svižně. kdo se loudá ušetří na benzínu,ale motor odejde díky karbonu
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Úterý 14.03.2017 11:52, RE: tsi
finding napsal:
z jiný branže možná, ale velice přesný...TSI pominu-li problémy s rozvody, jsou obecně konstruovaný "ekologicky" takže mají slabý kroužky, pracují za vysoký teploty - s chudou směsí, výsledkem je tepelný namáhání a brutální karbonizace, takže se ucpávají kroužky i mazací kanály a praskaj jak kroužky tak hlavy, padaj ventily, občas se zbortí píst,už nemaj klasický vstřiky,který tolik taky nevydržej, spousta motorů v oktávkách nedojela ani záruku. myslím že i tady na tipcarsu se o tsi motorech psalo v nějakým článku. je to holt bída. navíc spotřeba tsi není vůbec nízká pokud se s nimi jede svižně. kdo se loudá ušetří na benzínu,ale motor odejde díky karbonu

Zpočátku měly motory Tsi potíže,ať již to byly rozvody,nebo tenké pístní kroužky u motoru 1.8 TSI,ale je hloupost,že ty motory pracují za vysoké teploty a například takový motor 1.2 tsi řady ea 111 se při správném používání a tankování kvalitního paliva karbonem nezanáší.A současné motory řady EA 211 umí být i příkladně úsporné.TSI do roku 2012 trpěly různými problémy,ale vypracovaly se v poměrně spolehlivé motory.Nejlépe je to vidět při dlouhodobých testech AutoBildu na 100 000 km,kde se motor na konci testu rozebere a přeměřuje se opotřebení jednotlivých dílů.Sám vlastním 1.2 tsi staré řady a naprostá spokojenost.Pokud s ním jedu po dálnici není problém při průměrné rychlosti 103 km mít spotřebu 5,9 l podle počítače,což je 6.1 podle dotankování.Jediné ,co mi vadí je ,že se motor dlouho hřívá na provozní teplotu,především olej.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Úterý 14.03.2017 14:00, RE: tsi
Fanda napsal:
finding napsal:
z jiný branže možná, ale velice přesný...TSI pominu-li problémy s rozvody, jsou obecně konstruovaný "ekologicky" takže mají slabý kroužky, pracují za vysoký teploty - s chudou směsí, výsledkem je tepelný namáhání a brutální karbonizace, takže se ucpávají kroužky i mazací kanály a praskaj jak kroužky tak hlavy, padaj ventily, občas se zbortí píst,už nemaj klasický vstřiky,který tolik taky nevydržej, spousta motorů v oktávkách nedojela ani záruku. myslím že i tady na tipcarsu se o tsi motorech psalo v nějakým článku. je to holt bída. navíc spotřeba tsi není vůbec nízká pokud se s nimi jede svižně. kdo se loudá ušetří na benzínu,ale motor odejde díky karbonu
Zpočátku měly motory Tsi potíže,ať již to byly rozvody,nebo tenké pístní kroužky u motoru 1.8 TSI,ale je hloupost,že ty motory pracují za vysoké teploty a například takový motor 1.2 tsi řady ea 111 se při správném používání a tankování kvalitního paliva karbonem nezanáší.A současné motory řady EA 211 umí být i příkladně úsporné.TSI do roku 2012 trpěly různými problémy,ale vypracovaly se v poměrně spolehlivé motory.Nejlépe je to vidět při dlouhodobých testech AutoBildu na 100 000 km,kde se motor na konci testu rozebere a přeměřuje se opotřebení jednotlivých dílů.Sám vlastním 1.2 tsi staré řady a naprostá spokojenost.Pokud s ním jedu po dálnici není problém při průměrné rychlosti 103 km mít spotřebu 5,9 l podle počítače,což je 6.1 podle dotankování.Jediné ,co mi vadí je ,že se motor dlouho hřívá na provozní teplotu,především olej.


Fando promiň, ale fráze "při správném používání a..." je blbost. Když tohle před 10 lety říkali majitelé Twinspark alf, tak na ně všichni nahlíželi skrz prsty a alfy byly považovány za nespolehlivé krámy. A to tehdy šlo o včasnou výměnu kvalitního oleje a nehuntování auta za studena...
První TSIčka se prostě nepovedly obecně a žádná jiná značka s přechodem na turbobenzíny tak velký problém neměla...
reagovat
Ma007
počet příspěvků197
datum registrace26.11.2013
Úterý 14.03.2017 14:25, RE: tsi
KoobaS napsal:
Fanda napsal:
finding napsal:
z jiný branže možná, ale velice přesný...TSI pominu-li problémy s rozvody, jsou obecně konstruovaný "ekologicky" takže mají slabý kroužky, pracují za vysoký teploty - s chudou směsí, výsledkem je tepelný namáhání a brutální karbonizace, takže se ucpávají kroužky i mazací kanály a praskaj jak kroužky tak hlavy, padaj ventily, občas se zbortí píst,už nemaj klasický vstřiky,který tolik taky nevydržej, spousta motorů v oktávkách nedojela ani záruku. myslím že i tady na tipcarsu se o tsi motorech psalo v nějakým článku. je to holt bída. navíc spotřeba tsi není vůbec nízká pokud se s nimi jede svižně. kdo se loudá ušetří na benzínu,ale motor odejde díky karbonu
Zpočátku měly motory Tsi potíže,ať již to byly rozvody,nebo tenké pístní kroužky u motoru 1.8 TSI,ale je hloupost,že ty motory pracují za vysoké teploty a například takový motor 1.2 tsi řady ea 111 se při správném používání a tankování kvalitního paliva karbonem nezanáší.A současné motory řady EA 211 umí být i příkladně úsporné.TSI do roku 2012 trpěly různými problémy,ale vypracovaly se v poměrně spolehlivé motory.Nejlépe je to vidět při dlouhodobých testech AutoBildu na 100 000 km,kde se motor na konci testu rozebere a přeměřuje se opotřebení jednotlivých dílů.Sám vlastním 1.2 tsi staré řady a naprostá spokojenost.Pokud s ním jedu po dálnici není problém při průměrné rychlosti 103 km mít spotřebu 5,9 l podle počítače,což je 6.1 podle dotankování.Jediné ,co mi vadí je ,že se motor dlouho hřívá na provozní teplotu,především olej.
Fando promiň, ale fráze "při správném používání a..." je blbost. Když tohle před 10 lety říkali majitelé Twinspark alf, tak na ně všichni nahlíželi skrz prsty a alfy byly považovány za nespolehlivé krámy. A to tehdy šlo o včasnou výměnu kvalitního oleje a nehuntování auta za studena...První TSIčka se prostě nepovedly obecně a žádná jiná značka s přechodem na turbobenzíny tak velký problém neměla...


Kooba súhlasím s tebou. So žiadnym iným autom som v priebehu prvých 18 mesiacov nestrávil 3 mesiace v servise. Obecne prístup servisu 0,00 niečo-dačo, žiadna snaha o riešenie, len čakali čo im dovolí výrobca, a to už vtedy vraveli, že od 8/2011 je všetko OK a nebolo... (autá boli vyrobené 9/2011)
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Úterý 14.03.2017 16:14, RE: tsi
Fanda napsal:
finding napsal:
z jiný branže možná, ale velice přesný...TSI pominu-li problémy s rozvody, jsou obecně konstruovaný "ekologicky" takže mají slabý kroužky, pracují za vysoký teploty - s chudou směsí, výsledkem je tepelný namáhání a brutální karbonizace, takže se ucpávají kroužky i mazací kanály a praskaj jak kroužky tak hlavy, padaj ventily, občas se zbortí píst,už nemaj klasický vstřiky,který tolik taky nevydržej, spousta motorů v oktávkách nedojela ani záruku. myslím že i tady na tipcarsu se o tsi motorech psalo v nějakým článku. je to holt bída. navíc spotřeba tsi není vůbec nízká pokud se s nimi jede svižně. kdo se loudá ušetří na benzínu,ale motor odejde díky karbonu
Zpočátku měly motory Tsi potíže,ať již to byly rozvody,nebo tenké pístní kroužky u motoru 1.8 TSI,ale je hloupost,že ty motory pracují za vysoké teploty a například takový motor 1.2 tsi řady ea 111 se při správném používání a tankování kvalitního paliva karbonem nezanáší.A současné motory řady EA 211 umí být i příkladně úsporné.TSI do roku 2012 trpěly různými problémy,ale vypracovaly se v poměrně spolehlivé motory.Nejlépe je to vidět při dlouhodobých testech AutoBildu na 100 000 km,kde se motor na konci testu rozebere a přeměřuje se opotřebení jednotlivých dílů.Sám vlastním 1.2 tsi staré řady a naprostá spokojenost.Pokud s ním jedu po dálnici není problém při průměrné rychlosti 103 km mít spotřebu 5,9 l podle počítače,což je 6.1 podle dotankování.Jediné ,co mi vadí je ,že se motor dlouho hřívá na provozní teplotu,především olej.


Ano, neuměli to spočítat, proto jim praskaly rozvodové řetězy. Nastavili špatně okrajové podmínky nebo zapomněli na /zanedbali nějaký vliv (rázy od torzních kmitů třeba). Prostě to neměli předimenzované, jako dřív. Došli až na limit a dokonce za něj. Dtto pístní kroužky, to je přesně to, o čem píšu.
A definuj kvalitní palivo. N95? Dobře a od jakého výrobce a co musí obsahovat? Stačí, když splňuje normu ČSN EN 228 nebo musí ještě obsahovat nějaké detergenty a které? Kdo je přimíchává, aby se dalo říct, že má kvalitní palivo? Nezlob se, ale tohle jsou fakt tak maximálně marketingové kecy.
Tak a teď ten karbon: kde se bere?
a) tak primárně z paliva, přímý vstřik sebou nese ten neduh, že se dá ve spalovacím prostoru zapálit ještě kapalné palivo, a to je přesně ono. Jsou to saze, které vznikají hořením kapaliny, protože je špatně mísitelná se vzduchem. A tyto saze se usadí na nejchladnějších místech a jejich mocnost postupně narůstá.
b) z oleje, který se dostane do spalovacího prostoru

Jak se jich vyvarovat - kupovat aditivovaný benzín, ale to je čistě o důvěře, že benzínky do svých "prémiových" N95 něco nalejou. Nebo si aditivovat sám. Najít si nějakou "vodičku" a důsledně přidávat. Za druhé se vyvarovat ostrého sešlapování plynového pedálu v nízkých otáčkách, protože to je přesně ten stav, kdy se benzín nestíhá odpařit. Motor neklepe, protože přímý vstřik umí šikovně využít skupenského tepla, ale má to za následek, že řidič nepozná, že tohle už se motoru nelíbí a šlápne na to. Dřív motor začal zvonit a bylo cítit, že se mu nechce a člověk instinktivně plynu povolil. Dnes se rozvibruje celý auto, ale s našeptávačem to ani nehne.
Vyšší OČ taky pomůže, protože zlepšuje jízdu v nízkých otáčkách a vyšším zatížení.

Pánové, nemám ani turbo ani přímý vstřik, jedu klidně na 1250 rpm s citlivou nohou a při výměně svíček jsem se divil, že jsem je měl úplně čisté, ale v té době jsem měl najeto asi 4000 km na Vervu 100 a do přímovstřiku bych N95-ku vůbec netankoval, ale beru, že jsem trochu extrémní. Už třeba jen v tom, že si nechávám svoje 16 let staré auto, protože se reálně obávám, že 8-mi letá ojetina nebude zásadně lepší, protože už bude mít "moderní" "motor".
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Úterý 14.03.2017 18:27, RE: David
Myslim, ze je to presne tak.

Ad palivo: Pokud se do CR dovazi vozidlo homologovany pro provoz v CR, a pritom spravne nefunguje na palivo, ktery splnuje normu CR, je neco spatne.

Co se otacek tyce, podtocenej moderni motor porad protestuje, i kdyz jinak. Jak rikas, klepe celym autem, a jako bonus to vubec nejede. Osobne me prijde uplne prirozeny drzet motor v rozumnych otackach a vubec nad tim nepremyslim, jednoduse proto, ze jedu tak, aby auto melo nejaky zrychleni (coz podtocenej motor moc nema).

Taky nemam turbo ani primej vstrik, a motor klidne funguje na 1000RPM, nic nevibruje, neklepe. Stejne ho radsi drzim nad 2000, pruznost je jinde, a spotreba jen o trosku vyssi.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Úterý 14.03.2017 19:27, Tsi
Souhlasím s tím,že první ročníky byly vyloženě průšvihové, o tom žádná.A s tím správným používáním jsem měl namysli nenakládat studenému motoru.První řada Tsi se opravdu špatně ohřívala,jak voda,tak především olej.V zimním období nemusí být olej ohřátý ani po ujetí 15 km.Pokud to začne někdo po pěti km . vytáčet a šlapat tomu na krk je na průšvih zaděláno.Zrovna tak výměna oleje,pokud někdo vůz používá na krátké vzdálenosti a olej mění po 30 000 km.,zase si zadělává na problém.Další věc je,že motor přímo vybízí k podtáčení,vůbec nemá problém se rozbíhat proti kopci z 1 500 ot/min a s tím i hodně souvisí vytahané řetězy.Střelci,kteří nekoukali na spotřebu i s prvním nejproblémovějším řetězem najeli 100 000 km,řidičům kteří to neustále podtáčeli nevydržel ani druhý řetěz japonské výroby.Nicméně dnešní motory Tsi mají s těmi původními společný pouze název a zatím se o žádných opakujících problémech neví.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Úterý 14.03.2017 19:36, Aditiva
Ještě jsem zapomněl,že do benzínu preventivně přidávám superbenzín aditiv,prokazatelně čistí motor,nebo tankuju natural 98,zrovnatak prokazatelně čistí motor.A s karbonem má dnes problém velká část motorů ani nemusí mít turbo,nebo přímí vstřik jen se o tom tolik neví.Kupříkladu prví řada 1.2 Tsi ea 111 neměla ERG ventil,který k zanášení motorů velmi přispívá.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Úterý 14.03.2017 21:20, RE: Aditiva
Fanda napsal:
Ještě jsem zapomněl,že do benzínu preventivně přidávám superbenzín aditiv,prokazatelně čistí motor,nebo tankuju natural 98,zrovnatak prokazatelně čistí motor.A s karbonem má dnes problém velká část motorů ani nemusí mít turbo,nebo přímí vstřik jen se o tom tolik neví.Kupříkladu prví řada 1.2 Tsi ea 111 neměla ERG ventil,který k zanášení motorů velmi přispívá.


Pokud motor nemá přímý vstřik, tak nemá problém s karbonem. Karbonovat může jen při vysokém opotřebení (vysoká spotřeba oleje) nebo při vadném odvětrávání klikové skříně / airboxu (kdy jde opět olej do sání) a to se už bavíme o závadách, nikoli o normálním stavu motoru.
PS: proč bych si kupoval motor kolem kterého musím chodit po špičkách, tankovat nejdražší benzín a ještě navíc lít drahé aditivum aby chvíli vydržel? Nějak nechápu, co by mě k takové koupi vedlo...
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Úterý 14.03.2017 22:28, srágory
no přesně auto má bejt služebník a ne majitel slouha...ostatně nevím co je reálně třeba na tsi zajímavýho, to že to táhne od 1500 do 5000 furt stejně je dobrý ale 1,8TSI jezdí v oktě reálně za 9 úsporně mimo město za 6,5 a ve městě za 11-12, ale když tomu naložím 20 bere stejně jako předchozí 1,8T (s tou mojí jsem najel 385tkm) a 2,0TSI průměr 10...tak kde je ta úspora? a kecy o tom že mám jezdit 40 v obci a 70 mimo jsou na koledu moje reálná zkušenost je že ty auta žerou jak tank nejen benzín ale i díly. představte si, že před lety jsem měl V8 BMW napřed 3,0 (ten mi žral dlouhodobě 10,5 se 170kw) a 4,4 co žral 12,5 s 210kw... ale ty motory jely proti kopci 250 a za 6 let jsem neopravoval.nic. a na okruhu braly kolem 22L. vždyť to si vezme ereso na okresce. jenže dnes je bmw jen aura a žádná kvalita a to samý je vw nebo záskok díky technice nebo simply never, prostě dnes je to všechno eko a odjede to s obtížemi 200tkm a pak blbečku běž a vem si lízink a plať a doufej že to pojede dokud budeš platit

dodám že nesmysly typu 1,0 a 1,2 patří do motorky a ne do auta...i kdyby 1,0 se 100k v oktávce někomu stačila prostě se to extrémně namáhá a stejně to nejede
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 15.03.2017 09:49, RE: srágory
finding napsal:
no přesně auto má bejt služebník a ne majitel slouha...ostatně nevím co je reálně třeba na tsi zajímavýho, to že to táhne od 1500 do 5000 furt stejně je dobrý ale 1,8TSI jezdí v oktě reálně za 9 úsporně mimo město za 6,5 a ve městě za 11-12, ale když tomu naložím 20 bere stejně jako předchozí 1,8T (s tou mojí jsem najel 385tkm) a 2,0TSI průměr 10...tak kde je ta úspora? a kecy o tom že mám jezdit 40 v obci a 70 mimo jsou na koledu moje reálná zkušenost je že ty auta žerou jak tank nejen benzín ale i díly. představte si, že před lety jsem měl V8 BMW napřed 3,0 (ten mi žral dlouhodobě 10,5 se 170kw) a 4,4 co žral 12,5 s 210kw... ale ty motory jely proti kopci 250 a za 6 let jsem neopravoval.nic. a na okruhu braly kolem 22L. vždyť to si vezme ereso na okresce. jenže dnes je bmw jen aura a žádná kvalita a to samý je vw nebo záskok díky technice nebo simply never, prostě dnes je to všechno eko a odjede to s obtížemi 200tkm a pak blbečku běž a vem si lízink a plať a doufej že to pojede dokud budeš platit dodám že nesmysly typu 1,0 a 1,2 patří do motorky a ne do auta...i kdyby 1,0 se 100k v oktávce někomu stačila prostě se to extrémně namáhá a stejně to nejede


30i a hlavně 40i jsou excelentní motory. způsob, jakým jede třílitr s turbem proti atmosférickému třílitru je naprosto nesrovnatelný a spotřeba je stejná či nižší. na 30i mám najeto 50 tisíc a tak asi můžu těžko hodnotit, ale při každém servisu se dělá dekarbonizace, olej se mění každých 15 tisíc km a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by měl být nějaký problém. teď jsem jel nějakou "štreku" a skončil jsem s průměrem 7.2 ale až poté, co jsem se vracel zpátky po dálnici kalupem, jinak cesta Brno-Harrachov přes Svitavy - konečný průměr 6.7 litru, ale to jsem se asi opravdu krotil, protože je tam prostě minimum úseků, kde se dá předjet. ten motor se chová v podstatě dieselově, nemá až tak velký vliv na spotřebu, jestli ho honíš nebo ne...
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Středa 15.03.2017 10:09, RE: srágory
finding napsal:
no přesně auto má bejt služebník a ne majitel slouha...ostatně nevím co je reálně třeba na tsi zajímavýho, to že to táhne od 1500 do 5000 furt stejně je dobrý ale 1,8TSI jezdí v oktě reálně za 9 úsporně mimo město za 6,5 a ve městě za 11-12, ale když tomu naložím 20 bere stejně jako předchozí 1,8T (s tou mojí jsem najel 385tkm) a 2,0TSI průměr 10...tak kde je ta úspora? a kecy o tom že mám jezdit 40 v obci a 70 mimo jsou na koledu moje reálná zkušenost je že ty auta žerou jak tank nejen benzín ale i díly. představte si, že před lety jsem měl V8 BMW napřed 3,0 (ten mi žral dlouhodobě 10,5 se 170kw) a 4,4 co žral 12,5 s 210kw... ale ty motory jely proti kopci 250 a za 6 let jsem neopravoval.nic. a na okruhu braly kolem 22L. vždyť to si vezme ereso na okresce. jenže dnes je bmw jen aura a žádná kvalita a to samý je vw nebo záskok díky technice nebo simply never, prostě dnes je to všechno eko a odjede to s obtížemi 200tkm a pak blbečku běž a vem si lízink a plať a doufej že to pojede dokud budeš platit dodám že nesmysly typu 1,0 a 1,2 patří do motorky a ne do auta...i kdyby 1,0 se 100k v oktávce někomu stačila prostě se to extrémně namáhá a stejně to nejede


Mě přijde dočista normální,že studenému motoru nenakládám a zároveň abych ušetřil pár desetin litrů paliva nejezdím stále mezi 1 500- 2000 ot/min,jinak já mám opačnou zkušenost se spotřebou motorů TSi,konkrétně 1.8 pokud řidič nemá místo nohy cihlu a ví kdy přeřadit je hodně úsporná a to se vůbec nemluví o druhé řadě EA 211,která je zase podstatně úspornější.Jo a ta 1,0 Tsi pojede v té oktávce setsakra líp ,nežli 1,6 mpi.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Středa 15.03.2017 12:46, RE: Aditiva
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Ještě jsem zapomněl,že do benzínu preventivně přidávám superbenzín aditiv,prokazatelně čistí motor,nebo tankuju natural 98,zrovnatak prokazatelně čistí motor.A s karbonem má dnes problém velká část motorů ani nemusí mít turbo,nebo přímí vstřik jen se o tom tolik neví.Kupříkladu prví řada 1.2 Tsi ea 111 neměla ERG ventil,který k zanášení motorů velmi přispívá.
Pokud motor nemá přímý vstřik, tak nemá problém s karbonem. Karbonovat může jen při vysokém opotřebení (vysoká spotřeba oleje) nebo při vadném odvětrávání klikové skříně / airboxu (kdy jde opět olej do sání) a to se už bavíme o závadách, nikoli o normálním stavu motoru.PS: proč bych si kupoval motor kolem kterého musím chodit po špičkách, tankovat nejdražší benzín a ještě navíc lít drahé aditivum aby chvíli vydržel? Nějak nechápu, co by mě k takové koupi vedlo...


Nejdražší benzín ani aditivum se lít nemusí,většina řidičů to nedělá,ale kupříkladu superbenzín aditiv prodraží nádrž benzínu o necelých 40 korun.A například 1.4 MPI co používá třeba ix -20 se umí také zanést karbonem.Při nesprávném používání takhle můžete poškodit celou řadu motorů.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 16.03.2017 14:55, RE: Aditiva
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Ještě jsem zapomněl,že do benzínu preventivně přidávám superbenzín aditiv,prokazatelně čistí motor,nebo tankuju natural 98,zrovnatak prokazatelně čistí motor.A s karbonem má dnes problém velká část motorů ani nemusí mít turbo,nebo přímí vstřik jen se o tom tolik neví.Kupříkladu prví řada 1.2 Tsi ea 111 neměla ERG ventil,který k zanášení motorů velmi přispívá.
Pokud motor nemá přímý vstřik, tak nemá problém s karbonem. Karbonovat může jen při vysokém opotřebení (vysoká spotřeba oleje) nebo při vadném odvětrávání klikové skříně / airboxu (kdy jde opět olej do sání) a to se už bavíme o závadách, nikoli o normálním stavu motoru.PS: proč bych si kupoval motor kolem kterého musím chodit po špičkách, tankovat nejdražší benzín a ještě navíc lít drahé aditivum aby chvíli vydržel? Nějak nechápu, co by mě k takové koupi vedlo...
Nejdražší benzín ani aditivum se lít nemusí,většina řidičů to nedělá,ale kupříkladu superbenzín aditiv prodraží nádrž benzínu o necelých 40 korun.A například 1.4 MPI co používá třeba ix -20 se umí také zanést karbonem.Při nesprávném používání takhle můžete poškodit celou řadu motorů.


Takže aditivum ti zdraží palivo o cca 1kč na litr, to není vůbec málo. Pokud jak píšeš tankuješ jen prémiová paliva, máš rozdíl v ceně proti průměru, včetně použití aditiva, okolo 3kč na litr. Sorry ne, opravdu nechci. Motor je sice uživatelsky opravdu příjemný, ale já potřebuji aby dlouhodobě fungoval. A tuhle jistotu s jakýmkoli motorem z dílen VW z posledních let opravdu nemám.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 16.03.2017 20:06, RE: Aditiva
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Ještě jsem zapomněl,že do benzínu preventivně přidávám superbenzín aditiv,prokazatelně čistí motor,nebo tankuju natural 98,zrovnatak prokazatelně čistí motor.A s karbonem má dnes problém velká část motorů ani nemusí mít turbo,nebo přímí vstřik jen se o tom tolik neví.Kupříkladu prví řada 1.2 Tsi ea 111 neměla ERG ventil,který k zanášení motorů velmi přispívá.
Pokud motor nemá přímý vstřik, tak nemá problém s karbonem. Karbonovat může jen při vysokém opotřebení (vysoká spotřeba oleje) nebo při vadném odvětrávání klikové skříně / airboxu (kdy jde opět olej do sání) a to se už bavíme o závadách, nikoli o normálním stavu motoru.PS: proč bych si kupoval motor kolem kterého musím chodit po špičkách, tankovat nejdražší benzín a ještě navíc lít drahé aditivum aby chvíli vydržel? Nějak nechápu, co by mě k takové koupi vedlo...
Nejdražší benzín ani aditivum se lít nemusí,většina řidičů to nedělá,ale kupříkladu superbenzín aditiv prodraží nádrž benzínu o necelých 40 korun.A například 1.4 MPI co používá třeba ix -20 se umí také zanést karbonem.Při nesprávném používání takhle můžete poškodit celou řadu motorů.
Takže aditivum ti zdraží palivo o cca 1kč na litr, to není vůbec málo. Pokud jak píšeš tankuješ jen prémiová paliva, máš rozdíl v ceně proti průměru, včetně použití aditiva, okolo 3kč na litr. Sorry ne, opravdu nechci. Motor je sice uživatelsky opravdu příjemný, ale já potřebuji aby dlouhodobě fungoval. A tuhle jistotu s jakýmkoli motorem z dílen VW z posledních let opravdu nemám.


je vcelku logické,že pokud dám natural 98,který je zaručeně aditivovaný,tak již žádná aditiva nepřidávám.Zrovna ,tak mol má aditivovanou i 95,zrovna tak začne znovu aditivovat i benzina .A nikde jsem nepsal,že tankuji pouze prémiová paliva.Klidně natankuji i u OBI,ale pak dám vždy aditivum.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.