Středa 06.10.2021 13:57,
Nejlepší diesel pro W211
Zcela nejlepší diesel je jednoznačně čtyřválec 220CDI po faceliftu, stavební řada motoru OM646 v tzv. "EVO" provedení - s piezovstřikovači a výkonem 125kW. Pokud by to mělo být levnější auto před faceliftem, pětiválce OM647 a zvláště šestiválce OM648 jsou až na vyšší hlučnost bez diskuze vynikají. Jenom pozor na podladěnou verzi šestiválce OM648 nastavenou na výkon 130kW, má vždy filtr DPF. To běžné (bez příplatku) motory OM647 130kW a OM648 150kW nemají. Pětiválec se dá vzácně sehnat s manuálem OM647, ale není moc o co stát. Motor je kvůli němu přidušen a převodovka bývá obvykle i tak "hotová". Když se její oprava sejde s výměnou spojkového obložení a dvouhmotového setrvačníku, najednou je i kompletní repase automatu levnější. Vlastní zkušenost. Hliníkový vidlicový šestiválec OM642 o výkonech 140kW (škrcen, lze i s tím manuálem) a 165kW (případně vzácný Bluetec 155kW) je proti všem výše zmíněným motorům podstatně tišší a kultivovanější, ale vždy má DPF, dvouplášťové svody, přísnější OBD, žere více a má dražší servis. Dělal se již 2 roky před faceliftem a to dokonce společně se staršími motory! Dle požadavků trhů a zákazníka se tak společně prodávaly motory plnící emisní normu Euro3 i Euro4. Jinak všechny tyto motory s poctivým servisem najedou milion, i dva, ale servis nebude za pár tisíc v garáži svépomocí. To je dobře míněná rada. I blbá výměna vzduchového filtru může skončit zničeným turbodmychadlem a repasované vám motor neakceptuje.
reagovat