0
zpět
 

diskuze k tématu: Audi A6 2,8 FSI a zkušenosti majitele po 230 tis. km.

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, německá vozidla, německá vozidla
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 19.08.2015 09:29, perfektní
pěkné shrnutí, je znát že většina nájezdu byla po dálnicích a byly to dlouhé cesty. trochu mě mrazilo z toho servisního intervalu. pozoroval jste citlivost na kvalitu benzínu?
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Středa 19.08.2015 09:48, recenze
Fakt po dlouhé době povedená recenze. Přeju ať nová A6 slouží stejně dobře.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 19.08.2015 11:41, ...
Zrovna nedávno jsem si o tomhle motoru něco hledal, protože A6 i A7 s ním jsou docela levné, a nikde se o něm prakticky nic nepíše. Není to žádný trhač asfaltu, ale zvuk asi bude příjemný a spotřeba taky únosná.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 20.08.2015 15:47, +
Moc hezky napsané, sice zaryté naftožrouty musela zmínka o spotřebě nadohled dieslu pobavit, ale rozhodně je ta spotřeba, vzhledem k objemu a parametrům, příjemná.

Ještě k tomu odtažitému řízení - popravdě rozumím, že manažer po delším jednání chce hlavně komfort po cestě domů a nepotřebuje, aby mu volant masíroval ruce podle povrchu, po kterém zrovna jede. Já sice rád cítím hrubost asfaltu ve volantu, ale přiznám se, že poprvé mě to zarazilo a chápu že někteří lidé toto opravdu nepotřebují. A je dobře, že Mondeo není Passat a lidé si mohou vybrat.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 20.08.2015 16:04, RE: +
Koloss napsal:
Moc hezky napsané, sice zaryté naftožrouty musela zmínka o spotřebě nadohled dieslu pobavit, ale rozhodně je ta spotřeba, vzhledem k objemu a parametrům, příjemná. Ještě k tomu odtažitému řízení - popravdě rozumím, že manažer po delším jednání chce hlavně komfort po cestě domů a nepotřebuje, aby mu volant masíroval ruce podle povrchu, po kterém zrovna jede. Já sice rád cítím hrubost asfaltu ve volantu, ale přiznám se, že poprvé mě to zarazilo a chápu že někteří lidé toto opravdu nepotřebují. A je dobře, že Mondeo není Passat a lidé si mohou vybrat.


S tou spotřebou je to skoro pravda. Za kolik byde jezdit naftový 200 koňový šestiválec? Za 5,5 to rozhodně nebude, spíš tak za 7 v extrému v podobném složení tras tak za 6,5, takže 35-50 hal/km rozdíl. Kdo má na Audi 6, tak by mu 15 tKč palivový příplatek za rok snad neměl činit zásadní problém.
Mně by zajímalo právě srovnání s 2-litrovým novějším modelem. Mně se totiž ze šestiválce do čtyřválce vracet nechce, a to mám jen trojkový Mondeo.
Jinak recenze po delší době pěkná.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 20.08.2015 16:10, RE: +
David V napsal:
S tou spotřebou je to skoro pravda. Za kolik byde jezdit naftový 200 koňový šestiválec? Za 5,5 to rozhodně nebude, spíš tak za 7 v extrému v podobném složení tras tak za 6,5, takže 35-50 hal/km rozdíl. Kdo má na Audi 6, tak by mu 15 tKč palivový příplatek za rok snad neměl činit zásadní problém. Mně by zajímalo právě srovnání s 2-litrovým novějším modelem. Mně se totiž ze šestiválce do čtyřválce vracet nechce, a to mám jen trojkový Mondeo. Jinak recenze po delší době pěkná.


Já jsem uznal, že je spotřeba slušná. Jen jsem si představil lidi, kteří v Oktávce jezdí za 4,5 (podle jejich slov) a tak jsem viděl jejich reakci. A je mi jasné, že spotřeba tohoto auta bude možná menší než X5 s 3.0D.

O srovnání novějšího modelu se čtyřválcem a staršího šestiválce bych stál taky.
reagovat
eTeflon
počet příspěvků173
datum registrace04.11.2008
Pátek 21.08.2015 01:28, Kvalita recenze
Po dlouhé době velice pěkná recenze a majitel očividně všechno psal podle reality a podle svých zkušeností a pocitů... Žádné extra přechvalovaní jak je Audi nejlepší na planetě a podobně.

A předpokládám, že majitel je klidnější řidič a auto měl na delší pohodlné cesty

Jen více takových reálných recenzí

P.S.: taky by mě zajímalo to srovnání s řadovým turbem...
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 26.08.2015 20:50, RE: +
Koloss napsal:
David V napsal:
S tou spotřebou je to skoro pravda. Za kolik byde jezdit naftový 200 koňový šestiválec? Za 5,5 to rozhodně nebude, spíš tak za 7 v extrému v podobném složení tras tak za 6,5, takže 35-50 hal/km rozdíl. Kdo má na Audi 6, tak by mu 15 tKč palivový příplatek za rok snad neměl činit zásadní problém. Mně by zajímalo právě srovnání s 2-litrovým novějším modelem. Mně se totiž ze šestiválce do čtyřválce vracet nechce, a to mám jen trojkový Mondeo. Jinak recenze po delší době pěkná.
Já jsem uznal, že je spotřeba slušná. Jen jsem si představil lidi, kteří v Oktávce jezdí za 4,5 (podle jejich slov) a tak jsem viděl jejich reakci. A je mi jasné, že spotřeba tohoto auta bude možná menší než X5 s 3.0D. O srovnání novějšího modelu se čtyřválcem a staršího šestiválce bych stál taky.


Můžu z vlastní zkušenosti říct, za kolik jezdí naftový šestiválec mercedes E 320 CDI z roku 2004
Je to mezi 9 a 10 litry na 100 km při běžné jízdě po okreskách podle dotankování. Palubní počítač je cca o půl litru optimističtější.
reagovat
TomLeMans
počet příspěvků3
datum registrace26.08.2015
Středa 26.08.2015 20:53, Srovnání kvality benzinu
Díky všem za pochvalu mojí recenze. Nyní k dotazům. Do auta jsem tankoval běžný benzín u čerpacích stanic jako jsou Shell, Benzina a další. Nikdy jsem se neodvážil natankovat v síti čerpacích stanic ONo a podobné, i když neznám nikoho , kdo má s těmito stanicemi špatnou zkušenost. Vždy po ujetí cca 5000 km jsem tankoval lepší palivo např. Shell V-Power a podobné. Během jízdy jsem ale nepocítil nějaké výrazné zlepšení výkonu ani chodu motoru. Vlastnímu motoru postačuje dle manuálu tankovat benzín o oktanovém čísle 95 a ten jsem většinou také tankoval.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Středa 26.08.2015 21:06, Štěstí
Měl jste asi celkem štěstí. Kamarád mechanik si postavil A6 přesně s tímto motorem a na ničem nešetřil, všechno bylo top. A stejně se tam všechno podělalo a teď to asi pošle do světa s extrémním prodělkem. Ramena odchází, elektrika blbne, motor žere olej, výfuky jsou na padrť...
reagovat
TomLeMans
počet příspěvků3
datum registrace26.08.2015
Středa 26.08.2015 21:34, RE: Kvalita recenze
eTeflon napsal:
Po dlouhé době velice pěkná recenze a majitel očividně všechno psal podle reality a podle svých zkušeností a pocitů... Žádné extra přechvalovaní jak je Audi nejlepší na planetě a podobně.A předpokládám, že majitel je klidnější řidič a auto měl na delší pohodlné cesty Jen více takových reálných recenzí P.S.: taky by mě zajímalo to srovnání s řadovým turbem...


Přibližně 5 měsíců již jezdím novým modelem Audi A6 po faceliftu v provedení 2.0 TFSI s náhonem pouze na přední kola. Pokud mohu na dotazy stručně odpovědět, tak nejprve kladné vlastnosti nového modelu auta. Nový model je výrazně pohodlnější(podvozek je standardní bez S-line a vzduchu) , zejména na nerovnostech se chová mnohem lépe, což se více hodí k charakteru auta.
Řízení je přesné,ale opět postrádá zpětnou vazbu a cit. Největším pokrokem je ale výrazně lepší schopnost zatáčet. Patrně to má na zodpovědnost elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, kterou má i nový Passat a Superb. Auto opravdu zatáčí odhodlaněji a je v zatáčkách celkově velice agilní.
Nyní k motoru. Motor v novém modelu je bratříček stejného čtyřválce jako je opět v Passatu a Superbu. Zde je naladěn na výkon 185 Kw v 4900 až 5900 otáčkách a má točivý moment 370 Nm v rozmezí 1600 až 4500 otáček. Motor je výhradně spojen s automatickou 7 stupňovou dvojspojkovou převodovkou u Audi nazývanou S-tronic. K autu jsem si objednal ovládání převodovky na volantu a nelituji. V automatickém režimu je převodovka někdy zmatená, zejména tehdy ,když jedu pohodovou jízdu a náhle potřebuji rychle předjet. V takovém případě automatický režim přeřadí klidně i o 3 stupně dolů a vyžene otáčky motoru zbytečně hodně vysoko při dost nepříjemném zvukovém doprovodu. Proto si tedy většinou řadím sám pomocí pádel na volantu. Zde probíhá řazení rychle a motor si i během přeřazování pěkně "odfrkává" do výfuku. Při klidné jízdě je motor velice tichý a je problém někdy vůbec registrovat jeho chod. Při vytáčení již je zvuk výraznější a zde nezapře, že má pouze 4 válce. Zde je tedy proti benzínovému šestiválci jednoznačně mínus v kultuře chodu.Motor má výrazně více síly, zejména ve středních a nízkých otáčkách, ale sílu podává hodně vypjatě. 2.8 Fsi byl určitě na jízdu příjemnější, i když nepodával takový výkon a byl celkově pomalejší. Nyní ke spotřebě, která asi každého z Vás zajímá. S autem mám nyní najeto přibližně 15 tis. km a myslím, že motor je již usazen, proto i spotřeba bude reálnější. A zde musím férově sdělit, že prozatím je motor o něco žiznivější než předchozí šestiválec. Musím říci, že motor je více citlivější na styl jízdy než předchozí atmosferický 6 válec. Při opravdu defenzivní jízdě s dodržováním rychlostních předpisů jezdím cca za 7 litrů. To se mě ale málokdy podaří. Spíše se spotřeba blíží 8 litrům na normálních silnicích bez dálnic. V dálničním tempu má motor spotřebu 8,5-9 litrů/100 km. Jediný jízdní režim, kde motor má menší spotřebu než předchozí šestiválec, je město. Zde jezdím za 10-11 litrů. Spotřebu ovlivňuje i to , zda je trasa jízdy kopcovitá nebo vede po rovině. Zde může být i rozdíl 1 litru. S automatickou převodovkou však jezdím v režimu Dynamic. Převodovka má několik režimů, z nich je nejekonomičtější režim Efficienty, který je však velice letargický na změny převodů a odezvy plynového pedálu. Jízda v tomto režimu je hodně stresující, proto jezdím hlavně v Dynamicu,ale myslím, že rozdíl mezi oběma režimy bude cca několik desetin litru na 100 km. Celkově tedy motor 2.0 TFSI v Audi A6 je výrazně rychlejší než šestiválec 2.8 Fsi při nižší kultuře chodu a spotřeba je zatím pro mě mírným zklamáním. Kdo je fajnšmekr a nezávodí, doporučuji mu koupit šestiválec 2.8 Fsi. Závodníci mohou sáhnout po 2.0 TFSI, zde ale pozor , při maximální akceleraci , zejména na nižší rychlostní stupeň, se dostává tato předokolka na únosnou hranici přenosu hnací síly na vozovku. Čtyřkolka by byla v tomto směru lepší. Tolik zatím co mě napadá. Až budu mít více najeto, pokusím se opět sepsat celou recenzi.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 27.08.2015 13:49, RE: Kvalita recenze
TomLeMans napsal:
eTeflon napsal:
Po dlouhé době velice pěkná recenze a majitel očividně všechno psal podle reality a podle svých zkušeností a pocitů... Žádné extra přechvalovaní jak je Audi nejlepší na planetě a podobně.A předpokládám, že majitel je klidnější řidič a auto měl na delší pohodlné cesty Jen více takových reálných recenzí P.S.: taky by mě zajímalo to srovnání s řadovým turbem...
Přibližně 5 měsíců již jezdím novým modelem Audi A6 po faceliftu v provedení 2.0 TFSI s náhonem pouze na přední kola.
....
Tolik zatím co mě napadá. Až budu mít více najeto, pokusím se opět sepsat celou recenzi.


Toto klidně mohla být samostatná recenze a po nějaké době doplnit další postřehy, jak to dělává David V. I tak to bylo obsažné a s dostatkem cenných informací. Díky.
reagovat
Fortress007
počet příspěvků6
datum registrace18.09.2011
Čtvrtek 10.03.2016 15:46, Audi A6 2,8FSI Quattro Avant 2009
Mám trochu novější verzi a musím říct, že sametový zvuk benzínového šestiválce zůstal zachován. Nevím proč, ale těchto motorů je jako šafránu a moc o nich není slyšet, což se o 3,2 a 3,0TFSI ríct nedá. Spotřeba 8-9l benzínu, olej to nebaští a zatím mu nic vážného nebylo. Najeto 150t km.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků562
datum registrace16.11.2012
Pátek 11.03.2016 09:09, RE: Audi A6 2,8FSI Quattro Avant 2009
Fortress007 napsal:
Mám trochu novější verzi a musím říct, že sametový zvuk benzínového šestiválce zůstal zachován. Nevím proč, ale těchto motorů je jako šafránu a moc o nich není slyšet, což se o 3,2 a 3,0TFSI ríct nedá. Spotřeba 8-9l benzínu, olej to nebaští a zatím mu nic vážného nebylo. Najeto 150t km.


Dobrý den, napište prosím o Vašem voze A6 recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
Vaše zkušenosti tak poslouží mnohem více lidem. Děkujeme
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.