eTeflon napsal:
Po dlouhé době velice pěkná recenze a majitel očividně všechno psal podle reality a podle svých zkušeností a pocitů... Žádné extra přechvalovaní jak je Audi nejlepší na planetě a podobně.A předpokládám, že majitel je klidnější řidič a auto měl na delší pohodlné cesty
Jen více takových reálných recenzí
P.S.: taky by mě zajímalo to srovnání s řadovým turbem...
Přibližně 5 měsíců již jezdím novým modelem Audi A6 po faceliftu v provedení 2.0 TFSI s náhonem pouze na přední kola. Pokud mohu na dotazy stručně odpovědět, tak nejprve kladné vlastnosti nového modelu auta. Nový model je výrazně pohodlnější(podvozek je standardní bez S-line a vzduchu) , zejména na nerovnostech se chová mnohem lépe, což se více hodí k charakteru auta.
Řízení je přesné,ale opět postrádá zpětnou vazbu a cit. Největším pokrokem je ale výrazně lepší schopnost zatáčet. Patrně to má na zodpovědnost elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, kterou má i nový Passat a Superb. Auto opravdu zatáčí odhodlaněji a je v zatáčkách celkově velice agilní.
Nyní k motoru. Motor v novém modelu je bratříček stejného čtyřválce jako je opět v Passatu a Superbu. Zde je naladěn na výkon 185 Kw v 4900 až 5900 otáčkách a má točivý moment 370 Nm v rozmezí 1600 až 4500 otáček. Motor je výhradně spojen s automatickou 7 stupňovou dvojspojkovou převodovkou u Audi nazývanou S-tronic. K autu jsem si objednal ovládání převodovky na volantu a nelituji. V automatickém režimu je převodovka někdy zmatená, zejména tehdy ,když jedu pohodovou jízdu a náhle potřebuji rychle předjet. V takovém případě automatický režim přeřadí klidně i o 3 stupně dolů a vyžene otáčky motoru zbytečně hodně vysoko při dost nepříjemném zvukovém doprovodu. Proto si tedy většinou řadím sám pomocí pádel na volantu. Zde probíhá řazení rychle a motor si i během přeřazování pěkně "odfrkává" do výfuku. Při klidné jízdě je motor velice tichý a je problém někdy vůbec registrovat jeho chod. Při vytáčení již je zvuk výraznější a zde nezapře, že má pouze 4 válce. Zde je tedy proti benzínovému šestiválci jednoznačně mínus v kultuře chodu.Motor má výrazně více síly, zejména ve středních a nízkých otáčkách, ale sílu podává hodně vypjatě. 2.8 Fsi byl určitě na jízdu příjemnější, i když nepodával takový výkon a byl celkově pomalejší. Nyní ke spotřebě, která asi každého z Vás zajímá. S autem mám nyní najeto přibližně 15 tis. km a myslím, že motor je již usazen, proto i spotřeba bude reálnější. A zde musím férově sdělit, že prozatím je motor o něco žiznivější než předchozí šestiválec. Musím říci, že motor je více citlivější na styl jízdy než předchozí atmosferický 6 válec. Při opravdu defenzivní jízdě s dodržováním rychlostních předpisů jezdím cca za 7 litrů. To se mě ale málokdy podaří. Spíše se spotřeba blíží 8 litrům na normálních silnicích bez dálnic. V dálničním tempu má motor spotřebu 8,5-9 litrů/100 km. Jediný jízdní režim, kde motor má menší spotřebu než předchozí šestiválec, je město. Zde jezdím za 10-11 litrů. Spotřebu ovlivňuje i to , zda je trasa jízdy kopcovitá nebo vede po rovině. Zde může být i rozdíl 1 litru. S automatickou převodovkou však jezdím v režimu Dynamic. Převodovka má několik režimů, z nich je nejekonomičtější režim Efficienty, který je však velice letargický na změny převodů a odezvy plynového pedálu. Jízda v tomto režimu je hodně stresující, proto jezdím hlavně v Dynamicu,ale myslím, že rozdíl mezi oběma režimy bude cca několik desetin litru na 100 km. Celkově tedy motor 2.0 TFSI v Audi A6 je výrazně rychlejší než šestiválec 2.8 Fsi při nižší kultuře chodu a spotřeba je zatím pro mě mírným zklamáním. Kdo je fajnšmekr a nezávodí, doporučuji mu koupit šestiválec 2.8 Fsi. Závodníci mohou sáhnout po 2.0 TFSI, zde ale pozor , při maximální akceleraci , zejména na nižší rychlostní stupeň, se dostává tato předokolka na únosnou hranici přenosu hnací síly na vozovku. Čtyřkolka by byla v tomto směru lepší. Tolik zatím co mě napadá. Až budu mít více najeto, pokusím se opět sepsat celou recenzi.